2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #300 on: December 12, 2015, 17:39:19 PM »
Hmmm , arata fain. Dar mai trebuie să o auzim . Video or didn't happened!!!;)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #301 on: December 12, 2015, 18:17:10 PM »
arata f bn !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #302 on: December 12, 2015, 23:26:49 PM »
Click pentru video  :-\

Bun...
Una langa cealalta.
Cea originala 14.3kg, asta noua 8.6. Masina e cu 5.7kg mai usoara acum.
Cea originala mi se pare lucrata excelent pentru o evacuare de fabrica, se vede grija pentru ultimul detaliu a constructorului, la traseu, la protectia termica. Apropo de asta, voi cauta sa izolez termic si evacuarea noua, nu vreau sa prajesc antifon, garnituri de cardan, de planetara stanga, si ce mai e p-acolo.



Initial voiam s-o pun fara garnituri noi. Mare greseala as fi facut, cele vechi au cazut firimituri.
Flansa de pe segmentul cu catalizatorul e oxidata vai de ea. O ora am cioplit, am frecat cu peria de sarma si cu smirghel, ca sa-i dau cat de cat o forma. Cand o fi sa nu mai ramana nimic din ea... catless.
Garnitura groasa a intrat fest, adica perfect, e cod echivalent, si costa o fractiune din pretul celei originale.
Suruburile de la catalizator, alea cu arcuri pe ele, sunt praf. A ajutat degripantul dinaintea demontarii sa nu le rup. Data viitoare cand mai umblu, alea trebuie schimbate.
Am folosit pasta aia doar aici, la catalizator, strat subtire. La finala n-am vrut, suprafetele sunt perfect plane (le-am mai curatat eu cu smirghel asezat p-o scandurica dreapta), garnitura noua, chiar nu se justifica.



Carligele asteia noi au diametru mai mic decat ale celei originale. N-am vrut s-o agat asa. Aveam doar furtun de la umplerea cutiei si diferentialului, cam mic in diametru. Taiate bucatile, puse la fiert in apa pe aragaz, incalzit carligele cu feohnul (ca la contactul cu furtunurile sa nu le intareasca), lubrifiant (detergent de vase), patent, blesteme, rezolvat.
Ideea era sa nu chinuie suplimentar tampoanele de cauciuc. Nu-s convins ca ajuta ori ca problema ar fi fost reala, da' na...



Montajul a mers bine, din aproape-n aproape, cu ajustari intermediare, cu pozitii grele si suruburi si piulite ruginite si deformate, insa rezultatul fu chiar surprinzator. Distante corecte si constante fata de piesele invecinate, aliniere buna a carligelor, capatul nu iese din gabaritul masinii, si cel mai tare, jocul fata de bara: fix 4mm. Pentru contact trebuie impinsa zdravan in sus, deci nu cred ca va atinge in mers.





Acum... diferenta de sunet e corect ilustrata de filmul de sus. Dar nu si volumul. Inca nu stiu ce sa cred, nu pot sa dau niciun verdict.
Afara se aude ingrozitor de tare, si tind sa cred ca vecinii n-au sa fie deloc incantati cand am s-o pornesc la 6 dimineata s-o las sa se-ncalzeasca.
Inauntru, in mers, da, se aude tare. Azi am mers cu ea 106km, m-am plimbat pe Paraul Rece si Predeal. Mie-mi place, am avut masini mai zgomotoase, si nu pe parte de evacuare, ci de trancaneala si insonorizare generala. Imi plac masinile, imi plac motoarele, asa ca imi place sunetul asta de nu e voie. Prietena nu pare incantata, nu mi-a scos-o din "troaca" in seara asta, ca ei ii place confortul. Sunt curios maica-mea cum o sa-si puna mainile-n cap (deja rad).
Revenind la mine, unul din motivele pentru care-mi place Subaru e sunetul. Acu-l am. Doar ca putin prea mult...? Nu stiu inca, cum ziceam, verdictul va mai intarzia.

Aspectul - dezastru. Arata oribil, n-are-o noima gauroiu' ala. Am s-o dau jos la primavara, am sa tai teava aia, finisez, etc, apoi o duc la vreun atelier de profil sa-i sudeze una mai mica. N-am poze, dar sa fi avut, si n-as fi pus. Oricum, se vede-n film.

Si cam atat. Sunet de Subaru am vrut, asta am primit. Portie tripla!  :)
« Last Edit: December 12, 2015, 23:31:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #303 on: December 13, 2015, 00:19:08 AM »
asta e sunetul stock  de subaru :D !!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #304 on: December 13, 2015, 03:09:18 AM »
Bravo man !!! Suna cum trebuie sa sune un subaru.Dar acum nu trebuie sa umbli si pe la soft ??

