2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #500 on: March 29, 2016, 19:52:04 PM »
... Ma uit sub masina, benzina, plin! Si ironia mare e ca s-a spart radiatorul cand i-am facut plinul cu OMV 100. 

N-oi fi eu cel mai in masura, dpdv tehnic, sa-ti comentez postul da' ce legatura este intre OMV 100 si spartul radiatorului?
Ai spart radiatorul in benzinarie sau cum ai reusit caci este cam greu sa imi imaginez succesiunea de evenimente?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #501 on: March 29, 2016, 20:17:20 PM »
Te lamuresc.
Iata succesiunea:
- am fost la benzinarie sa fac plinul (60l), cu OMV 100, ma pregateam de un drum la Iasi;
- in benzinarie ieseau aburi de la motor, am ignorat, crezand ca-i... ceva, neimportant ce;
- pana acasa am facut maxim 6km, consum 0.5l "benzinica d-aia buna" (incheiat citatul din prietena);
- am ajuns acasa, inca aburea, ceea ce m-a intrigat, facandu-ma sa ridic (totusi) capota si sa constat ca radiatorul e gata;
- din acel moment masina n-a mai plecat, ori a ramas locului cu cca aprox ~ 59.5l in rezervor;
- a picurat pe furtunul ala o zi, aprox 23,(6)h.
- a picurat si... AVEA DE UNDE, vezi aia 59.5l de benzinica d-aia buna  ;D ;D ;D

Cam aia-i  :D
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #502 on: March 29, 2016, 20:24:03 PM »
Mda, in cazul acesta iti recomand sa-ti aprinzi tigarea oleaca mai departe de masina intrucat poate dauna la gazon, la gard si nu in ultimul rand la tapiterie...stiindu-te cu hiposmie.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #503 on: March 29, 2016, 20:42:24 PM »
Dap. Aveam tigara-n bot, cu hiposmie cu tot. Combinatie fatala  :-\

Explicatie completa si corecta pentru circuitul de ventilare a carterului.
« Last Edit: March 30, 2016, 13:10:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #504 on: March 30, 2016, 13:34:48 PM »
Plecand de la linkul de mai sus, care m-a ajutat sa inteleg cum functioneaza circuitul PCV, cred ca inteleg si de ce printre cauze probabile P0171 apare valva PCV.
Presupunem ca PCV valve nu etanseaza corect in boost. Adica lasa aer sa treaca din galerie in carter. Din carter se duce pe cele 2 gauri de ventilatie din capacele chiulaselor in turbo inlet. Adica imediat dupa MAF. Adica aer necontorizat.
Si nici target boost nu se atinge, daca defectul ala al valvei survine la o anumita presiune.
andea, confirmi?

Ma gandeam asa... am impresia ca din carter se bifurca, o ramura in PCV valve si alta in turbo inlet. Anulat PCV-ul si lasata doar ramura care se duce in inlet.
Dezavantaj: la relanti, multumita traseului prin valva PCV, in carterul motor apare vacuum, ca trage galeria. Vacuumul face ca prin cele 2 gauri de pe capacele chiulaselor, carterul sa se ventileze cu aer proaspat de dupa filtrul de aer. Asta cica mai aeriseste motorul, elimina vaporii acizi, scad uzurile.
Avantaj: nu mai stai cu inima stransa ca daca valva PCV se blocheaza pe deschis, in boost vor exploda simeringurile motorului. Sau daca nu inchide perfect, P0171. Si or mai fi...

Pareri?
Acum, cat e proaspata, as ramane cu configuratia de fabrica, ce in teorie mi se perfecta ca functionalitate. In practica depinde de valva aia, care inteleg ca nu e fail-proof :/
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #505 on: March 30, 2016, 14:48:46 PM »
daca supapa ramane deschisa ar trebui sa "scape boost-ul" inapoi in admisie ... (o parte in bloc ok dar se umple :) si da pe dinafara in admisie/turbo inlet) ...

si teoretic blow by-ul care se intoarce in dupa maf a fost aer masurat la un moment dat si probabil ca nu mai contine oricum foarte mult oxigen astfel incat sa influenteze foarte mult strict din acest punct de vedere ...

uite si aici un link cu ceva scheme de functionare
http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/146699-official-sti-engine-venting-o-separators-catch-cans-thread.html

la mine cum iti spuneam setup-ul e simplu: fara supapa PCV, furtunul ce iese din bloc se uneste cu cele 2 care vin de pe chiulase si apoi intra in catch can, iar iesirea in catch merge sub masina direct ....

eu as folosi oricum un catch can sau un aos ca sa nu introduc toti vaporii aia de ulei in intercooler si mai departe , cum zici si tu: se poate renunta la PCV si legatura cu galeria si pe partea cealalta pus un cc/aos legat la turbo inlet astfel incat sa folosesti si vacuum-ul de pe inlet cand e cazul ...




Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #506 on: March 30, 2016, 15:09:51 PM »
...un cc/aos legat la turbo inlet astfel incat sa folosesti si vacuum-ul de pe inlet cand e cazul ...
Doar in WOT sau sarcini partiale, ca la relanti sau frana de motor ciuciu vacuum... La asta te referi cu "cand e cazul" presupun  :)
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #507 on: March 30, 2016, 15:14:20 PM »
pai doar cand este vacuum, cand nu mai este ... nu mai este :)

pe mine m-ar interesa mai mult sa nu bag vapori de ulei & shit prin intercooler decat vaporii acizi din crankcase care stau acolo mai mult sau mai putin ...

« Last Edit: March 30, 2016, 15:16:42 PM by andea79 »

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #508 on: March 30, 2016, 16:46:58 PM »
Stau mai putin, in principiu la prima pedala pleaca si lasa loc altora  :D
Sper ca ai un check-valve pe iesirea din OCC, ca in frana de motor absorbi tot praful direct in carter, iar filtrul ala mic nu cred sa fie chiar atat de capabil.

Cred ca eu voi ramane totusi cu configuratia de fabrica, care repet, mi se pare foarte bine pusa la punct, mai putin partea de eliminare a vaporilor din admisie. Iar aici, un AOS va rezolva problema si va urma neaparat. Din pacate...
Iar PCV valve am sa-l curat/inlocuiesc periodic si aia e. Cu tot cu screen banjo bolt de pe turul turbinei. Alta piesa critica, pe care abia astept s-o desfac si sa vad ce are-n ea (am o banuiala ca nimic bun).
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #509 on: March 30, 2016, 18:46:27 PM »
eu nu am nici un filtru dar furtunele pana sub masina sunt luuungi ..... si pe langa asta se filtreaza prin apa si uleiul din furtun si catch can :)

de exemplu unde am un soi de bucla a furtunului in jos tot timpul se aduna apa (aia de o inghetzat intr-o iarna) .... dar la mine cel putin nu cred sa fie in stare sa aspire nimic pe acolo, fluxul este tot timpul invers -> il vad dupa bulbuci ca furtunele sunt transparente :)
si nu prea folosesc oricum frana de motor :) si motorul se apropie de durata de viata estimata de 60k km la care oricum ii fac rebuild (piesele sunt cumparate si asteapta pe raft :) ) ... deci ce sa mai iti poti dori de la viata ? :)



Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #510 on: March 30, 2016, 23:54:44 PM »
Imi bat capul cu mizeria asta de AOS de vreo 4 ore minim. La Crawford instructiunile-s praf total, la Perrin mai merg cat de cat, da-s cam degeaba si acolo. In poze cel putin nu apare nimic despre obturat stutul dinspre turbo de pe turbo inlet. Si e clar ca se astupa, si se renunta la furtunul dintre carter si inlet. Textul din instructiuni l-oi citi cand o sa cumpar prostia.

Dupa ce mi-am prajit creierii incercand sa vizualizez ce se intampla si enervandu-ma ca pierd sirul, am reusit doar facandu-mi notite cu sagetute.
Concluzia de moment - se pare ca (totusi) functioneaza, si va tine toata (si IC, si galerie) admisia curata in toate regimurile.

Noapte buna, ca va vad activi si tot la STI-uri va sta gandul  ;D




WRX SW 2002

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #511 on: March 31, 2016, 00:17:05 AM »
andea, asa, ca inainte de culcare, ca tot nu-s convins... Vaporii de apa?

Deci in configuratia de fabrica, vaporii de apa, impreuna cu aia de ulei, ajung in admisie, si ard. Adica apa se elimina, curge pe esapament.

