Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
Subaru club Romania

Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #220 on: January 15, 2013, 09:56:07 AM »
Nu are nimic.
Problema sunt suportii de motor si cutie pe care eu ii recomand CUSCO.

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #221 on: January 15, 2013, 10:25:02 AM »
Suporti de motor si cutie sunt schimbati "as we speak"... ;D

Fab

  • 794
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #222 on: January 15, 2013, 10:56:36 AM »
Eu am evitat tot timpul sa fac plecari in forta de pe loc tocmai pentru a nu risca de a strica ceva pe la diferentiale sau a uza ambreiajul prematur. Cu toate ca am avut ceva ganduri, m-am abtinut...

P.S.: Trebuia sa faci filmuletul mai lung, nu cred ca ai facut doar o plecare de pe loc. ;D
« Last Edit: January 15, 2013, 10:59:16 AM by Fab »

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #223 on: January 15, 2013, 11:16:43 AM »
Da am facut mai multe, dar asa cum am zis mai sus, nu au foat extrem de reusite din cauza asfaltului ud si a temperaturii ridicate combinate cu anvelope de iarna. Am vrut sa simt foarte bine masina inainte inainte de a-i face upgrade-ul. In toate conditiile. Am dus-o si in statiuni din nou sa-mi ramana in memorie cum se simtea masina si pe viraje si la plecari ca sa pot face o comparatie dupa ce se pun toate piesele.
Cand iese din service o bag din nou in  teste. Si mai fac si alte filmulete.  ;)

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #224 on: January 15, 2013, 11:26:21 AM »
dupa ce o scoti prima oara la teste iao progresiv pt ca acum tot sasiul si articulatiile vor fi mai rigide drept urmare masina va avea un comportament usor mai agresiv, o sa fie mai inchegata o sa stea mai ok dar comportamentul o sa fie un pic mai agresiv deci cu atentie prima data :)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #225 on: January 15, 2013, 11:34:47 AM »
Da Tom, o iau progresiv. Oricum, mai agresiv e mai bine! ;) ;D

Niste poze cu ce se pune pe masina:
Bucsaraie poliuretanica la toate articulatiile si pentru anti-lift kit:


Kit distributie:


Furtunase metalice sistem franare si lichid de frana:


Tampoane motor si cutie de viteza:


Kit ARB RCM:

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #226 on: January 15, 2013, 13:53:44 PM »
Pilotii de circuit din Japonia recomanda la furtunasele de frana sa se schimbe doar pe fata, intarzierea de spate fiind benfica la pilotaj.
Alegerea iti apartine si poti incerca, prima data fara spate api pui si spatele sau cum crezi.
La mine am lasat doar fata schimbata. http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=250.msg31513#msg31513
Barele stabilizatoare de unde sunt?

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #227 on: January 15, 2013, 14:24:29 PM »
Multumesc Sebastian. Da, am citit ultimele tale posturi si am vazut ce ai scris.
Le-am comandat deja si le montez si pe cele de pe spate.
Poate cand voi face schimbul de placute data viitoare le voi pune pe cele stock pe spate, daca nu sunt multumit.
Barele stabilizatoare sunt ARB RCM si au si bucsele incluse.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #228 on: January 15, 2013, 14:51:43 PM »
Problema e ca soseaua nu este un circuit si nici Ket nu cred ca este pilot. Majoritatea recomanda sa nu se umble la brake bias. Ce zici tu poate avea in spate ca motivatie ceea ce se numeste "Trail Braking" "Nose Dive". Adica se aseaza masina pe traiectorie folosind franele si apoi se mai franeazza scurt in curba. Fata franeaza mai tare si atunci spatele iese putin in exterior, imprimand un comportament usor supravirator care este de dorit, Subaru avand tendinta sa subvireze. Insa acest lucru poate fi foarte periculos pe strada sau pentru cineva care nu are experienta in astfel de lucruri, fiind foarte usor in acel moment sa ramai blocat pe frane si intri in derapaj necontrolat.

