Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
Subaru club Romania

Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #140 on: December 10, 2012, 16:52:41 PM »
Ai dreptate! Important e sa ne bucuram de masini. Pe mine, sincer, nu ma intereseaza cati cai scrie pe hartia aia ca are masina. Am fost la dyno sa vad daca masina are vreo problema. Si m-am speriat, ca vreau sa ma bucur de masina mult timp de acum inainte. Ii voi face si compresia si in viitor ii voi mai face o masuratoare. Doar ca sa imi clarific mie ceva.

nimeni

  • 116
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #141 on: December 10, 2012, 22:44:43 PM »
nu cred ca este frumos sa vorbesti asa de Sebatian, cu atat mai mult cu cat week-endul trecut am testat o masina identica la el si nu cred ca se poate pune problema sa nu se priceapa la reglarea standului .. iar de experienta si cunostinte probabil ca are mai multe decat noi toti de pe forum la un loc.

Salut,
Daca si compresia iti iese buna, probabil ramane vechea si marea problema a tunerilor romani: calibrarea eficienta a standurilor si cifre care de multe ori nu au legatura cu realitatea .....

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #142 on: December 10, 2012, 23:32:24 PM »
Salut,
Daca si compresia iti iese buna, probabil ramane vechea si marea problema a tunerilor romani: calibrarea eficienta a standurilor si cifre care de multe ori nu au legatura cu realitatea (eu am deschis un topic pe tema asta si cand am timp o sa dezvolt ideile de acolo). Apropo, atata timp cat masini cu + 500 cp pe dyno din romania sunt batute in competitii de masini din afara cu multi mai putini caluti declarati, e clar ca cifrele si realitatea nu se impaca deloc). In sfarsit, ca sa nu o mai lungesc, eu personal nu mai apelez never ever la aceste aparate de generat cifre, ci voi cauta sa am o masina care sa imi satisfaca asteptarile. Bucura-te de masina si uita cifrele .... Apropo, pe strada sau circuit o sa fii surprins de masini de 200 cp (corelat cu greutate redusa) de care sa nu te poti tine......seara buna
Daca vrei sa vorbesti concret te rog sa faci asta, dar te rog sa eviti sa faci supozitii pe baza unor presupuneri tehnice.
Mustang este un dyno foarte exact unde nu exista interventie umana ce permite alterarea rezultatelor. Noi stim ce facem si ne respectam meseria.
La prima editie de dyno day un exemplat identic ca model a ridicat 295 cai putere si era tot stock.
Intradevar se vorbeste mereu de multi cai putere si noi constatam ca ei de fapt nu prea sunt.
In ce priveste STI -ul lui Ket pot fi multe probleme ce pot avea ca efect scaderea puterii. Noi am recomandat o verificare amanuntita care trebuie sa incepa cu compresia, dar si un cat infundat poate scadea puterea enorm si altele...
Eu recomand sa fie adusa masina in Bucuresti dusa la un mecanic avizat sa ii faca o verificare serioasa.
Nu mai da sfaturi pe banii altora, sa verifice apoi sa vada daca se bucura de ea sau nu. Atat timp cat exista suspiciuni e bine sa fim atenti pentru a nu creste pagubele.
Masina lui Ket are oricum o istorie alambicata cu alt motor...
Eu unul as desface motorul si l-as face de la un cap la altul la un specialist punand in el tot ce trebuie pentru o buna functionare.
Personal asa am facut la Forester, iar cu un set de pistoane si un set de garnituri de chiulasa am avut un motor care nu m-a tradat niciodata.
Dupa ce isi baga nasul astia de la Subaru in motor se alege praful de el.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #143 on: December 10, 2012, 23:45:42 PM »
Da-i pace Sebastian, e suparat pe " sobolanii rosii " ... Vorbeste fix ca &*%@! Nu a fost acolo si nu-si argumenteaza cu nimic acuzele. Deci, este inutil sa-i comentezi postarile!  :(
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #144 on: December 10, 2012, 23:46:40 PM »
tipic romanesc de la o treaba cat de cat constructiva se ajunge la un otv forumist style ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

celalalt

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #145 on: December 11, 2012, 00:08:58 AM »
Cica a iesit bine la alegeri... ;D ;D ;D
Scuze... :-\

