Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => WRX și WRX STI => Topic started by: razvantudose on May 09, 2013, 14:24:21 PM
-
Este poate o intrebare al carui raspuns a fost discutat de nenumarate ori dar pana acum nu am primit un raspuns clar, de aici nevoia unei intrebari pe acest forum. Pentru un Subaru STi (motor nou, 2012, 5500 KM) pot folosi Motul 300v Power 5W40 sau Motul 300v Chrono 10W40? Mentionez ca masina nu are nici o modificare si este folosita ca daily car (nu pe circuit) dar intr-un regim agresiv; interval de schimb 5-6000 KM/8 luni. Pana acum am folosit Motul X-Cess 5w40.
-
Un raspuns bun poti obtine intreband mai multe surse. Daca ar fi sa fac o lista ordinea ar fi urmatoarea: 1. producatorul masinii, 2. specialisti independenti in uleiuri, 3. producatorul uleiului, 4. ingineri cu experienta in domeniul masinilor de acest fel (discutabil pentru ca nu dispun de laboratoare de analize).
Pe forum poti obtine raspunsuri bune dar trebuie sa tii cont si de gradul mare de subiectivitate al oamenilor din spatele pseudonimului.
De multe ori solutiile adoptate in pripa, cu mult entuziasm, aduc pagube ulterioare in buget.
Userul Concrion postase niste materiale legate de uleiuri. El s-a interesat mai mult si te poate indruma. A mai fost un utilizator experimentat pe aici dar a avut ceva probleme cu reclama SPAM si a fost banat.
Masina respectiva a fost dotata cu un motor puternic, special gandit pentru cei care merg sportiv. Producatorul uleiului recomanda 8100 Eco-clean 5W-30 si poti sa fii sigur ca reteta aceasta respecta cerintele fabricantului motorului.
Pentru regimul de lucru la care este supus motorul tau cred ca uleiul de mai sus este cel mai potrivit.
Daca decizi sa faci pasul catre tuning trebuie sa stii ca in acest domeniu predomina mai mult latura emotionala. De multe ori tuningul da dependenta.
-
Experienta mea...
Castrol 0w-30 am avut in motor cand am cumparat masina - de tot rahatul. Motorul parca mergea in gol, se agita degeaba. Consuma uleiul ca pe lichidul de parbriz.
Motul 300v 15w-50 - Motorul a inceput sa toarca frumos, raspundea mai bine la acceleratie, parca avea mai multa vlaga in el si tragea foarte bine. Consumul a fost foarte mic desi tinut mult. Singura problema iarna ca motorul pornea mai greu
Motul 300v 5w-40 - Motorul a fost mai silentios in comparatie cu 15-50, l-am pus ca ulei de iarna si s-a simtit in bine, motorul pornea mai usor. In comparatie cu 15w-50 motorul urca mai repede in ture dar parca nu are acelasi cuplu si dupa numai 3000km este negru, cu densitatea scazuta mult si il consuma mai repede
Pana acum cel mai multumit am fost de 300v 15-50. Am sa incerc in curand un semi-sintetic 6100 15w-50, dar asta pentru ca imi place sa fac experimente pe motorul sarit de 181.000km ;D 300v eu l-as tine maxim 4-5 luni in motor (4500km), este cel mai bun dar se schimba des si e cam dublu la pret.
Bafta!
PS: Incerc sa zic ca nu exista un ulei bun pentru toata lumea pentru toate stilurile de condus si motoare. Rau nu are ce sa iti faca un 300v. Cel mai bine este sa incerci mai multe si sa observi cum merge masina, apoi sa ramai la cel care a dat rezultatele cele mai bune in materie de cum se simte motorul, densitatea uleiului, culoare si consum de ulei. Eu as merge insa pe o varianta cu -40 sau -50 mai ales ca motoarele de 2.5 sunt foarte sensibile si multe crapa din lipsa de ulei sau temperaturi crescute.
-
Eu as merge pe 300V 15 w 50 vara la noi, este un ulei care protejeaza f bine la temperaturi mari si oricum motorul boxer prin definitie este un motor care se incinge si consuma ulei, 5 sau 10 parerea mea ca sunt mult prea subtiri pentru vara pentru un STI
-
Cu toate ca nu am o experienta in mai nimic, masina de zi cu zi nu cred ca se impaca bine cu 300V!
-
Motul 300v chrono 10w40 sau 15-50 cel mai bun .....
-
Cu toate ca nu am o experienta in mai nimic, masina de zi cu zi nu cred ca se impaca bine cu 300V!
de ce?