Si intrebare de incepator acum: Cum reactioneaza sistemul de franare si ABS-ul daca se monteaza doar furtunase metalice pe fata? Stiu ca exista linii separate pentru fiecare roata, dar sistemul nu simte cumva ca spatele franeaza cam greu, in comparatie cu valorile prestabilite si atunci mareste presiunea pe spate, presiune care in combinatie cu furtunasele OEM ar duce la uzura accentuata sau chiar spargerea lor? Moment in care tot lichidul de frana ajunge pe strada daca Doamne fereste se intampla asa ceva. Serban stie... si era tocmai furtunas pe spate
« Last Edit: January 15, 2013, 15:55:51 PM by MihaiFlorescu »

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #229 on: January 15, 2013, 15:32:45 PM »
Asa este Mihai, eu nu sunt nici pe departe pilot.
Probabil ca masina va reactiona ciudat la franare. Adica vei avea vacuum creat pe spate, ceea ce va destabiliza tot sistemul. Nu vei mai avea un diametru c ontinuu pentru lichidul de frana ci vor exista "strangulari" si implicit volumul de lichid ajuns in pistonasele etrierelor fluctuant. Si tot "greul" franarii va fi preluat de sistemul de pe fata.
« Last Edit: January 15, 2013, 16:07:16 PM by KET »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #230 on: January 15, 2013, 16:01:42 PM »
sa schimbi furtunele doar pe fata este o mare greseala, deoarece vor aparea diferente de presiune in sistem, fata se va coace, spatele nu va mai avea putere sa stabilizeze masa sub franare, toata masa si inertia ti se va duce in bot rezultand intr-o subvirare de toti banii catre eternitate, singurul circuit unde asa ceva ar fi benefic ar fi unul drept.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #231 on: January 15, 2013, 16:52:00 PM »
Problema e ca soseaua nu este un circuit si nici Ket nu cred ca este pilot. Majoritatea recomanda sa nu se umble la brake bias. Ce zici tu poate avea in spate ca motivatie ceea ce se numeste "Trail Braking" "Nose Dive". Adica se aseaza masina pe traiectorie folosind franele si apoi se mai franeazza scurt in curba. Fata franeaza mai tare si atunci spatele iese putin in exterior, imprimand un comportament usor supravirator care este de dorit, Subaru avand tendinta sa subvireze. Insa acest lucru poate fi foarte periculos pe strada sau pentru cineva care nu are experienta in astfel de lucruri, fiind foarte usor in acel moment sa ramai blocat pe frane si intri in derapaj necontrolat.

Si intrebare de incepator acum: Cum reactioneaza sistemul de franare si ABS-ul daca se monteaza doar furtunase metalice pe fata? Stiu ca exista linii separate pentru fiecare roata, dar sistemul nu simte cumva ca spatele franeaza cam greu, in comparatie cu valorile prestabilite si atunci mareste presiunea pe spate, presiune care in combinatie cu furtunasele OEM ar duce la uzura accentuata sau chiar spargerea lor? Moment in care tot lichidul de frana ajunge pe strada daca Doamne fereste se intampla asa ceva. Serban stie... si era tocmai furtunas pe spate

Pastrarea furtunelor originale pe spate evita tocami fenomenul descris care poate duce la supravirare. Supravirarea este provocata de franarea brusca si usor dezechilibru la limita aderentei.
Pastrand pe spate furtunasul original masina are sa franeze cu foarte putin mai tarziu pe spate astfel evitand oarecum si blocarea cand puntea spate este deja descarcata prin mutarerea masei catre fata.
La mine la masina am asa si comportamentul obtinut este uluitor de bun datorita intregului sistem. Am avut situatii in care a trebuit sa franez brusc la peste 300Km/h in acelasi timp evitand din directie obstacolul. Probabil daca aveam pe spate furtunase racing care transmit imediat presiunea ar fi fost la limta blocajului si cine stie ce as fi patit.
ABS functioneaza perfect in toate situatiile lucrand independent pe fiecare roata.

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #232 on: January 15, 2013, 17:03:47 PM »
sa schimbi furtunele doar pe fata este o mare greseala, deoarece vor aparea diferente de presiune in sistem, fata se va coace, spatele nu va mai avea putere sa stabilizeze masa sub franare, toata masa si inertia ti se va duce in bot rezultand intr-o subvirare de toti banii catre eternitate, singurul circuit unde asa ceva ar fi benefic ar fi unul drept.

