Lista de verificari atunci cand cumparam un automobil la mana a doua
Subaru club Romania

Lista de verificari atunci cand cumparam un automobil la mana a doua

Am strans toate sfaturile pe care le-am auzit si citit despre cumpararea unei masini la mana a doua si le-am organizat intr-o lista. O parte din acestea sunt preluate de pe forumuri internationale, altele din reviste auto, altele din auzite. Daca aveti completari, va rog sa le faceti.

Exterior:
- posibile zgarieturi sau crapaturi ale farurilor si proiectoarelor
- functionarea tuturor luminilor
- posibile urme de rugina in jurul aripilor si a parbrizului
- posibile ciupituri de pietre pe capota, bara si oglinzi
- posibile urme de revopsire sub chedere, interiorul usilor
- posibile lovituri sau crapaturi ale barelor
- protectia de plastic din interiorul aripilor este fixata si nu prezinta urme de lovituri
- posibile zgarieturi si crapaturi ale parbrizului

Elemente tehnice:
- gradul de uzura al cauciucurilor
- cauciucurile trebuie sa fie aceeasi marca si model pe toate rotile si sa prezinte un grad de uzura asemanator. foarte important pentru 4x4, altfel se pot sctrica diferentialele
- semne de uzura neuniforma ale cauciucurilor
- dimensiunea cauciucurilor sa fie adecvata (cea inscrisa in talon sau in cartea masinii)
- posibile zgarieturi ale jantelor, semne ca aceste nu ar fi ingrijite (este posibil ca negreala de pe interiorul jantei sa nu mai poata fi inlaturata daca aceasta nu a fost curatata o perioada lunga de timp)
- gradul de uzura al placutelor de frana
- posibile scurgeri de ulei din amortizoare
- verificarea arcurilor (originale sau after-market)
 - gradul de uzura al amortizoarelor (dupa o apasare puternica masina trebuie sa revina in pozitia initiala fara balans ulterior)
- suportii tobei finale (urme de inlocuire)
- posibile scurgeri din cutia de viteze
- posibile scurgeri din diferentialul spate
- posibile lovituri sau rugina sub masina

Motor:
Cu motorul rece se verifica:
- nivelul uleiului
- nivelul apei
- nivelul lichidului de frana
- nivelul lichidului de directie
- scurgeri de ulei sau lichide
- ulei in apa si viceversa
- placutele cu seria sasiului sa nu prezinte semne de inlocuire
- filtrul de ulei sa fie original
- sunete ale componentelor mecanice cand motorul este pornit

Interior:
- verificati posibile arsuri ale covoraselor si/sau ale scaunelor
- crapaturi ale bordului
- functionarea tuturor intrerupatoarele
- functionarea aerului conditionat
- ventilatorul
- functionarea franei de mana (nu mai mult de 5 click-uri)
- functionarea turometrului
- functionarea indicatoarelor
- functionarea geamurilor electrice
- inchiderea centralizata
- existenta unei roti de rezerva si a echipamentului necesar

Condus:
- ambreiajul nu trebuie sa dea semne ca ar patina
- existenta unui posibil suierat la apasarea ambreiajului
- cuplati cutia de viteze in treapta a 5-a si ridicati piciorul de pe ambreiaj. Daca acesta nu se elibereaza imediat inseamna ca ambreiajul este uzat (informatie neverificata!)
- cutia de viteze nu agata  (in special in treptele 2 si 3)
- jocul schimbatorului de viteze
- jocul volanului
- cursa pedalei de frana
- eficienta franelor
- aliniera corecta a volanului
- posibile vibratii in volan in momentul franarii
- functionarea sistemului ABS (daca este posibila)
- greieri
- indicatorul de temperatura
- existenta fumului alb de pe teava de esapament dupa ce motorul s-a incalzit
- functionarea tuturor indicatoarelor cand contactul este pus
- fum la 3000 RPM cu masina scoasa din viteza

Acte
-seria masinii sa corespunda
-numarul de posesori
-intervalul reviziilor dupa km
-facturi (eventual daca indica si kilometrajul)
-corespondeta dintre data facturarii reviziei si data din cartea de service
-data inlocuirii distributiei (daca este cazul)
-data inlocuirii ambreiajului (daca este cazul)
-data inlocuirii uleiului
-detaliile inspectiei tehnice periodice
« Last Edit: January 09, 2013, 12:43:57 PM by MihaiFlorescu »

multumim, chiar sunt chestii care nu ma gandeam la ele.

foarte util, meci :)

avand in vedere o experienta recenta

Exterior:
- usile trebuie sa fie aliniate cu caroseria
- la deschidere, usile sa nu atinga
 

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Si un alt punct de vedere destul de interesant.

