2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1540 on: February 15, 2017, 23:06:31 PM »
Daca verifici schema cu circuitul uleiului in motor o sa vezi ca tachetii sunt ultimii la care ajunge ulei. Combinat cu vremea rece... Mai da cu zgomot.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1541 on: February 15, 2017, 23:10:39 PM »
Nunu, bate pana se incalzeste complet. Zgomotul seamana mult cu cel de diesel :)
Se aude doar la accelerare foarte fina, de la turatie de relanti.
WRX SW 2002

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1542 on: February 15, 2017, 23:11:26 PM »
Remember, Eneos nu este uleiul folosit de Subaru.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1543 on: February 15, 2017, 23:22:33 PM »
E cel folosit de mine. Bataia exista si inainte de a scurge uleiul de Italia.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1544 on: February 15, 2017, 23:27:41 PM »
Eu radeam ca foloseste Eneos pana sa imi explice de ce.
Filozofia lui e ca asta nu e contrafacut si nu e rea, zic eu.
M-am uitat la chinezi si e plin de Castrol, Motul, precum si altele!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1545 on: February 15, 2017, 23:54:59 PM »
A, nu. Asta e chestie secundara.

Bine, fapt divers, cum am ajuns la Eneos.
Mi-am luat Suzuki nou. 7000rpm, interval revizii 15 mii km, ceea ce nu-mi suna bine. Am aflat ca uleiul Suzuki e de fapt unul, auzeam pentru prima oara de el, Eneos. Am mai cautat pe net, am auzit doar de bine. Suzuki-ul meu folosea Ultra. Asa ca am cumparat Eneos Ultra, pentru a face schimburi intre revizii, la 7500km. Practic, de +50.000km, Suzuki a vazut acelasi ulei, fie in bidon Eneos, fie in bidon Suzuki. Adica bidon de producator. Un parnaie de producator, sta in gat multora, insa eu am alta parere.
Alte detalii care m-au determinat sa raman cu el. Sustina, gama de varf, e produs exclusiv in Japonia. Ultra in Japonia si Olanda. Sunt voci, degete, ma rog, care sustin ca sloganul lor, citez, nr 1 in Japonia, ar fi pe bune. Cum e Covalact la noi, asa e Eneos la ei. Am cautat pareri in context Subaru, si e de bine, e la nivel cu Chrono 300. Am discutat despre el cu un baiat destept de la Cluj si prospectul e ok. E ieftin, iar eu schimb uleiul la wrx la 5 mii km. E multigrad all season ce folosesc eu, 0-50. Sunt impacat cu ideea. Sfarsit alte detalii.

Aia cu contrafacutul e recenta, eu deja eram fidel Eneosului cand au fost o serie de povesti.

Si, nu in ultimul rand, parerea mea personala e ca un motor, fie de motocoasa, de avion cu motor in stea, de logan sau de subaru, merge cu orice ulei care respecta specificatiile din manual. Iar in manualul masinii mele, am impresia ca apare si monogradul. Adica ulei Peco, productie romaneasca anii '80. Prefer sa nu detaliez ce-mi inspira asta cu "ulei de subaru".
Daca mor cuzinetii de la uleiul Eneos, ca nu e recomandat de Subaru, aia e. Eu tot am sa-l folosesc, d-al dracu'  :)

Precizare importanta: ce am scris mai sus nu e pledoarie pro nu stiu ce ulei. E doar pozitia mea, afinitatea mea subiectiva, in calitate de necunoscator si nepasionat de uleiuri. Adica e foarte posibil sa bat campii, nu va luati dupa mine!

Derapat-am mult.
« Last Edit: February 16, 2017, 00:20:03 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1546 on: February 16, 2017, 08:29:45 AM »
Nunu, bate pana se incalzeste complet. Zgomotul seamana mult cu cel de diesel :)
Se aude doar la accelerare foarte fina, de la turatie de relanti.
Am avut si eu la vechiul wrx aceeasi bataie....si am auzit-o la foarte multe Subaru ....piston slap !!! ....mai mergi linistit destul de mult pana sa crape  ;D
WRC is for boys. Group B was for men!!!