-
Pt. ca 300V este facut sa te dai o data. Adica incalzire, recunoastere traseu si cursa propriu-zisa .. mai mult de 3000 de km nu are ce sa caute in motor 300v. Asa gandesc eu.., cu toate astea eu mi-am luat pt hawkeye 10w40 300v..
-
Vorbind atat cu un inginer de la Motul cat si cu Eduard Stan si Sebastian Sandu am aflat ca 300V este foarte ok de folosit daily atat timp cat este schimbat pana in 7000 KM. Lubrifiaza mai bine ca un ulei normal, dar si pretul este mai ridicat.
-
Asta am aflat si eu din alte surse.
De soft nu ti s-a zis nimic? ;D
Ne arati si noua masina ta?
-
Vorbind atat cu un inginer de la Motul cat si cu Eduard Stan si Sebastian Sandu am aflat ca 300V este foarte ok de folosit daily atat timp cat este schimbat pana in 7000 KM. Lubrifiaza mai bine ca un ulei normal, dar si pretul este mai ridicat.
Esti sigur ca tipul de la Motul era inginer ?
Dintre ultimii doi unul sigur nu este inginer, chiar daca stie sa invarta volanul.
De ce nu trimiti un mail direct la Motul, ca sa afli de la sursa adevarul ?
Inainte de a analiza informatiile primite de la diversi oameni este bine sa te intrebi daca acestia chiar au cunostinte in domeniu.
Deocamdata ai intrebat un comerciant, un pilot si un tuner. Nici unul nu a studiat tribologia, nici unul nu are laborator de incercari.
-
Cel de la Motul este inginer auto, Eduard Stan este pilot de raliu si Sebastian Sandu este tot inginer. Cel de la Motul a lucrat inainte la Subaru.
Cat despre incercari, cei de la Blackstone au in evidente un Audi S4 modificat cu 300v 5w40 de 14000 KM in el si inca mai mergea.
Avand in vedere aceste date, cred ca e destul de clar cum sta treaba.
-
Offtopic...Sebastian nu e inginer.Din cate stiu eu...
-
Cel de la Motul este inginer auto, Eduard Stan este pilot de raliu si Sebastian Sandu este tot inginer. Cel de la Motul a lucrat inainte la Subaru.
Cat despre incercari, cei de la Blackstone au in evidente un Audi S4 modificat cu 300v 5w40 de 14000 KM in el si inca mai mergea.
Avand in vedere aceste date, cred ca e destul de clar cum sta treaba.
Daca tu esti convins de acest lucru e cazul sa il folosesti.
Pentru mine, ca inginer, argumentele de mai sus nu sunt convingatoare. :)
-
Il folosesc de vreo saptamana deja. Singura diferenta sesizabila este ca motorul este mai smooth (sau silentios) atat in ture cat si la ralanti. Sper sa fie ok.
-
Offtopic...Sebastian nu e inginer.Din cate stiu eu...
E si inginer, printre altele
-
Salut,
Sunt cateva chestii pe care le-ai fi aflat daca ai fi citit subiectul de aici:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1524.20
Este o problema foarte importanta legata de filtrul din surubul ce leaga conducta de ulei pentru turbo de blocul motor.....drept pentru care Subaru a spus clar ca schimbul de ulei (indifferent de uleiul folosit) trebuie sa se realizeze la max 6000 km. Daca vrei sa stai mai mult cu uleiul in motor (sau sa fii sigur ca nu ti se infunda acea sita) ai doua variante: maresti gaura in surub (vezi Solutia propusa de forced performance pentru turbinele lor) sau la fiecare schimb cureti sita.
Eu unul schimb uleiul de motor la maxim 5000 km.
Acum referitor la performantele uleiurilor, iar o sa gasesti lucruri interesante in cadrul subiectului indicat de mine (deh, avand in vedere ca eu l-am deschis, logic ca te trimit la el 8) ). Uleiurile de care vorbesti tu - din gama 300V - nu au ce cauta in masina de strada......citeste atent ce scrie pe siteul producatorului (sau daca e mai usor uite aici: http://shop.poldistribution.ro/25-ulei-de-motor-pentru-curse/82-300v-power-racing-5w30.html?sid=8a238c18b71329d3d7a9e6539b8d2427 ).
Ca sa fiu mai clar si sa se inchida discutiile pe subiectul asta:
Lubrifiant 100% sintetic pentru masini de curse cu motoare normal aspirate sau turbo, care opereaza la temperaturi ridicate intr-o plaja variata de turatii: sesiuni de calificare, curse organizate, drag racing, raliuri, Nascar, VTM. Ulei pentru motoare performante in 4 T, benzina sau Diesel, special conceput pentru curse profesionale si curse de viteza pe distante scurte Ref.:NISMO NISSAN, Japan GT – Coloni Motorsport, Formula 3.
