Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Subaru club Romania

Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #40 on: February 08, 2015, 17:11:07 PM »
Ptr logarea cu RomRaider trebuie activat CAN bus logging sau altceva de la Settings?

eu am bifat la settings doar "Control File Loggin with defogger switch" si "Enable fast polling mode"

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #41 on: February 08, 2015, 17:17:43 PM »
Eu am dat un pic sub 500 ron pe una DENSO DOX-1448, dar tot mai am oarecare ezitari in sarcina (3500-5000rpm, cam p'acolo)

nu o sa fie tocmai usor de scapat de ele - cel mai probabil se intampla la trecerea de pe closed loop pe open loop - ma gandesc ca la pedala intermediara sau in primele secunde dupa pedala apasata de tot , monitorizeaza ce ziceam in alt post plus statusul closed/open loop - din pacate mersul liniar si fluent nu este tocmai punctul forte la subaru benzina turbo :)

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #42 on: February 08, 2015, 18:02:45 PM »
Am dat o tura pe autostrada, acum a mers RomRaider'ul, am scos log'ul asta cu cativa parametri , mai mult de proba. In timpul logarii am simtit si in treapta a 4'a, dar si in a 5'a ezitarile obisnuite, incerc acum sa'mi dau seama cum e cu separarea aia pe plaje de turatie de care spuneai in celalalt topic
O sa incerc si cu card, sa vad daca'mi iese, ar fi mult mai comod, dar deocamdata cardul ce l'am gasit prin casa se pare ca e busit.
Oricum, acum mai am cam o saptamana de stat p'acasa, o sa continui in vara investigatiile, daca nu cumva o sa intre la vanzare masina

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Salutare,
am studiat putin aspectul cu cablurile tactrix/vag-com.

Pe scurt: In situatia mea WRX 2006 UK
Am folosit cablu Vag-Com de pe ebay la £6 :  Item number 321743183749

Drivere pentru cablu de aici: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Ecu Flash versiunea 1.28 ( am folosit windows 7 si am rulat programul in compatible mode winXP SP3 ca administrator) ..grija mare ca o sa va dea o eroare la instalare daca aveti sistem de operare pe 64bit. Nu e problema atata timp cat il rulati apoi in compatible mode.

Pentru editare/logare folositi Rom Raider....daca aveti de cand sa rescrieti aveti mare grija iainte ( faceti o simulare) sa fie laptopul incarcat iar mufele USB functionale 100%. Nu raspund de un eventual BRICK...la mine a mers fara probleme ...am scris ROM-ul de 3 ori pana acuma.

Oricum pentru logare eu zic ca e safe 100%.


Pentru mai multe detalii cititi aici: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1914025&page=10


Succes.

andea79

  • *
  • 4033
no fain :), stiam ca merge cablul vag-com pentru logare dar nu stiam ca merge si pentru citire/scriere rom (fara modificari aditionale ale cablului), deci exista solutie si mai ieftina decat tactrix-ul  ...

presupun ca conteaza faptul ca are chipset FTDI (si tactrix-ul tot chipset FTDI are) si este astfel "compatibil" cu ecuflash-ul, sunt curios daca merge si pe masinile mai noi pe can-bus .... cu versiuni mai noi de ecu flash ai incercat sau nu ?

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Nu am incercat cu versiuni mai noi.

Oricum pe topicul ala de la nasioc gasesti detalii si despre alte modele.  Din cate am inteles cu vechiile Vag-Com singura modificare care o faceau era ceva alimentare suplimentara un jump care probabil au rezolvato la modelele noi.

Mie mi-a fost folositor sa scot CEL-urile de la pompa de aer secundara care altfel ma costa minim 150£ la tuneri locali.