Ex. 03 WRX
99 STI Coupe Race Car
08 Impreza STI

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1547 on: February 16, 2017, 08:44:19 AM »
La mine face galgie la rece dar cand e foarte frig sfara, gen -15 grade. Ar putea fi o amorsare mai greoaie de tacheti dar eu banuiesc ca la ger se contracta destul de mult pistonul, incat iese cu plesneala.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1548 on: February 16, 2017, 08:48:45 AM »
....piston slap !!! ....

Iar cand o sa am motor cu forjate o sa faca si mai rau.
Deci e ok. Mersi!  ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1549 on: February 16, 2017, 10:06:02 AM »
Chiar citeam prin manualul tehnic de Outback ca au venit cu nu stiu ce design la piston pentru a reduce piston slap. Adevarul este ca la 150k km cand a fost desfacut motorul, nu aveau deloc buza cilindrii.
Diferenta e cam de 8 ani intre masini. Posibil la generatiile 2001 de WRX sa nu fi fost acel design.
Stiu ca am avut si eu acelasi sunet la WRX. E ok. A se vedea ca masina a depasit 210.000km... all stock pana la 209k.

Fiind 2.0 are camasi suficient de groase si bine facute incat sa nu ii pese prea mult. Si in acest caz materialul pistonului cred ca este mai moale. Ce se poate intampla in timp este clearence din ce in ce mai mare, nu cat sa afecteze puterea, dar cat sa afecteze contaminarea uleiului mai rapid.
« Last Edit: February 16, 2017, 10:11:12 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1550 on: February 18, 2017, 18:08:04 PM »
Astept o zi ca cea de astazi de o iarna!
N-a fost teribil de cald, vreo 4 grade, da' cand vii de la -15, e parfum.

Am inceput cu ceva mai usor, bara antiruliu spate. Am cautat WD40-ul si in plapuma, nu mai este. Asa ca, lubrifiant de simeringuri furca. Inmuiat suruburile bridelor bucselor palier si piulitele care tin bara pe bielete. N-am desfacut direct pentru ca imi amintesc ca Pfaizzzer a avut probleme mari cu fixarile in zona.

Barele, una langa alta. Jos, vechi, 17mm. Sus, nou, 20mm. Reamintesc, nu pare mare diferenta, dar rezistenta materialelor are cai nebanuite. De fapt, cea noua e cu +60% mai rigida, am calculat undeva mai in urma.



Logic, bucsele vechi nu mai mergeau. Si mai logic, furnizorul meu pretios de piese nu coopereaza. Dar o fi ocupat cu altele, asa ca nu-i fac scandal, desi ar merita.
Cu un dremel am ajustat bucsele, am folosit pietre abrazive cilindrice. La inceput, ca sa iau grosul, ceva de diametru mic, apoi, pentru finisare si circularitate, ceva mai mare, vreo 15mm diametru. A functionat neasteptat de bine, turatie mare si n-are treaba, nu zboara nimic, scoate bine si controlat.
Initial, bacurile de alezaje ale sublerului intrau cu oarecare frecare pe 17mm. Am luat pana au intrat asemanator pe 20.
Poza comparativa, sus e cea largita, inca nefinisata.



Constat ca, din ce am citit pe la americani, am bride si suporti de GC, cu un singur surub. Eu am comandat niste bucse din poliuretan, dar sunt "tipul nou", cu umeri. Variante: nu le mai comand, si-mi iau ansamblu complet heavy duty, sau las comanda in picioare si le modific. As merge p-a 2-a, e mult mai ieftin. Sau, acu-mi pica fisa, a 3-a varianta, comand bucsele de GC. Mai sap.
Uns bucsele la interior cu vaselina sintetica (sper), uns si bridele la interior pentru ca erau ruginite pentru ca sare, si cam asta fu tot.

ARB de 20 pe troaca!...



___________________________________


Si am trecut la felul 2.
Mai jos o poza de anul trecut, unde se vede cuplajul elastic dintre coloana de directie si caseta, piesa specifica subaru non-STI.