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #305 on: December 13, 2015, 09:44:27 AM »
Ideal asa ar fi. Check engine, Walbro, eventual Samco pe admisie, si dup-aia.
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #306 on: December 15, 2015, 08:38:00 AM »
Merg cu ea la munca de ieri, ca-mi place cum suna. PUTE! Pute a benzina de te ia cu ameteala.
1) iau foc, au fost cazuri? Eu aveam de gand s-o las pentru la primavara, da' prefer sa-nghet si s-o trag pe dreapta 1-2 saptamani decat sa ard ca sobolanu';
2) ce am de desfacut? Galerie de admisie, aia-i clar. Intercooler, TGV-uri, astea trebuie?

Raspuns va rog, ca sunt high de la prima ora. Multam'

E clar.

3) sa ma adresez unui dealer subaru pentru rezolvare? Logica si bunul simt imi spun c-asta-i hiba majora de la constructor, cu riscuri securitare, si nu se pune problema garantiei standard. As apela la dealer din considerente de pret piese si de timp (mai pierd 2 zile minim cu demontare si remediere).

DIY cu final neasteptat  :o
« Last Edit: December 15, 2015, 09:24:56 AM by Muttley »
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #307 on: December 15, 2015, 09:44:21 AM »
Man daca esti atent la ce faci ... nu ai ce sa gresesti ... tre sa schimbi 2 furtunase de 10 cm bucata si 4 coliere... nu e treaba de inginer NASA !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #308 on: December 15, 2015, 09:52:56 AM »
Stiu, stiu, da-n buletinu' vietii indica si schimbarea buchetului de conducte metalice. Pret total pentru tipul din ultimul link - 200$. Si vor mai crapa jdemii de piese pe langa astea cand dau jos galeria.
Nu cred ca ma mai incurc cu servisu', n-am incredere, sunt paranoia.
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #309 on: December 15, 2015, 11:15:15 AM »
man ... daca nu crapa la gc8 din 92 ... nu cred ca o sa crape la bug cu 10 ani mai tanar...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #310 on: December 15, 2015, 11:20:08 AM »
Daca vrei sa schimbi conductele metalice iti dau eu ca le-am pastrat pe cele originale.

Doar ca singura problema e la acel cauciuc, deci nu e panica. Eu am trecut la sistem Agency power cu rampe marite si conducte egale in ideea unor viitoare modificari (care nu au mai aparut) la motor.

Eu aveam de gand sa pun injectoare marite si am vrut sa stau linistit ca nu dau in "fuel starvation" pe unul din cilindri.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #311 on: December 17, 2015, 23:00:20 PM »


Am neglijat-o, am pus-o-n plan secund, a fost suparata pe mine si pe "trancarici" (asa cum obisnuieste sa numeasca Impreza), si uite ce-mi face cadou de ziua numelui  :'(
WRX SW 2002

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #312 on: December 21, 2015, 13:34:39 PM »
Sa schimb asta acum?  :-\
Eu mizez mai degraba pe MAF, iar ala n-a ajuns inca.
De fapt intrebarea ar fi... daca O2 actuala e in stare buna, are rost s-o schimb, gen... preventiv? Ori ajuta cu ceva daca pun una noua in locul uneia vechi care merge (sa presupunem) bine?

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4031
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #313 on: December 21, 2015, 13:43:36 PM »
eu zic sa le schimbi pe rand ... macar asa te lamuresti care a fost problema daca este una dintre cele 2, maf sau O2 sensor ..

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #314 on: December 21, 2015, 13:47:37 PM »
Pai clar vor fi pe rand, doar ca ordinea initial gandita era cu MAF-ul primul, ca p-ala-l suspectez dupa informatiile de pe Nasioc, dupa comportamentul de dupa curatare, dupa indicatia de 3g/s debit aer cu motorul oprit. Si daca am dreptate, as schimba sonda O2 degeaba. Sau... nu? Adica e bine c-o schimb, sa zic "preventiv"?

MAF-ul ajunge dupa sarbatori cred. Da' ma mananca...  ;D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #315 on: December 21, 2015, 14:26:38 PM »
Daca MAF-ul iti face asa fiind situat in spatele filtrului de aer si oarecum protejat, cam care crezi ca e starea sondei de oxigen care ajunge la sute de grade si apoi se raceste si repeta ciclul asta de mii de ori.
Daca o schimbi clar vei simti in bine schimbari. Chit ca e consumul mai mic si tot e de bine.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #316 on: December 21, 2015, 14:32:08 PM »
Pai nu se compara, unu-i ou de prepelita, celalalt e bila de rulment :P
Nu stiu... "if it ain't broke, don't fix it" imi tot rasuna-n cap...  :D
Esti tu siiiiiiigur-sigur ca-i prinde bine o sonda noua? Daca noul MAF imi da trimuri zero, atunci la ce bun...?
Sau ca asta noua e calitatea celei vechi si nu crapa-n 2 ani, dupa care o pun la loc pe cea veche?
Daca esti sigur, ma-mbrac bine si ies afara  ;D
WRX SW 2002

Forester

  • 3114
  • The other right!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #317 on: December 21, 2015, 14:38:24 PM »
Mdea, denso 2015 nu mai e cea fost denso in 2002...  :D :D
Si eu recomand in lipsa de altceva (MAF) sa schimbi o2-ul. Si eu am facut-o, si am simtit o mica modificare in bine, la o varsta si km mult mai mici decat la tine.
Oricum, si daca crapa peste 2 ani, nu trebuie sa ai activitate? Ce vei face peste doi ani, iesi la pensie?  ;D ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #318 on: December 21, 2015, 14:50:37 PM »
Si chiar daca este MAF cu atat mai mult, atunci inseamna ca ce intra in motor este calculat prost. Rezulta ca ce iese din motor este...? Exact!
Cum zice si Forester, la varsta si km masinii nu are cum sa fie ca noua, mai ales condusa de mos.