Orice iti zic oamenii (mai mult sau mai putin informati) si tinand cont ca tu nu faci curse de acasa pana la birou (oricat de tare ai merge si iti spun din propria experienta, eu mergand tare tot timpul, mersul motorului si al masinii nu are nimic de-a face cu regimul de curse) vezi-ti de treaba ta si pune in masina ce iti indica producatorul. Ceea ce poti face si recomand, este sa incerci sa utilizezi cele mai bune uleiuri din gama celor recomandate, si din punctul asta de vedere ai de ales.
Eu am folosit pana acum in motor doar Amsoil si mai nou Redline. Amsoil a fost perfect (in 1.5 ani nu a papat ulei deloc), Redline sunt la primul schimb.
P.S. Nu conteaza ce meserie are omul atata timp cat are pasiune si se informeaza.....din pacate, inginerul de la Motul nu a dat dovada de professionalism, prin nefurnizarea tuturor informatiilor. Si sa nu uitam ceva: chiar daca masinile noastre au 200, 300, 500, 1000 cp, atata timp cat nu te duci cu ele exclusiv la curse nu poti sa le tratezi ca astfel de masini. Iar daca ai o masina de strada cu care te duci de cateva ori pe an la track days, atunci va trebui ca pentru acele evenimente sa o tratezi in mod corespunzator (spre exemplu sa ii pui ulei din gama 300v pentru cele cateva ore cat de dai cu masina; alte placute si lichid de frana, anvelope, etc) si apoi sa revii la "setarile" si "incarcarile" de strada.
-
Legat de problema cu acea componenta care se infunda si trebuie schimbat uleiul la 6000 KM vad ca este valabil pt perioada 2008-2011, pt cele de dupa 2011 intervalul ramanand acelasi (12.000KM). La inceputul postului cred ca am precizat ca motorul si turbina sunt model 2012.
Voi verifica atent acest 300V atat la consum cat si culoare si consistenta si o sa-l schimb la 5000 KM. Nu sunt foarte informat cu privire la Amsoil si Redline (am auzit insa ca ar fi foarte ok; fiind foarte populare in SUA pe STi). Poate ma poti ajuta spunandu-mi exact ce ai folosit tu.
-
Salut,
Eu retineam ca e pentru toate motorizarile de 2.5 turbo....daca la tine au dat la o parte sita din surubul acela este ok. In orice caz, eu unul pe masina mea (2006 forester XT USDM) am 3 suruburi cu sita in ele: cele doua de la avcs si cel de la linia de turbo. Revenind la ce ai intrebat, mai jos gasesti caracteristicile uleiurilor de la motul, amsoil si redline situate in aceeasi gama:
motul
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/51780/original/300V%20Competition%2015W-50%20%28GB%29.pdf?1329125523
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/55/original/8100_X-clean__5W-30_%28GB%29.pdf?1338907474
amsoil
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2990.pdf
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
si un studiu in care arata superioritatea uleiurilor produse de ei: http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
redline
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=16&pcid=1
Nu poti sa spui cu certitudine care ulei este mai bune doar pe baza unor cifre, insa din ce am citit si vazut mai multe teste ale unor laboratoare de prin toata lumea, americanii ar detine suprematia prin trioul format din amsoil, redline si royal purple. Asa cum am scris in postul precedent, eu am fost multumit de amsoil, insa am zis sa incerc si redline (desi e mai scump) sa vad daca aduce ceva in plus. Cu amsoil nu am avut consum de ulei, isi pastreaza calitatile destul de bine (eu am prostul obicei sa miros si sa pipai uleiurile atat cand le pun cat si atunci cand le scot din masina ::) ) si desi fortat datorita stilului meu de mers uleiul din motor nu s-a incalzit decat o singura data (pe ocolitoarea cluj la o viteza de 250-260 km/h si in urcare pe o panta destul de lunga, vara trecuta, a urcat o liniuta pe indicatorul de bord). Redline...sa il vedem la treaba si apoi comentez.
Ideea e ca uleiurile de cursa nu sunt proaste deloc, doar ca sunt mai vascoase si au o compozitie diferita (pentru diminuarea detonatiilor, curatare, etc) si ele sunt facute sa reziste cateva sute de km in regim de turatii mari.....
Ah, ce am folosit exact: 5w30 signature series de la amsoil si acum 5w40 de la redline.