Am scos-o.
Chestii utile, poate si pentru altii. Americanii, intr-un topic de pe nasioc de zeci de pagini, toti lasa caseta sa coboare pentru a scoate cuplajul de pe caneluri. I-am crezut pe cuvant, fara sa cercetez prea mult. Scos scutul din plastic al cutiei, desfacut cele 4 fixari. Caseta NU a coborat deloc, cumva e lipita de cadru. Poate din cauza cremei de maini pe care am folosit-o la montajul mansoanelor Whiteline...? In fine, cert e ca n-a coborat. Dar cuplajul a iesit. Ce trebuie facut... Evident, scoase ambele suruburi, ca sa permita culisarea libera pe ambele caneluri, pe toata lungimea lor. Impins cuplajul inspre coloana, unde e canelura mai lunga. Scos de pe caseta. Scos de pe coloana. Montajul invers. Ajuta enorm ungerea canelurilor cu un spray penetrant. De fapt e esential.

Piesele, una langa cealalta.



Ca o curiozitate, un amanunt despre care citisem deja, si-l detaliez si aici...
Cuplajul de STI, cel din dreapta, malakay l-a scos de pe o masina de UK, cu volan pe dreapta. Ca urmare, piulitele sudate sunt asezate invers, pe cealalta parte. Motivul - acces surub. Probabil coloana de RHD are canalul de impanare pe partea cealalta. Cert e ca a trebuit sa bag si sa strang suruburile de deasupra, insa exista acces si nu-i deloc o problema.

Si o recomandare calduroasa, ca eu era sa fac o tampenie mai mare decat mine.
Cu cuplajul scos, stergeam cu o carpa canelurile. Si de tampit ce sunt, m-am apucat sa invart de coloana, ma fascina ca se invarte usor. De-odata, am avut un moment de genu' "ba boule, asta nu e Dacie, are airbag!!!!". Apucasem s-o-nvart vreo 2 ture, ca greutatea volanului ii induce un comportament de pendul, atarna pe pozitia centrata a volanului. Am iesit speriat de sub masina, m-am dus la volan, si l-am rotit incet si cu mare grija la capat dreapta, pana s-a agatat in panglica airbagului. Am rotit la stanga, numarand turele, pana s-a agatat iar. Vreo 5.5 mi-au iesit. Am dat inapoi 3 ture, pentru ca, logic, rotile erau drepte, si cautam pozitia de mijloc. M-am urcat pe scaun, si cu capu-ntr-o parte, ca sa nu-mi iau un airbag in mecla, am pus contactul. Am asteptat sa se stinga martorul de airbag, si s-a stins. Sper.... ca e ok. 

Montajul noului cuplaj a mers fara probleme, paradoxal, mai bine decat demontarea, pentru ca erau canelurile curate si unse. Am strans suruburile, am iesit, am tras putin de volan. Insa soc si groaza, pe pozitia de mijloc a volanului, rotile erau uuuusor bracate. Inapoi sub masina, desfacut, decalat canelurile de pe caseta (singurele care permit acest lucru!!!) un dinte. Strans la loc, verificat, volanul si rotile aliniate perfect! Remontat scut, si gata si cu asta.

...si cuplajul rigid pe troaca:



Note to self: conductele de directie curg binisor. Una de pe caseta, un colier slab banuiesc, care nu ma deranjeaza prea rau de vreme ce schimb caseta. Dar curg si cele de sus, de la motor. Poate ar trebui scoase de pe masina si duse la sertizat.

____________________________

Strans scule, iesit in probe. Mai intai, plinul cu Petrom 99, intreruperile au disparut. Se pare ca ceva nu-i place cu nivel scazut in rezervor, poate circuitul de vapori, habar n-am.

Incep cu directia.
Inainte de a pleca la plimbare, am luat 2 prelungitoare de tubulara, le-am infipt lateral in articulatiile cardanice ale cuplajului de WRX si l-am rotit fortat in directii opuse. Ma asteptam sa vad flexare puternica in tamponul elastic de la mijloc, insa surpriza... absolut nimic, nu s-a torsionat absolut deloc! Concluziile mele:
1) cei care spun ca e o porcarie piesa asta, ca e directia elastica sau cu joc din cauza ei, cred ca au flexiblocul ala franjuri. E legatura pur mecanica dintre volan si caseta, forta e cea din bratele soferului, servo nu lucreaza pe piesa asta. Daca eu n-am reusit sa deformez nimic cu levierele alea... nu stiu ce sa zic. As zice totusi ca nu strica nimic in feelingul directiei, daca e in stare cat de cat buna. Daca e fleasca, normal ca e moartea pasiunii.
2) totusi, Subaru a folosit cuplajul rigid la STI. Probabil ca-n regim de actionare viguroasa a directiei, gen circuit cu sicane, jaloane, habar n-am, cuplajul elastic s-ar deforma, si s-ar simti.
3) utilitatea celui elastic de la WRX in jos... Gropi, macadam, d-astea. Din cauza asta, sunt indecis, daca sa-l pun la loc pe cel elastic sau nu...
Ca urmare, n-am simtit nicio imbunatatire la raspunsul directiei, pentru ca nu s-a schimbat nimic la mers normal spre anormal moderat. Insa directia merge mai usor si nu inteleg de ce! Ori mi se pare, ori ceva e ciudat. Articulatiile cardanice se invart la fel de usor la ambele. As miza pe "mi se pare"...