Muttley

  • 5124
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #319 on: December 21, 2015, 15:10:35 PM »
Cand nu mai am activitate la Sugarul meu adorabil il vand si-mi iau alta troaca!!!

Si totusi n-am s-o schimb, nu acum. Numai daca ar fi sa compar:
- 2 suruburi mici, o mufa;
- cric, roata, clipsuri, degripant. Apoi, a 2-a zi... filtru de aer + carcasa, bobina de aprindere cilindrul x (nici in clipa asta nu stiu numerotarea, gizas), clichet, prelungitor, chin la desfacut sonda veche, FRIG si ceata...
...parca merita putina rabdare.

Sau mai vad maine, azi e prima zi de concediu, mi-e prea lene  ;D

Si ca sa continui cu aberatul... Am plimbat-o zilele astea prin oras, astazi ceva mai mult, ducandu-ma dupa sonda, apoi cautand peste tot cheia dedicata, samd. Azi am fost singur si fu mai diferit, nu-mi urla nimeni in ureche ca o sa murim. Doamne, ce masina, cat poa' sa-mi placa, ce ma oftic c-am asteptat din 2008, cand am mai avut o tentativa de a-mi cumpara una la fel, pana in 2015. Si apoi, inevitabil, ma gandesc la Mihai. Are una la fel, poate si mai buna, si vrea s-o vanda. Si nu-nteleg ce-i in capul lui! O fi cautand confort, dotari, 15 airbaguri si ESP, c-altfel nu ma prind, masina e sublima.
Revenind la mine totusi... nu ma reapuc sa insir impresii pe jdemii de pagini, da' masina asta mi-e potrivita ca o manusa pe comanda. Nu se conduce singura ca cele "moderne", trebuie grija la orice manevra, orice accelerare, patinare de ambreiaj, orice schimbare de directie, cand maneta de semnalizare nu are impuls ca astea noi. Mi-e prea cald, invart de un maner de aragaz, nu apas butoane ca la cele noi, vitezele intra greu uneori, ambreiajul e greu, apoi, in linie dreapta (ca in curba e mazga si eu tot nu-s stapan total pe ea), cand o calc... pffffffffff... si cand ma uit la indicatorul de benzina... mvaaaai... Am sa fiu sincer, eu o tot compar cu Dacia mea 1310 de 100 cai, care grohaie la accelerare prin cele 4 difuzoare de Dellorto, care trebuie mangaiata la orice comanda ca sa nu scuture ca un vitel prost, si asta parca-i sora-sa mai tanara si mai reusita.
Ah, si aspectul... oricat de urata ar vedea-o unii, eu sunt in limba dupa ea. Ma uit la masinile astea noi, frantuzesti si nemtesti, chiar pseudo-japoneze, cu liniile lor armonioase, cu dizainu' lor in trend, si apoi ma uit la pocitania mea, si se umple inima-n mine de chestii pozitive. Nu obscene.
Iar evacuarea asta de cocalar infect e fix ce-i lipsea. Mai pornesc radioul sau muzica de pe cardul de memorie, iar la prima talpa dau pe mute, o dau naibii muzica. Deci m-am obisnuit cu evacuarea, mi se pare parte integranta si de neinlaturat a masinii. Voiam s-o ajustez cu o intermediara, da' nu. Proprietaru' mi-a spus ca la 6AM, cand plec la serviciu, toti din casa-s in picioare. Nu ma bucura situatia absolut deloc, ma aflu-ntr-o postura nasoala... imi pare nespus de rau, si se va consola cu banii de chirie din acea data a lunii.

Mihai, din ce am inteles eu, sonda e instanta de decizie. MAF masoara prost (daca masoara prost), ECU ajusteaza amestecul dupa masuratorile MAF, sonda O2, tartoru' sef, spune ca nu e bine, si ajusteaza iar amestecul. Ea nu sufera din cauza erorii de amestec sarac, din trimuri, motorul merge cu amestecul corect. Oarecum...
Problema intervine abia cand sonda e defecta, sesizeaza gresit amestec sarac, si-l imbogateste, mie-mi consuma mult, si ea-si ia benzina-n mufarina. Dar cum deja e ramolita, mare pierdere...
Deci nu, ce iese din motor nu e prost. Ba este prost, insa doar in perioada scurta de dupa reset ECU, ca dup-aia corecteaza trimurile.
« Last Edit: December 21, 2015, 15:36:02 PM by Muttley »
WRX SW 2002