Ca o concluzie: pune ce vrei, schimba cum vrei, insa cauta cel mai bun raport calitate/pret (eu unul daca nu vad nimic in plus la redline ma intorc la amsoil, sau de ce nu poate incerc si motul daca gasesc mai ieftin decat amsoil)
Seara buna
-
Salut Mihai,
Ok, am amestecat eu mai multe informatii:
1. v-am pus linkuri catre datele tehnice ale mai multor uleiuri de la trei producatori
2. am specificat ce am vazut in diverse teste (fara legatura cu datele din linkurile de la punctul 1)
3. am spus ce am folosit eu si cat am fost de multumit
Nu m-am contrazis doar ca citit ca un total si nu ca o suma de idei diferite, poate fi un pic ambiguu ce am scris.
Seara buna
-
Dupa o tura de 100 km in aceasta noapte cu noul ulei 300v Power va pot spune cu siguranta ca masina este mai vioaie, mai silentioasa la ralanti si simtitor mai nervoasa in acceleratii rapide. Daca uleiul asta e in stare sa reziste 7000 km este genial.
-
Ca si o mica concluzie dupa mult research am reusit sa aflu urmatoarele: pentru variantele 5W-40, 10W-40, 15W-50 avem ca interval de schimbare maxim 4800 KM pentru masini f. puternice (ex. Lamborghini Gallardo, Aventador etc) sau 8000 KM pentru masini sport (ex. Subaru STi, Mitsubishi EVO, etc). Pentru varianta 0W-20 se recomanda schimbarea uleiului dupa o sesiune de tracking, deci maxim 500 KM.
Acestea sunt date oficiale gasite de mine acum cateva zile pe unul din site-urile MOTUL.
Deci se poate merge linistit cu 300V atat timp cat nu depasesti 8000KM.
-
eu il schimb la 6000 sa fiu mai catolic decat papa ;D
-
Ce vb Brustusus...Daca treci de 6000 intri n fibrilatii.Cauti engin...;D
-
pai sunt acolo luni ma duc sa cumpar ulei :D deja am oarecare emotii ;D
-
sincer eu schimb 300v-ul 20 w 60-ul la 2000km dar asta e doar tacaneala mea
-
Daca tot suntem la subiectul asta tin sa mentionez ca am avut o experienta urata cu filtrul de ulei Mahle; dupa numai 1000 km de la schimb acesta e explodat. Filtrul era nou bineinteles si se pare ca nu a facut fata. Vorbind cu cei de la AutoKino (Brasov) mi-au zis ca au mai vazut chestii de genul pe STi-uri si imi recomanda sa folosesc numai filtre OEM. In prezent il folosesc pe cel negru si n-am avut nicio problema.
-
Eu primul an l-am tinut 7500km si am mers vara-iarna. De atunci il schimb primavara si toamna si pun alt grad de vascozitate asa ca nu fac mai mult de 4500km cu un ulei.
Ca o paranteza, am incercat 6100 15w-50 si a consumat mai putin ulei motorul decat cu 300v 15w-50. Adica am consumat cam 100ml la 2000km fata de 100ml la 1000km.
-
Sa-mi dau si eu cu parerea pe subiect :)
Deci, dupa diverse experiente cu 300V diverse tipuri am ramas la 300v 5W40.
Chiar daca motorul meu este cu interne forjate/camasi (deci "spatiul" dintre pistoane si camasi de aprox. 10 ori mai mare ca stock) nu consuma ulei in primii 4000 km dupa fiecare schimb de ulei. Am obs. ca intre 4000 si 5000 de km incepe usor sa consume (din cate imi dau seama uleiul incepe sa fie prea diluat de benzina care ajunge in el) si oricum la 5000 km il schimb. Am observat chestia de mai sus la mai multe schimburi ....
Din punctul meu de vedere (si pentru motorul meu) pare a fi ok uleiul, mai demult foloseam si cu 50 la capat dar de cand cu radiatorul extern de ulei nu mai este necesar, iar iarna pornirea si uzura la rece sunt teoretic mai ok avand in vedere ca este un ulei 5W adica mai "fluid" la temp. scazute ....
De asemenea din ce am observat consumul de ulei la subaru este strans legat de stilul de condus, peste 5000 de ture consumul este sensibil mai mare decat sub. Pe acelasi motor aveam un consum de ulei mult mai mare pe un soft pe care mergeam pana la 7200 de ture (puterea/cuplul fiind distribuite la ture mari) fata de un soft cu plaja de putere/cuplu mai jos, cu care nu are sens sa trec de 6600 de ture....
-
Iar legat de explozia filtrului de ulei din mesajul de mai sus: filtrul de ulei stock are un soi de supapa care se deschide la presiune mare, altfel zis la presiune mare nu tot uleiul este filtrat deoarece nu reuseste fizic sa treaca destul de rapid prin filtru si o parte o ia pe "scurtatura" prin "supapa". Bineinteles ca daca "supapa" respectiva se deschide prea greu sau prea usor apar probleme ....