Plus ca acuma pot face si un remap cu un tuner online daca vreau ceea ce probabil ar fi mult mai ieftin decat un tuning normal care e peste 300£ . Ma gandesc foarte bine la acest aspect pentru ca masina merge perfect si nu as vrea sa am probleme... :))



celalalt

Online?Sa ti pui motorul la dispozitie cuiva online?E ca si cum ai lasa de buna voie un copil pe site uri de adulti... :o

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Se pare ca e o metoda destul de folosita recent. Am discutat cu unu dintre cei mai buni zic ei....are doar feedbackuri calumea. Si m-ar costa undeva la 150$ (e australian tipul)....problema e ca va trebuii sa fac loguri la greu si probabil o sa rescriu la ROM de cateva ori. Oricum si eu sunt destul de retinut in privinta asta....vedem.. :)

andea79

  • *
  • 4033
si eu am folosit prin 2010 harti de stage 1 si stage 2 de aici http://www.xpttuning.com/index.php?main_page=index&cPath=52 si am avut mai putine probleme (cu configuratia masinii de la vremea respectiva - configuratia era exact ca cea specificata acolo) decat am avut ulterior cu harti custom facute de tuneri pe dyno (e adevarat ca la configuratie a masinii schimbata si alt nivel de putere ...)  ....

oricum, primul si cel mai important pas este sa inveti sa faci loguri si sa verifici ca masina functioneaza ok  (nu ai knock, egt-uri ok .. etc ...) adica sa citesti cat de mult despre cum functioneaza rom-ul oem , ce face fiecare tabela din rom si de ce ... astfel incat in momentul in care vei primi o astfel de harta vei putea sa o verifici si sa te asiguri ca este ok

deci inainte de orice fa loguri singur  si citeste toate articolele de aici
http://www.romraider.com/Documentation/TuningFAQ
http://www.romraider.com/RomRaider/Articles

si chiar asa - obsesia mea - ti-ai verificat un learning view din romraider logger ? cum arata ?

de asemenea poti lua diverse rom-uri de aici http://www.romraider.com/forum/viewforum.php?f=28 pe care sa le compari in Ecuflash cu rom-urile OEM de aici http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=7591 tot in scop educativ, ca sa vezi exact ce/cum se modifica  ... dupa un pic de timp o sa incepi sa vezi mai clar lucrurile :)

« Last Edit: May 16, 2015, 14:42:00 PM by andea79 »

radud

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #49 on: October 22, 2015, 15:14:05 PM »
Foarte interesant topicul. Multumiri pentru informatii.

Deoarece e destul de neplacut sa cari dupa tine laptop astfel incat sa poti sa loghezi tot timpul, din ce stiti voi exista vreo solutie de a face logarea pe un alt dispozitiv, ceva similar Access Portului de la COBB, dispozitiv pe care sa poti sa vizualizezi in timp real anumiti parametrii?

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #50 on: October 22, 2015, 15:17:27 PM »
Foarte interesant topicul. Multumiri pentru informatii.

Deoarece e destul de neplacut sa cari dupa tine laptop astfel incat sa poti sa loghezi tot timpul, din ce stiti voi exista vreo solutie de a face logarea pe un alt dispozitiv, ceva similar Access Portului de la COBB, dispozitiv pe care sa poti sa vizualizezi in timp real anumiti parametrii?

Se pot face loguri direct pe micro sd card cu Tactrix-ul.

STI 2008

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #51 on: October 22, 2015, 16:56:43 PM »
Da, dar nu le vizualizezi in timp real.

Eu am un OBD reader d'asta ieftinache pe care il foloseam cu Torque inainte sa iau Tactrix'ul. Pentru anumiti parametri e suficienta aceasta combinatie.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #52 on: October 22, 2015, 17:19:22 PM »
Pai depinde ce vrei sa vezi in timp real ... Access Port-ul de la Cobb permite vizualizarea in timp real a parametrilor specifici Subaru gen Target Boost, Boost realizat efectiv, knock correction-uri ... etc ... chestii pe care nu le gasesti oricum pe un OBD reader generic ...

daca vrei sa vezi parametrii generic real time atunci un OBD reader normal cu ceva interfata pe telefon poate fi ok - desi din punctul meu de vedere sunt chestii care nu te ajuta la absolut nimic

daca vrei sa vezi real time parametrii specifici poti face ceva constructie cu o tableta windows si cu tactrix-ul daca insisti ... dar si aici iti zic din experienta ca este useless in real time -> valorile se schimba la cateva zeci de milisecunde deci nu ai cum sa le urmaresti , eventual daca folosesti interfata aia grafica/cu ceasuri/grafice din romraider logger

oricum este clar ca Access Port-ul are chestiile lui pozitive ... dar din pacate nu functioneaza pe masinile non US ...