concrion

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #146 on: December 11, 2012, 00:24:43 AM »
Salut,
De ce credeti ca ma refeream la Sebastian sau Racing Code ? Eu am folosit toate dyno din Buc - Racing Code, Exelisis, Master Tuner si ma refeream la toti....poate, daca va uitati cu atentie, observati ca vorbeam la plural.
Poate nu ati observat, insa inainte de testare se calibreaza dyno functie de masina...ca sa intelegeti uitati aici:
.....iar asta inseamna factor uman, care voit sau nu, poate gresi  (aici gasiti manualul de utilizare pentru dyno, pe care daca aveti rabdare sa il rasfoiti, veti intelege ce vreau sa spun http://www.mustangdyne.com/mustangdyne/wp-content/uploads/downloads/2011/04/PowerDyne-PC-Users-Manual.pdf).
Pentru cei care comenteaza aiurea, ii rog sa se abtina....iar daca se incing, afara va puteti racori cu un pic de zapada.
Eu nu inteleg care e problema voastra: vreti cifre frumoase sau masini fiabile si performante ? Daca KET scoate timpii indicati de constructori (uitati si aici http://www.fastestlaps.com/cars/subaru_impreza_wrx_sti_25l.html) sunt curios cum se misca subaru care a scos pe dyno cu 60 cp mai mult, in varianta stock.
Mi se pare aiurea sa se traga concluzia ca o masina are sau nu probleme de natura mecanica functie de cifrele indicate pe dyno....ati pus tester pe ea, presiunea o face, DAM, IAM, au fost monitorizate ???? sau totul se bazeaza pe un nas fin de.....tuner sau mecanic ? ;)
Sebi, tot ne spui ce bine a rezistat Foresterul tau, insa toata lumea prin oras (inclusiv omul care ti-a facut partea mecanica, Marian) imi spune de motoare sparte, cutii distruse, etc pe aceea masina.....unde e adevarul pana la urma ?
Apropo, sa nu credeti ca am ceva cu Sebi....sapt. trecuta am fost la Exelisis si am intrebat ce parametrii introduce la calibrare la care mi-a spus tipul respectiv: eu nu stiu sa raspund la aceasta intrebare, intrucat stiu doar ce trebuie sa modific, dar nu si motivul.... ???....pai, daca ei introduc 50 kg in plus la greutatea masinii, si mai eram si doi oameni in masina (+150 kg in total) se duc dracu' cifrele....iar parametrul asta e o nimica toata. Apoi ce sa va zic ca habar nu avea cum se seteaza pentru subaru avand cutie automata si in ce treapta se face testul....iar la final ziceti ca sunt eu nebun si tipii cu aparate de generat cifre sunt corecti. Eu vreau sa fie doar transparenti, astfel incat sa inteleaga si prostul care plateste, ce si cum....ca doar nu va furam meseria, baieti.
Si apropo Sebi, poti sa ma trimiti tu oricat vrei la "biblia dyno" scrisa de voi, pentru ca ceea ce e in carti, de multe ori nu se gaseste in realitate.

Puteti sa scrieti ce mai vreti, pentru ca eu nu mai raspund pe topicul acesta, intrucat discutia merge intr-o directie aiurea care nu are legatura (doar) cu masina lui KET.

Voi adauga pe topicul special deschis aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1436.0 alte opinii personale.

Seara buna
« Last Edit: December 11, 2012, 10:04:15 AM by concrion »