Nu Tom iti spun ca nu e asa din proprie experienta. In plus in Japonia pe circuit masinile care se bat pe timp folosesc in mare parte solutia cu furtune schimbate doar pe fata. Frana pe spate este destul de puternica sa franeze si sa blocheze rotile, mai ales cand se actioneaza puternic si masa se muta  spre fata.
Orice masina are circutitul de frana facut astfel incat sa actioneze prima data pe fata, cu mici exceptii ca Porsche inde masa e dusa mult spre spate.
Lichidul este practic incompresibil, iar furtunasele originale de STI sunt foarte dure. Presiunea se propaga corect cu o latenta infima catre spate daca acolo avem in continuare furtunasele stock.
Cine vrea poate sa verifice supunand la presiuni foarte mari aceste furtunase si o sa vada ca nu apar diferente de volum notabile.
Da sunt de acord ca este o mare imbecilitate sa schimbi doar etrierii si discurile pe fata si sa lasi frna pe spate stock.
Schimband doar fata e clar ca se intamla ce a spus Tom pentru furtune.
Da sunt de acord ca inlocuirea discurilor cu etrieri ce au mai multe pistonase si cer volum mai amre de lichid e o aberatie daca pastrezi pompa de frana stock, care are un debit limitat.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #233 on: January 15, 2013, 17:23:57 PM »
inseamna ca nu ai fost pe circuitele care trebuie iar experienta cu stiul tau pe un circuit veritabil este limitata, nimeni care se respecta nu foloseste asa ceva in japonia si aici nu vorbesc de garaje de colt de strada vorbesc de oameni care se bat la time attack si au rezultate re amenya j's racing aqua racing niste baieti nu nea nelu, mai mult eu nu am zis ce e imbecilitate si ce nu deci nu imi baga cuvinte in gura ca sa ai ce posta, daca vrei sa zici ceva spune-o pe fata nu da clasica perversa romaneasca , si acesta este ultimul meu post pe orice sectiune tehnica ca mam plictisit si saturat de comportamentul asta... o zi buna si toate cele bune
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #234 on: January 15, 2013, 17:28:32 PM »
Ca sa se mai duc din tensiune, hai sa mai punem niste poze.

Astea sunt gata si asteapta primavara:









Au fost facute de un Prieten. Cine e interesat de ceva, in afara de naiman,  ;D il pot pune in legatura cu baiatul...
« Last Edit: January 15, 2013, 17:56:59 PM by KET »

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #235 on: January 15, 2013, 17:49:53 PM »
inseamna ca nu ai fost pe circuitele care trebuie iar experienta cu stiul tau pe un circuit veritabil este limitata, nimeni care se respecta nu foloseste asa ceva in japonia si aici nu vorbesc de garaje de colt de strada vorbesc de oameni care se bat la time attack si au rezultate re amenya j's racing aqua racing niste baieti nu nea nelu, mai mult eu nu am zis ce e imbecilitate si ce nu deci nu imi baga cuvinte in gura ca sa ai ce posta, daca vrei sa zici ceva spune-o pe fata nu da clasica perversa romaneasca , si acesta este ultimul meu post pe orice sectiune tehnica ca mam plictisit si saturat de comportamentul asta... o zi buna si toate cele bune

Ai dreptate...si in plus exista la orice masina de curse repartitor de franare reglabil tocmai ca pilotul sa-si poata alege modul in care sa lucreze franele in functie de stil sau de ce nu, circuit.
Eu mi-am montat furtune de frana racing si fata si spate si am mers cu masina la limita.....spatele nu a plecat necontrolat chiar si la blocarea rotilor.
WRC is for boys. Group B was for men!!!

Ex. 03 WRX
99 STI Coupe Race Car
08 Impreza STI

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #236 on: January 15, 2013, 18:14:28 PM »
inseamna ca nu ai fost pe circuitele care trebuie iar experienta cu stiul tau pe un circuit veritabil este limitata, nimeni care se respecta nu foloseste asa ceva in japonia si aici nu vorbesc de garaje de colt de strada vorbesc de oameni care se bat la time attack si au rezultate re amenya j's racing aqua racing niste baieti nu nea nelu, mai mult eu nu am zis ce e imbecilitate si ce nu deci nu imi baga cuvinte in gura ca sa ai ce posta, daca vrei sa zici ceva spune-o pe fata nu da clasica perversa romaneasca , si acesta este ultimul meu post pe orice sectiune tehnica ca mam plictisit si saturat de comportamentul asta... o zi buna si toate cele bune