La AOS nu va sti borcanul ala sa separe uleiul de apa, uleiul sa-l trimita curat in baie, iar apa in admisie ca sa fie arsa. Deci si apa va ajunge in baia de ulei!
La OCC in schimb, se aduna acolo toata emulsia aia galbena, si se arunca periodic. Nu discutam de dat afara prin furtunuri luuuuungi, asta nu doresc sa fac  ;)

Deci iar imi da cu virgula AOS-ul  :-\
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #512 on: March 31, 2016, 00:27:42 AM »
:) se aduna in cc un soi de mazga galbuie uleioasa pe care eu de cate ori o vad ma gandesc ce bine ca nu merge inapoi in bloc :)

dar uleiul este cald si apa se va evapora din nou si o parte va ajunge in admisie , o parte nu... si de la inceput din nou ..

dar oricum nu este solutie buna la toate - iti asumi chestiile negative si cele pozitive si...asta e ....

sau faci o mega constructie cu aos si 2 cc-uri in serie :) :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #513 on: March 31, 2016, 00:47:32 AM »
Concluzie:
AOS - comod, spatiu putin, dedicat. Iarna, mucii merg in cuzineti si se elimina abia la drum lung
OCC x 2 - trebuie golite, ocupa spatiu. Fac treaba cel mai bine.

Am timp de gandire berechet.
WRX SW 2002

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #514 on: March 31, 2016, 03:23:53 AM »
sau varianta 3 pentru care trebuie sa vinzi un rinichi, dry sump :), auzi idee, dar asta depinde si de pozitia de montare a cc-ului, daca rutezi furtunul final atmosferic din cc pe langa chiuloasa si lipit de transmisie pana in spate, da e lung dar asa macar stii ca va fii mereu cald si nu va ingheta blow by sau ceva, si poti folosi un furtun clasic siliconic, si unde ai nevoie poti folosi niste izolatie termica. iar ca idee nebuna totala poti pozitiona cc-ul undeva deasupra blocului motor, eu gen asa ceva mi-am facut la a mea ( neagra ), da nu merg cu ea iarna dar ca setup mi s-a parut cea mai buna solutie sa nu am vreodata vreo problema, plus eu am dorit sa prind furtunul in zona aia gen sa fie fix... poate te ajuta cu ceva...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #515 on: March 31, 2016, 09:30:18 AM »
In primul rand, mersi pentru implicare, de o vreme n-ai mai intervenit.
Prima ta idee, cu furtunul lung pe langa motor, implica iesire in atmosfera observ. Nu fac.
A 2-a idee, cu CC-ul pe bloc, probabil ar merge pe sub IC p-undeva, dar sa scot IC-ul ca sa golesc CC-ul n-as prea vrea.

Mersi
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #516 on: March 31, 2016, 09:43:16 AM »
furtunele ingheata doar daca au undeva bucle in care sa ramana apa - daca le poti pune intinse si sa aiba scurgere tot timpul esti ok -> la mine au inghetat noaptea/cu masina parcata ....

eu imi golesc cc-ul de aprox. 3 ori pe an .... cand spal si filtrul de aer ... asta ca idee de volum de munca :)

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #517 on: March 31, 2016, 09:56:47 AM »
3 ori pe an la tine echivaleaza cu 1/an la mine... Maxim.
WRX SW 2002

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #518 on: March 31, 2016, 18:23:44 PM »
mda, eu facand putini km pe an cu aia neagra am rutat atmosferic cc-ul
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #519 on: April 01, 2016, 20:50:15 PM »
Daca vand Swiftul, asta va fi singura masina. Ma rog, a 2-a, da' Dacia-i si mai dezastru. DD pentru mine wagonu', deci fara ventilare in afara, ca-mi plac pinguinii si copaceii.
______________________

Downpipe - cosmar. Poate surprinzator, da' n-am ce povesti, decat ca m-a chinuit 2 ore. Probabil cu un elevator ar fi fost usor, da' eu n-am la dispozitie decat 4 caramizi. Mai mult, m-am si ingrasat vreo 6 kg iarna asta si parca ma strecor cu greu. Le dau jos pana o termin...





Stiam de cand am pus catbacku' de cocalar ca flansa e cam mancata, dar acum am putut vedea mai clar in ce hal. Capetele au grosime apropiata de normal. Spre interior s-a subtiat grav. Am sa incerc o rectificare manuala la flex, sa vad daca mai ramane ceva din ea. Nu prea-mi convine sa o montez la loc cu piese care trag sa crape, da' sa zicem ca aici, atunci cand va fi sa cedeze, masina inca va merge pana unde am de ajuns. Si am s-o tai si am sa sudez alta flansa. Catless... momentan nu prea vreau, vezi pinguinii si copaceii.

Sub masina, conductele ce vin de sus de la pompa de servo sunt cam umede. La ce sa ma astept?
Si simeringul de planetara stang parca ar curge putin. In fine, ala se schimba usor.

Continuarea maine, poate reusesc sa scot turbina fara sa stric ceva  :D
« Last Edit: April 01, 2016, 20:59:00 PM by Muttley »
WRX SW 2002