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #147 on: December 11, 2012, 00:55:33 AM »
Salut,
De ce credeti ca ma refeream la Sebastian sau Racing Code ? Eu am folosit toate dyno din Buc - Racing Code, Exelisis, Master Tuner si ma refeream la toti....poate, daca va uitati cu atentie, observati ca vorbeam la plural.
Poate nu ati observat, insa inainte de testare se calibreaza dyno functie de masina...ca sa intelegeti uitati aici:
.....iar asta inseamna factor uman, care voit sau nu, poate gresi  (aici gasiti manualul de utilizare pentru dyno, pe care daca aveti rabdare sa il rasfoiti, veti intelege ce vreau sa spun http://www.mustangdyne.com/mustangdyne/wp-content/uploads/downloads/2011/04/PowerDyne-PC-Users-Manual.pdf).
Pentru cei care comenteaza aiurea, ii rog sa se abtina....iar daca se incing, afara va puteti racori cu un pic de zapada.
Eu nu inteleg care e problema voastra: vreti cifre frumoase sau masini fiabile si performante ? Daca KET scoate timpii indicati de constructori (uitati si aici http://www.fastestlaps.com/cars/subaru_impreza_wrx_sti_25l.html) sunt curios cum se misca subaru care a scos pe dyno cu 60 cp mai mult, in varianta stock.
Mi se pare aiurea sa se traga concluzia ca o masina are sau nu probleme de natura mecanica functie de cifrele indicate pe dyno....ati pus tester pe ea, presiunea o face, DAM, IAM, au fost monitorizate ???? sau totul se bazeaza pe un nas fin de.....tuner sau mecanic ? ;)
Sebi, tot ne spui ce bine a rezistat Foresterul tau, insa toata lumea prin oras (inclusiv omul care ti-a facut partea mecanica, Marian) imi spune de motoare sparte, cutii distruse, etc pe aceea masina.....unde e adevarul pana la urma ?
Apropo, sa nu credeti ca am ceva cu Sebi....sapt. trecuta am fost la Exelisis si am intrebat ce parametrii introduce la calibrare la care mi-a spus tipul respectiv: eu nu stiu sa raspund la aceasta intrebare, intrucat stiu doar ce trebuie sa modific, dar nu si motivul.... ???....pai, daca ei introduc 50 kg in plus la greutatea masinii, si mai eram si doi oameni in masina (+150 kg in total) se duc dracu' cifrele....iar parametrul asta e o nimica toata. Apoi ce sa va zic ca habar nu avea cum se seteaza pentru subaru avand cutie automata si in ce treapta se face testul....iar la final ziceti ca sunt eu nebun si tipii cu aparate de generat cifre sunt corecti. Eu vreau sa fie doar transparenti, astfel incat sa inteleaga si prostul care plateste, ce si cum....ca doar nu va furam meseria, baieti.
Si apropo Sebi, poti sa ma trimiti tu oricat vrei la "biblia dyno" scrisa de voi, pentru ca ceea ce e in carti, de multe ori nu se gaseste in realitate.
Puteti sa scrieti ce mai vreti, pentru ca eu nu mai raspund pe topicul acesta, intrucat discutia merge intr-o directie aiurea care nu are legatura (doar) cu masina lui KET.
Seara buna

opa eram sigur ca omul va reveni cu raspuns pe masura  ??? ??? ???( ti a luat ceva timp pana ai gasit clipuri etc pdf-uri. Se pare nu intelegi chiar tu nimeni numai da doi bani pe ce scri pe aici dupa ce ai spus de toti ca suntem interesati in gratare si misto. Eu am fost si  am cunoscut pe cativa baieti si sunt chiar ok. Oare de ce nu scri despre masina ta la pagina ta !!!!..... Raspunde si tu normal ca orice alt membru si gata, dar oricum ai spus ca numai raspunzi la acest post deci sunt sigur multi vor fi de acord cu mine chiar ne am bucura sa nu ti mai bagi nasul unde nu ti firbe oala.
Pt KET sper sa controlezi masina si sa vezi daca are ceva deci bafta(pacat acest post a devenit o pagina de contre etc. sper sa si revina la normal.
Salutare tuturor

« Last Edit: December 11, 2012, 00:58:03 AM by impreza 01 »
Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #148 on: December 11, 2012, 06:18:51 AM »
tipic romanesc de la o treaba cat de cat constructiva se ajunge la un otv forumist style ...


Cred ca malakay a rezumat foarte bine ce se intampla, din pacate.dar e normal sa existe opinii diferite pe un forum public. Am zis de cand mi-am facut contul pe acest forum ca voi posta tot ce se intampla cu masinile mele. Chiar si lucrurile mai putin placute pentru ca astfel ii va ajuta si pe altii.
Masina va fi verificata in Bucuresti si i se vor rezolva problemele. Toate, cate o avea.Pentru moment, ma mai bucur de ea. Chiar acum voi pleca pana la Tulcea si nu o voi menaja deloc.