Personal nu am experienta pe circuite si mai ales in regim de competitie, dar in acelasi timp nimeni de aici nu are experienta unui Subaru atat de puternic ca al meu si nu s-a dus atat de sus sa vada pe propria piele cum se comporta, mai ales in conditii de aderenta maxima cu slicuri noi Michelin de circuit.  Din pacate nu am avut ocazia asta a circuitelor cu Subarul meu, dar pe viitor cine stie... Probabil cei despre care vorbesti folosesc sisteme de franare coplete cu repartitor central reglabil din care dozeaza asa cum se simt bine, cu siguranta mai mult spre fata. Probabil ca cei de care vorbesti merg si fara ABS, nu stiu presupun asta. Eu am facut referire la masini de strada adaptate pentru curse de tip time attack si nu la un Subaru Cusco de circuit care nici macar tractiune integrala nu mai are. Daca tun consideri ca locul 2-4 in Japonia la time attack e putin si sunt amatori...
In ce priveste partea cealta "clasica perversa romaneasca" cred ca ai un talent mare sa faci din tantar armasar si daca ai sa vezi ca tu ai fost cel care ti-ai expus punctul de vedere, dupa ce am facut o referire cu privire la utilizarea acelor furtunase de franare. Ce faci acum imbratisezi principiul dupa care hotul striga hotii si te consideri mai presus de romani?
Eu nu te-am acuzat cu nimic, nu am spus nimic de faptul ca tu ai pune oamenii sa dea bani pe piese aiurea si mi-am exprimat doar parerea. Mai mult nu imi doresc sa intretin o polemica sa fac noise pe forum. Opinia ta ti-o respect si te rog sa imi respecti si tu opinia mea.
« Last Edit: January 15, 2013, 18:16:52 PM by sebastian »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #237 on: January 15, 2013, 18:37:41 PM »
draga sebastian, ca sa iti raspund si la mesajul privat care mi lai dat si sa numai existe neintelegeri.

1 eu nu am luat foc cu nimic si am explicat cat de frumos se poate.
2 comportamentul tau este inadecvat iar jignirile ascunse si dialogul care il porti este complet deplasat
3 tu ma jignesti si tot tu zici ca nu vrei sa ma jignesti da asa e daca vreau eu?
4 principii gen hotul care striga hotii si mai presus decat romanii este ceva ce nu doresc sa comentez pentru ca este prea mult sub intelectul meu o astfel de remarca si denota alte deficiente
5 eu respect opinia oricui atata timp cat sio impune corect nu cu pumnul si stie sa o argumenteze corect si nu din auzite sau diferite considerente si atat timp cat este civilizata

si de final eu iti promit ca nu mai dau nici un reply la absolut orice scrii tu pentru ca de fiecare data oricum mas exprima sau oricum as vorbi tu nu faci decat sa vorbesti deplasat si jignitor si eu la sfarsitul zilei nu am de castigat nimic din asta decat sa fiu denigrat pentru ca imi spun opinia din experienta mea ( asta e forum nu? ), mai mult nu este genul de conversatie care mio doresc cu orice pasionat al acestei marci ca pana la urma de aia suntem aici nu sa tapetam pereti, drept urmare daca o sa am ceva de zis sau intrebat sau comentat imi fac eu topic separat sau vorbesc cu oamenii in cauza direct la telefon pentru ca astfel de polemici nu isi au nici un rost. multa sanatate, toate cele bune si un an nou bun si sa termini subaru cu bine si noapte buna
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #238 on: January 15, 2013, 18:41:46 PM »
Daca eu te-am jignit, vreau sa sti ca imi cer scuze public. Nu am aceasta itnentie si sti foarte bine ca daca am ceva de spus direct sunt primul care o face.
Acum este in regula, se poate discuta constructiv chiar daca in contradictoriu in unele cazuri?

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #239 on: January 15, 2013, 18:46:15 PM »
ma bucur ca nu ai aceasta intentie pentru ca nimeni nu o are si suntem aici pentru acelasi scop toti dintre noi!!!! mai mult iti apreciez gestul si apreciez de 10 ori mai mult daca spui lucrurilor pe nume ca nu e nimeni sub 18 ani aici sau vreun las, eu discut constructiv oricat vrei tu atata timp cat suntem civilizati ca este in contradictoriu sau nu asta tine de fiecare ce a observat in timp dar asta nu inseamna sa nu fim gentelmani o seara buna
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!