Cred ca am reusit sa ma lamuresc singur
..........google is your friend!
In termeni simpli(asa ca mine
):
Turbo-timer este un device electronic care permite mentinerea motorului pornit dupa scoaterea cheii din contact.Acest lucru se face pentru a mentine motorul pornit o anumita perioada de timp(presetata de sofer sau automat) pentru permite continuarea circularii lichidului de racire, pentru a cobora temperatura din turbo.Mai exact pentru a cobora temperatura uleiului.Ca sa nu fiarba in interiorul turbinei si ca turbina sa nu sufere scaderi bruste de temperatura.
Din cate inteleg eu, daca uleiul fierbe in turbo, dupa racire se usuca pe bilele rulmentilor si acestea nu mai sunt sferice, nu se mai invart, frecari imense ceea ce duce la deteriorarea rulmentului.
Pe langa asta scaderea brusca de temperatura(soc termic) duce si la craparea carcasei turbo.
Socul termic e valabil si invers:dupa pornire daca nu se lasa motorul pornit la relanti pentru a ajunge la o temperatura safe de lucru(preferabil temperatura optima dar nu e obligatoriu) si se intra direct in boost se poate ajunge la deteriorarea paletelor turbinei si decalibrarea axului acesteia.
Aceste informatii nu imi apartin, sunt doar culese de pe www si facut un mic rezumat.
Am mai gasit pe un forum o informatie cum ca orice Subaru turbo dupa 2002 nu are nevoie de turbo-timer.Despre asta nu stiu ce sa zic....... LINK:http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=465156
PS.Multumesc si lui SCO pentru link