Bara.
Ok, acel "cu 60% mai rigida" nu inseamna ca spatele masinii are cu 60% mai putin ruliu, nicidecum. Bara antiruliu are doar o mica contributie, pe langa arcuri de exemplu. O fi mai putin ruliu, dar nu e nimic "wow, e alta masina!". N-am simtit mare lucru in oras si pe centura, poate un drum mai lung sa fie mai elocvent.
DAAAAAAAR... s-a schimbat enorm stabilitatea! Fix ceea ce urmaream, sa-i iau din comportamentul subvirator de vaca chitita pe lucerna care nu asculta orice i-ai face. I-am dat omoru' in cateva giratorii largi si cu asfalt bun, si a devenit extraordinar de neutra. La limita aderentei reusesc surprinzator de bine sa alternez subvirarea cu supravirarea dintr-o corectie destul de fina a acceleratiei.
Asta explica si faptul ca Subaru a pus bara asta pe WRX doar pe bugeye sedan si imediat, odata cu blobul, au trecut la 17mm - un comportament neutru poate fi usor scapat in supravirare si balarii.
Momentan asa ramane, cu 20mm atat fata cat si spatele, se comporta excelent. Cand oi trece la 6MT, cu mai mult cuplu pe spate, si va deveni tail-happy, am sa-i pun un 22mm pe fata, ca s-o readuc pe neutru.

Din nou am scris mult, dar e entuziasmul mare. Imi era foarte dor sa surubaresc la ea :)
« Last Edit: February 18, 2017, 18:23:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1551 on: February 18, 2017, 18:19:50 PM »
Ma pregateam sa-ti scriu ca "interesanta treaba cu cuplajul ala", dar in partea de concluzii m-ai lamurit.
Asa, ca fapt divers, eu am rupt doua spirale de volan in "cariera" mea de mecanic  ;D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1552 on: February 18, 2017, 18:26:06 PM »
Vezi totusi in ce stare e cuplajul tau, poate e mai obosit. Conteaza foarte mult si stilul de condus, daca se roteste de volan cu masina pe loc, chestii d-astea.
Dap, am avut noroc cu panglica, am avut revelatia la momentul potrivit!
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1553 on: February 18, 2017, 18:29:49 PM »
Vezi totusi in ce stare e cuplajul tau, poate e mai obosit. Conteaza foarte mult si stilul de condus, daca se roteste de volan cu masina pe loc, chestii d-astea.

Pana la cuplaj, ma mananca sfintii!
Trebuie sa schimb cauciocele pe care sta caseta.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1554 on: February 18, 2017, 18:35:44 PM »
Mai ai putina rabdare, si-ti dau Whiteline-urile de pe masina.
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1555 on: February 18, 2017, 19:03:19 PM »
Acum m-am prins, nu mai merg pe caseta noua  ;D
Esti un domn!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1556 on: February 18, 2017, 19:10:15 PM »
Da, da, e alta prindere in stanga. Ce lag ai avut  :D
WRX SW 2002

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1557 on: February 18, 2017, 19:14:31 PM »
mare lagu'  :D trebuie sa trec la twinscroll  :D :D
am in cap numai regulatoare si presiuni  >:(
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1558 on: February 19, 2017, 00:00:00 AM »
:) pff ce noroc ai avut cu spira de airbag :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 5133
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1559 on: February 24, 2017, 12:32:08 PM »
Cazanul are o restanta mai veche pe rigidizarile motor/transmisie.

