@andea: eu nu cunosc si nu contest ca mecanicul ala e o somitate in motoare boxer diesel de da raspunsuri repetate si hotarate, dar astia de pe aici (SMT, Auto Kino) nu au fost niciodata atat de hotarati pe afirmatia cu pricina.
Legat de asta, se referea si la motoarele Euro5?
Pana una alta, io am platit fieru' de nou si cred ca realizati ce usturime de ficat m-ar apuca daca as sta sa ma gandesc cum imi crapa motoru'. Pana acum merge si trage corespunzator si fara sa il menajez in mod special dupa ce s-a incalzit. Doar consumabilele le schimb cu sfintenie. Dar am putini km. e adevarat.
Matematic vorbind, chiar sa crape oriunde dupa 100k km, la cat de putin merg eu anual (obligat de unele imprejurari in ultimii 2 ani), ar insemna sa ma tina 2 motoare minim 12 ani (adica inca 8 ani de acum incolo).
Pana si eu m-as plictisi de o masina in 12 ani, oricat de entuziast (mai) sunt!
Ca o paranteza: Foreste nu e condus doar de fun. Fac destul de multa treaba cu el. Consumul redus isi spune cuvantul in conditiile astea: la 100 000 km si o diferenta de 3-4 l/100km. rezulta o economie de minim 18000 RON !!!, o nimica toata de 4000+ EUR.
Pana acum cel mai mare impediment / risc mi se pare sa te lase la drum lung, cum a patit Marceluta.
Riscul asta nu il are doar boxerul diesel, oricat de mult il urati voi. Evident mai e si stresul sa il tii pe bara 4-6 luni pana se inlocuieste motorul. Perspectiva asta in ansamblu unora le convine, inclusiv subsemnatului.
Repet si aici: pana acum (65k) a mers impecabil, cum imi place sa zic: A, P & B.
Legat de ce a patit Marcel, in ziua aia am dat cateva telefoane la cei mai apropiati dilari Subaru (in Trieste la Samauto) si omul de la telefon nu numai ca nu vorbea engleza o boaba, dar cand am inceput sa ii explic in bruma de italiana pe care o vorbesc bine mai mult cu mainile, a inchis si nu a mai raspuns, desi sunt convins ca a inteles care era problema.
Le urez si aici toata Iubirea Eterna din lume!