'Neata
O sa raspund fiecarui coleg forumist care a scris pe parcursul ultimei zile:
- impreza 01, eu vorbesc prin prisma propriei experiente: vrand sa imbunatatesc functionarea si performantele masinii - subaru forester - am studiat piata si am analizat ofertele urmatoarelor companii: tcm turbo, dymsport, racing code, skn, exelixis. Bazandu-ma pe opiniile de pe forumuri, pe raportul beneficii obtinute si pret am ales racing code, tocmai pentru ca am vrut un soft custom....iar restul povestii am scris-o anterior. Nu pot sa scriu de bine sau de rau de ceilalti, intrucat nu am folosit produsele lor. Pe de alta parte, poate nu am fost clar: am platit cat mi s-a cerut si ce mi s-a oferit nu a avut de-a face cu ce e prezentat in oferta lor, iar masina functiona mai aiurea fata de varianta stock. Cum eu, ca multi dintre voi, muncesc pentru fiecare banut si nu ii primesc gratis de undeva, atunci cand ma vad inselat, pe banii mei, indiferent de situatie, iau atitudine (sapt. trecuta m-am certat cateva ore cu aia de la dormeo....ma rog, alta poveste).
Pe de alta parte uite pe cineva care da garantie:
http://www.skn-tuning.de/en/skngarantiedetail.html si uite pentru ce da garantie
http://www.skn-tuning.de/en/download/12-36%20mon.TuningWarranty.pdf. Apropo de asta, poate ca SKN romania ar trebui sa respecte si ei politica de firma din germania. Dupa cum vezi, nu e gratuit, dar sincer, daca tot dau 500 pe soft, mai pot da 250 pe garantie, ca sa nu mai stau cu morcovul in fund....doar ca la noi tunerii nu garanteaza, pentru ca ..... oare nu sunt siguri pe munca lor ??
- 2xGhe si celalalt - baieti, eu sunt cum sunt si lumea este cum e ea....nu am dorit si nu doresc niciodata sa ma fac placut/iubit de cei din jur, si pentru mine e important sa inteleg ce se intampla in jurul meu, sa imi formez opinii pertinente, si sa reactionez (mai atunci cand sunt afectat in mod direct de actiunile celorlalti). Referitor la tonul folosit, recunosc ca si in viata de zi cu zi, stilul meu foarte direct, cuvintele dure si agresive uneori, produc neplaceri, dar sincer, decat sa spun in mod diplomatic ceva care poate fi inteles (sau interpretat) gresit de un interlocutor (si am avut cazuri de genul asta) prefer sa spun intotdeauna lucrurilor pe nume.....iar de multe ori asta provoaca animozitate, tensiuni....pentru ca oamenilor, in general, nu le place sa li sa spuna verde in fata adevarul gol golut
- Tom - multumesc pentru informatii referitoare la masina si softist....esti primul care raspunde apelului meu
- Sebastian - in legatura cu duetul dintre mine si Tom, pot spune ca nu are nici o legatura cu realitatea....eu pe Tom l-am intalnit o singura data si am vorbit de cateva ori la telefon; nu suntem nici prieteni si nici nu am facut front comun impotriva ta, ci pur si simplu noi suntem printre cei putini care ne-am exprimat opiniile vis-a-vis de comentariile tale si se pare ca suntem cam pe aceeasi lungime de unda. Ma bucur sa constat ca dupa ce ajungem sa ne certam ca orbii, iti dai si tu seama ca principala problema ramane comunicarea (sincer, din propria experienta, am observat ca aproape toate marile probleme din viata asta au la baza deficiente de comunicare) dintre voi si client. Apropo, adu-ti aminte ca cu cateva pagini in urma, asta te intrebam si te rugam sa fii transparent si cu ceilalti parametrii monitorizati de voi, la resoftare, intrucat atunci cand clientul vrea mai multe detalii sa ii puteti oferi. Vestea foarte buna intr-adevar si care ma surprinde placut este cea referitoare la includerea unui atelier mecanic in oferta voastra si oferirea unui pachet complet....iar asta cred ca duce la eliminare multor probleme...pentru ca daca inainte de resoftare voi veti putea sa analizati starea tehnica a masinii si sa aveti un punct de plecare - tehnic vorbind - atunci, veti putea cuantifica si urmari in timp efectele resoftarii voastre si influentele asupra mecanicii masinii. Din punct de vedere business, asa cum ti-am zis de cand ne-am cunoscut, un pachet mecanic+soft pe langa faptul ca va ofera un avantaj competitiv asupra celorlalti, va fidelizeaza clientii si va asigura o incarcare a serviceului. Singura problema o sa ramana sa gasiti mecanici foarte buni....sa nu ajungeti ca racing nick care vrand sa se apuce de mecanica, a adunat o seama de mecanici indoielnici (japonezul pe care il avea la inceput numai tampenii mi-a facut la masina: mi-a baga ulei de cutie si diferentiale neconform cu specificatiile, bara de rigidizare si alte elemente montate aiurea, etc) si inca are probleme sa formeze o echipa competitiva. Iar faptul ca va pun (sau punem) pe toti in aceeasi oala e ca nici un tuner roman nu pare a fi mai breaz ca altul (apropo, vezi ca intr-un post anterior vorbeam si de o alta nemutumire a mea vis-a-vis de modul de masurare pe dyno exelixis, asta ca sa nu crezi ca pe unii ii iau in brate si te atac doar pe tine....eu pur si simplu reactionez la ce imi oferiti voi, baieti), insa daca la primavara tu vii cu pachetul complet, atunci o sa vezi ca si perceptia se va schimba. Si inca ceva: tu cunosti mult mai bine decat noi toti piata tuningului....am dat mai sus exemplu skn germania cu garantia....sunt si alte firme care fac asa ceva.....eu iti propun ca de la primavara, cand vei avea in mana si mecanica masinii, sa iei in calcul acordarea de garantie - in special celor cu masini de strada si fara modificari radicale. In final, referitor la nivelul discutiilor noastre vis-a-vis de cunostintele si nivelul la care tu discuti, asta e....noi atat putem.....nu esti nevoit sa te cobori la nivelul nostru, pur si simplu eu iti adresasem cateva intrebari concrete (legate de masina mea si abordarea racing code in general). Daca poti sa te cobori uneori la nivelul nostru sa ne raspunzi/lamuresti intrebarile directe sau alte aspecte, eu unul apreciez lucrul asta, daca nu, asta e...continuam si fara tine.....nimeni nu e obligat sa participe la o discutie care nu ii face placere.
Sa aveti o zi frumoasa cu toti.
Pe curand.
P.S. Mihai, cred ca pentru a intelege viitorii cititori tot contextul ultimei discutii, ar trebui, cu acordul lui KET, sa transferam aici si inceputul discutiei - pag.15 si 16 din topicul lui KET, altfel e posibil sa nu aiba logica unele trimiteri si raspunsuri. Daca KET e de acord, cu permisiunea lui, te rog sa transferi si acel continut in acest topic. Va multumesc anticipat amandurora.