Reamintire: pe fata am suporti motor si cutie Cusco, pitch-stopper Perrin, tampoane cadru cutie Super Pro. Nu ma leg de rigidizarile timoneriei cutiei, alea-s altceva.
Pe spate, mai precis pe diferential... nimic.
Exemplu sugestiv aici, prima parte.
De fapt mint, nu e chiar "nimic" pe spate, am deja lockdown bolts pe cadru, insa alea intervin asupra miscarilor diferentialului putin spre deloc. Grosul e altundeva.

Introducere, pentru cine ar putea fi interesat... Diferentialul se fixeaza de sasiu la capete, adica in spate si in fata. Privit de sus, sunt 4 puncte, dispuse in trapez isoscel.

In spatele masinii se fixeaza pe cadru printr-un suport intermediar, fixat rigid pe diferential, care la randu-i se fixeaza elastic pe cadru. In poza, bucsele elastice sunt deasupra capetelor de planetara verzi. Unite, dau baza mica a trapezului.
Diferentialul e atasat si unui suport mai mare, cu 2 brate laterale lungi, ce se prind elastic de caroserie la capete. Se vad in poza bucsele elastice, sunt baza mare a trapezului. Ele sunt si protagonistele in filmuletul de mai sus.

Toate aceste 4 elemente, 2 bucse spate si 2 bucse fata sunt, by default, extrem de moi si permit foarte multa miscare. Lumea se plange de socuri si zgomote oribile la plecari de pe loc in forta si schimbari violente de treapta. Eu, cum nu fortez masina in treptele inferioare si nici dupa atata timp nu stiu cum pleaca cazanul tare de pe loc, n-am experimentat asa ceva. Doar o data, de curand, in zapada uda, cand patinam sacadat, am auzit loviturile, insa a fost o situatie exceptionala.

Atunci de ce le schimb? Simplu, pentru ca toata flexarea, care original se imparte intre atatea componente, fata si spate, acum a ramas doar pe spate.

Ce se inlocuieste? Logic, bucsele din spate ale diferentialului si bucsele din fata. Optional, lockout bolts, ca sa fie totul complet, iar astea sunt deja.

Cu ce? Aici intervin dilemele.
- spate: alte bucse. Sau, mai hardcore, exista niste bride care elimina complet orice miscare;
- fata... solutia eleganta, alte bucse. Din ce am gasit eu, doar Whiteline face asa ceva. Doar ca par a fi extrem de rigide, induc mult zgomot si vibratie in caroserie, si s-ar preta in opinia mea pentru masini foarte puternice, de care se trage fara mila. A mea e lesinata si e nechinuita, o folosesc la drumuri lungi, deci nu. Sunt scumpe, se monteaza destul de greu, trebuie presa.
Solutia a 2-a, un soi de carpeala, insertii. Practic, niste miezuri de poliuretan care se indeasa in spatiile goale ale bucselor OEM si le limiteaza acestora din urma miscarile. E carpeala pentru ca raman bucsele originale la locul lor, care pot fi vechi si uzate. Ca avantaje - mai putin zgomotoase, mai ieftine, mult mai usor de montat.

Efectele inlocuirii acestor bucse:
- pozitiv - dispar socurile si loviturile - nu e cazul la mine;
- pozitiv - masina raspunde mai rapid la accelerare pentru ca intarzierea provocata de deformarea acestor piese e diminuata;
- negativ - zgomot, vibratii;
- negativ - in caz de bruscari, socurile se vor duce altundeva, gen ambreiaj, transmisie, caroserie.

Optiuni: multe. Cum am zis deja, ca un exemplu, din ce am citit, Whiteline le face rigide rau. Super Pro, din experienta cu tampoanele de suport cutie, sunt mai moi. Pe astea doream sa le cumpar, dar n-am de unde. Kartboy, pentru cele din fata, ofera 2 versiuni, race si soft. Turn In Concepts, pentru cele din spate, la fel, race si soft. Asa ca mi-am comandat Kartboy soft si TIC soft. Ajung cam in 2 saptamani.
Iar daca la alte minuni aveam o curiozitate asa, aproape indiferenta in privinta efectelor, aici chiar sunt nerabdator, pentru ca ar fi "ultimul ingredient".

Reiau la montaj.


WRX SW 2002