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #149 on: December 11, 2012, 07:16:23 AM »
Este foarte adevarat ca aceste motoare au o oarecare sensibilitate in ce priveste pistoanele si solicitarea pe ele din soft in anumite regimuri tranzitorii, medii. Nu am dat un verdict am facut o recomandare.
Sunt foarte circumspect iar din experienta mea extrem de putine raman intregi, fapt pentru care recomand verificarea. In acest caz afland deja dupa ce am facut recomandarea ca motorul a avut deja o interventie anterioara. Deci ceea ce spuneam era perfect indreptatit. Pacat ca Subaru a dat nastere la astfel de discutii cu motoarele de 2.5 care de altfel la condus sunt maimplacute decat cele de 2.0l.
Referitor la Foresterul meu da intradevar mecanicul lui Marian mi-a stricat un piston blocand tija de comanda a turbinei cand a montat noia turbina. Astfel presiunea nu a mai fost comandata si a urcat foarte sus creeand acea problema de care imi este frica si la modele stoc. Tot acolo am si refacut motorul fara a face tam tam pentru ca oricum vroiam sa mai ridic si nu se ptea decat cu piese intarite. Dupa o alta problema de montaj a altui mecanic de acolo cand a pus distributia gresit am luat un alt set de garnituri de chiulasa au desfacut verificat, montat si motorul a mers chiar daca era EJ25 mult si bine.Cred ca si astazi e nedesfacut desi cred ca are f multi km iar la un moment dat s-a mers fara ulei si segmentii s-au coxat.
Altfel acest motor nu a avut probleme si a functonat ireprosabil. Acum personal lucrez cu un alt mecanic pe care il consider foarte bun.
In ce priveste transmisia , cea de 5 trepte era mult prea slaba si plesnea mereu, majoritatea interventiilor facandu-le la Marian, repara si ceda... pana la urma mi-a vandut o transmisie sh de sti care a fost excelenta din pdv al rezistentei. A rezista. Transmisia in 5 trepte o doborm mereu din cauza puterii si mai ales a cuplului.
Biblia dyno este un articol foarte bine documentat si intradevar scrisa de un colaborator al nostru bazandu-si afirmatile pe fizica si argumentand totul cu formule fizice usor de urmarit si mai ales verificat. Nu e pe placul multora pentru ca asa te invata cum sa verifici daca esti sau nu furat la dyno.
Cine vrea Biblia Dyno sa imi dea o adresa de mail sa o trimit, aici nu vad cum sa o atasez, acum fiind si in format PDF.
In ce priveste  concrion eu ma abtin sa-l cataloghez si ii respect opinia insa daca ar fi si argumentata fizic ar fi perfect nu vorbe multe fara continut, un fel de dat cu bata-n balta. Ma indoiesc ca a masurat Subaru la Mastertuner.