« Last Edit: April 17, 2019, 20:00:15 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Stie cineva cum se poate verifica usor daca s-a umblat la kilometraj?

Vorbisem cu un coleg de aici ca ar fi stocata informatia in ECU, indiferent de ce arata ceasurile?
« Last Edit: August 21, 2015, 10:39:59 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5131
Inspirat de discutiile recente dintr-un alt topic, imi permit sa adaug un criteriu de verificare la achizitia unui Subaru, in special supraalimentat, in special mai vechi: starea furtunurilor de sub capota.
Aici ar intra: ventilatie carter, vacuum, benzina, vapori benzina. Pentru identificare facila - tot ce inseamna furtun ce cauciuc de la subtire la foarte subtire. Se verifica maleabilitatea si duritatea materialului. Flexibil - ok. Rigid - nok.
Daca furtunurile sunt rigide, se impune inlocuirea lor. Furtunuri de benzina imbatranite - pierderi de benzina, miros de benzina in habitaclu, probabil in imprejurari speciale poate surveni un eventual incendiu (?). Furtunuri de ventilatie imbatranite - pierderi gaze carter, contaminare ulei motor cu impuritati si praf din atmosfera, aer fals care conduce la erori sau functionare deficitara a managementului motorului. Furtunuri de vacuum si vapori benzina imbatranite - cele de mai sus. Cu o mentiune particulara daca e vorba de furtunurile de comanda turbo - in cazul asta se poate ajunge pana la overboost si cedarea motorului.

Pe langa costul pr-zis al pieselor, se adauga manopera, care poate fi de amploare data fiind arhitectura deosebita a motoarelor Subaru si eventuale garnituri asociate demontarii.
Vis-a-vis de preturi, un exemplu reprezentativ - un banal furtunas de benzina de 60-70mm costa pe la 90 lei. Sunt 4-5 pe motor, si se inlocuiesc prin demontarea galeriei de admisie de motor.

La cumpararea unui Subaru, daca aceste furtunuri se dovedesc a fi in stare proasta, inlocuirea lor este necesara si poate reprezenta un motiv de negociere.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5131
Urmare a pataniei unui coforumist, ce m-a determinat sa verific acelasi detaliu la cotetul din dotare.

Exterior:
...................
- posibile urme de rugina in jurul aripilor si a parbrizului
...................

As adauga:
- posibile urme de rugina pe sub portiere.

Se verifica extrem de usor cu ajutorul unei oglinzi trecute pe sub fiecare portiera deschisa, fara sa trebuiasca sa va tavaliti pe sub masina "in hainele alea bune".
Consider ca sunt zone cu relevanta insemnata pentru starea de corodare a caroseriei. Daca ati facut verificarea, nu inseamna ca stiti cat e de ruginita sau integra copaia. E doar un indiciu. Unul bun, parerea mea.
WRX SW 2002

Husky

  • 26
  • Pentru grup Subaru Cluj 0720871277
    • https://tokensale.welthee.com/referralcode/LucaciCristianWdM0YG
Important la motor: verificare compresie motor!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Lista de verificari atunci cand cumparam un automobil la mana a doua
« Reply #10 on: March 21, 2019, 21:42:56 PM »
Registrul Auto Român lansează aplicaţia gratuită „ISTORIC VEHICUL” prin intermediul căreia orice persoană care deţine sau intenţionează să achiziţioneze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiţia fiind ca maşina să fi trecut cel puţin o dată pe la RAR).

Aplicaţia este disponibilă pe site-ul oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro, arată un comunicat al autorităţii.

Citat din Mediafax.

burtal

  • 449
Re: Lista de verificari atunci cand cumparam un automobil la mana a doua
« Reply #11 on: May 06, 2019, 15:51:06 PM »