radud

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #53 on: October 22, 2015, 22:07:04 PM »
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Ma gandeam daca s-ar putea folosi o aplicatie pentru monitorizarea centralizara a presiunii din turbo, a temperaturii lichidului de racire, a presiunii de ulei, etc. Practic sa renunti la ceasurile indicatoare suplimentare si sa ai toate informatiile centralizat intr-un singur loc. E destul de dificil sa urmaresti niste ceasuri in timpul mersului. Ar fi mai simplu sa ai toti parametrii intr-un singur loc. Ceva similar afisajelor din masinile de raliu moderne.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #54 on: October 22, 2015, 22:50:18 PM »
pai teoretic poti, nimeni nu zice ca nu poti, cu ceva display gen tableta cum ziceam sau alt display construit dedicat care sa centralizeze datele din mai multe surse ... pentru ca oricum nu vei avea toate informatiile de pe OBD -> presiunea de ulei de exemplu pentru care ai nevoie de senzor separat care nu il poti lega la ecu, sau temp. uleiului sau afr-ul daca pui wideband ... etc ...

ceasurile suplimentare sunt folosite pentru ca ele sunt legate la sensori suplimentari  ... care nu exista in mod normal pe masina (cu cateva exceptii de exemplu boost) si de care ecu oricum nu stie ...

si repet, daca ceasurile sunt dificil de urmarit ... restul sunt si mai greu :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #55 on: October 23, 2015, 00:14:52 AM »
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Ma gandeam daca s-ar putea folosi o aplicatie pentru monitorizarea centralizara a presiunii din turbo, a temperaturii lichidului de racire, a presiunii de ulei, etc. Practic sa renunti la ceasurile indicatoare suplimentare si sa ai toate informatiile centralizat intr-un singur loc. E destul de dificil sa urmaresti niste ceasuri in timpul mersului. Ar fi mai simplu sa ai toti parametrii intr-un singur loc. Ceva similar afisajelor din masinile de raliu moderne.

Sunt variante multe pe net, am cautat si eu intens cu ceva vreme in urma, daaaaaar: cele care par profi iti fac gauri prin buzunare.

O varianta acceptabila ca performanta / pret mi s-a parut Dashdaq - ruleaza Linux parca, accepta input de la o gramada de senzori (care cam trebuie cumparati separat :) ), foarte configurabil, poti sa iti scrii aplicatie chiar tu relativ usor...

Eu sunt pro ceasurile analogice pentru monitorizare live: mai ieftine, mai fiabile, mult mai usor de urmarit si nu iti distrag atentia. E drept, ocupa spatiu... dar nu trebuie sa "le citesti", pur si simplu le vezi.
My 2 cents...
STI 2008

radud

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #56 on: October 23, 2015, 09:31:10 AM »
Multumesc frumos pentru parerile pertinente. Sunt niste puncte de vedere la care nu m-am gandit. :) Faptul ca se poate loga direct pe microSD e o informatie foarte valoroasa.

Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
« Reply #57 on: October 23, 2015, 13:29:27 PM »
Da, dar, din cate stiu, doar pe Tactrix se poate loga direct pe card, Tactrix care trebuie luat din SUA (169$ pe site'ul lor sau mai scump pe altele) sau de prin Europa (pe ebay.co.uk era vreo 220 lire), la care se adauga transport si vama, la import pe caile obisnuite.

Am incercat si eu sa folosesc Romraider Logger si Learning View folosind un cablu VAG dar m-am lovit de lipsa definitiilor. Cablul il folosesc cu succes cu ajutorul aplicatiei Subaru Free SSM, aplicatie ce nu are optiunea unor grafice. Pentru a cere definitii pt ROM ID-ul meu am nevoie de ROM si cu aplicatia mea nu il pot copia. De ce aplicatie am nevoie pt a copia ROM-ul de pe ECU-ul meu?
Legacy 3.0R

andea79

  • *
  • 4033
nu mai retin ce motor ai, adica turbo sau aspirat ?

daca este turbo exista definitii si se poate scrie/citi rom-ul cu ecuflash/tactrix, daca este aspirat din pacate nu vei gasi definitii si nici nu vei putea citi/scrie rom-ul asa usor :(