« Last Edit: December 11, 2012, 07:21:12 AM by sebastian »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #150 on: December 11, 2012, 09:14:47 AM »
degeaba comparati un ej255 de forester turbo cu un ej257 alta generatie de sti, nu au nici o legatura la comparatie si nu se pot compara la nici un nivel. am prieteni cu ej255 de wrx cu 110 000km si stiu motoare de 2.5 sti crapate in 15k km, sunt multe diferente mecanice si nu isi are rost comparatia. mai mult sa desfaci ej257 de GRB este o prostie dupa mine, pt ca oricum sunt slabe si nu rezolvi nimic sa bagi niste pistoane prea dure pt camasile alea infecta si sa incerci sa scoti putere cu vibrochenul de serie.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #151 on: December 11, 2012, 18:51:07 PM »
Abordarea ta este corecta exista mari diferente intre cele doua tipuri de motor, iar daca vrei sa faci ceva schimbi totu, insa vorbim de alt buget.
Din experienta iti spun ca daca ai grija cum setezi(limitezi cuplul in zona corecta si nu exagerezi cu turatia) motorul poate tine mult si bine. Nu trebuie sa ai asteptari prea mari in ce priveste puterea suportata in cazul in care pui doar un set de pistoane. Noi stim si am facut asta, vorbim din experienta.
Tom totusi trebuie sa sti ca cee ce poti sa citesti pe forumuri nu e tot timpul conform cu realitatea.
Noi am setat cu puteri decente motoare refacute de colaboratorii nostrii pe parte mecanica, care au avut doar un set de pistoane schimbate, pistoane de calitate si masinile functioneaza si azi dupa ce venisera cu experiente neplacute de la diversi mecanici, reprezentante, firme de ... nu are importanta asta.
Trebuie sa cunosti limitele exacte la care fiecare piesa poate ceda in acest lant mecanic sau procedezi excelent schimband tot si atunci nu exista scuze.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #152 on: December 12, 2012, 06:26:32 AM »
eu nu inteleg cum de la motoare ai ajuns la ce e conform cu realitatea pe forumuri. sincer pe forumurile din afara lucrurile sunt mult mai coerente decat pe meleagurile noastre iar experienta unui om cu un produs nu poate fi prefacuta acesta fiind end-user. totusi ar trebui sa stii ca sincer nu stiu pe nimeni in tara asta care si-a setat un ej257 competitiv si sa fi tinut, si aici zic sa tina nu 15000km si sa iti fie scarba sa mergi cu masina de cum merge, sau sa faca treaba deci nu stiu ce sa zic despre setari corecte de motor sau ecu. mai mult sebi eu nu stau de ieri pe 2 forumuri si imi dau cu parerea, in ultimii 7 ani pot zice ca mi-am invatat masina si ca o stiu de la a la z deci din punctul asta stiu ce e conform cu realitatea. mai mult am gasit cateodata ca informatiile care vin de pe unele forumuri sa fie mai realiste decat ce vorbesc unii, si am vizitat destule garaje subaru din europa asta ca sa schimb pareri cu niste oameni care nu erau destepti sau informati in domeniul lor ci doctori si toti confirma ca 2.5-ul este un gunoi in materie de baza, si da am vazut si 2.5 de 600+cp dailly driver care mergea pe nurburgring lunar si mergea foarte bine dar la sfarsitul zilei trebuie sa se inteleaga ca cu un buget destul de mare faci ce vrei, ca ce ai facut este solutia optima asta e alta discutie. deci acum eu te intreb ce nu e conform cu realitatea din ce am zis?
« Last Edit: December 12, 2012, 06:28:50 AM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #153 on: December 12, 2012, 11:48:08 AM »
Sincer, discutia dintre STI si Sebastian este mai mult decat constructiva si de foarte mare ajutor pentru altii care vor dori sa-si cumpere o asa masina.
Eu, inainte de a ma hotara sa-mi cumpar STi-ul, am citit tot ce am gasit despre aceasta masina pe forum. Stiam de problemele cu motoarele EJ257. Chiar atunci cand am cumparat masina, cineva extrem de priceput de aici de pe forum ( ;)) mi-a recomandat o generatie mai veche cu motor de 2 l. Dar am fost incapatanat si mi-am cumparat cu motor de 2.5l.  ;D
Nu regret nicio secunda ca mi-am luat masina asta. Daca intr-adevar are sau va avea probleme, i le voi rezolva.
Ieri am facut un drum pana la Tulcea, si in aproximativ 300 km (alergata si prin mini-orasul Tulcea) a scos un consum mediu de 15%,in conditiile in care eram foarte grabit si am mers si foarte tare uneori. Eu zic ca este un consum mai mult decat decent. Si la fel, nu a consumat niciun gram de ulei si nici nu am avut senzatia ca ar pierde din putere intre 5000 si 5500 rpm.
Azi am primit confirmarea ca au si venit niste piese pentru STi-ul meu care probabil vor fi montate la inceputul anului viitor. Grila fata este aproape gata, se va face si grila spate in cursul saptamanii viitoare, front lip-ul a fost comandat si va ajunge si el in Ianuarie. Deci continui sa ma bucur de masina si planuile pentru ea nu s-au schimbat. Problemele cu motorul se vor rezolva si ele, daca vor fi confirmate.

naiman

  • 307
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #154 on: December 14, 2012, 07:30:47 AM »
Nu trebuie regretat nimic si dupa cum atim cu totii fiecare masima are puncte + sau - . Si cum o intretii asa o ai ....asa ca fai tu toate schimburile la timp si imbunatatiri pe stabilitate si softurile lasale peate cativa ani ;)

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #155 on: December 15, 2012, 11:16:51 AM »
In sfarsit... La doua luni si jumatate dupa ce am luat-o, am reusit sa-i pun si sticker  ;D





LE: Naiman, daca te intereseaza, mai am un sticker. Ieftin... :D

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #156 on: December 15, 2012, 13:33:59 PM »
frumos asa  am si eu pe spate asta reflectorizant ;D
Orice piese SH impreza wrx-STi + Forester
Contact dan23turcu@yahoo.co.uk

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #157 on: December 16, 2012, 19:08:32 PM »
Ieri i-am schimbat si becurile de pozitie si de la numar. I-am pus leduri cu lumina alba rece. A trebuit data bara jos pentru a schimba becurile de pozitie  :(
Ciudat cum o modificare atat de mica schimba cu totul modul in care arata masina si cat de bine te face sa te simti.

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #158 on: December 17, 2012, 10:10:23 AM »
« Last Edit: December 17, 2012, 17:06:16 PM by KET »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #159 on: December 17, 2012, 10:23:22 AM »
Eu stiam ca avem fabrica Hella pe la Timisoara. Nu stiu insa daca au doar faruri/becuri sau au si claxoane si nici daca au magazin online sau se ocupa de comertul cuu amanuntul. Poate cineva din Timisoara sa ne ajute...