Salutare tuturor,
De 4 luni sunt posesorul unui Outback, 2.0 model 2010. L-am luat cu 148.000 km, cu motorul schimbat (cel vechi a crapat la 147.000 fiind in garantie).
Masina este minunata, se comporta foarte bine pe sosea si pe drumuri mai desfundate (a urcat fara probleme 2 km la cetatea Costesti - Sarmisegtuza). Tot de atunci insa, am probleme cu filtrul de particule, ulterior cumpararii am aflat ca Subaru in mod special are o problema cu acest filtru. S-au intamplat urmatoarele:
- cand s-a schimbat motorul, s-a curatat fizic si filtrul, la Odorheiul Secuiesc (acolo este o firma cica "specializata" in asa ceva, va povestesc imediat si despre ei cate ceva)
- dupa 1000 de km a inceput sa palpaie martorul de filtru in bord. Am mers la Autokino (eu sunt din Brasov), au incercat o regenerare fortata din computer dar nu a reusit. Mi-au spus "trebuie schimbat filtrul". Bine zic eu, cat costa? 3000 euro zic ei. Cat?!? zic eu, fiind convins ca au vrut sa zica 3000 lei. 3000 euro! repeta seful se service. Mda...ce alta variante mai am intreb eu. Mi-au spus ca pot sa trimita filtrul la Odorheiu sa incerce din nou o curatare. Am hotarat sa ma duc personal acolo sa vad despre ce este vorba. Dupa ce am intrat pe site-ul lor si am citit ce lucruri minunate fac ei acolo am pornit la drum increzator ca voi rezolva problema. Dupa o programare telefonica pornesc la drum. Trebuia sa fiu acolo la ora 9:30, am ajuns la 9:20. Vine un ungur (nu am nimic personal cu ungurii, sa nu intelegeti gresit) si dupa cateva cuvinte in romana si 4 in maghiara imi zice ca a chemat taxiul si sa merg sa vizitez centrul orasului. Bine zic eu, dar eu vreau sa stau aici sa asist la demontare, etc. Imi zice ca acum nu poate demonta filtrul, ca e plin service-ul, de abia dupa ora 13 poate si ca oricum pana la ora aia nu am ce sa fac acolo, a ramas ca ma suna cand baga masina pe elevator. Am uitat sa mentionez ca afara erau 33 grade si fara nicio varianta de umbra pe acolo. Vine taxiul si ma hotarasc sa plec prin centru sa vad orasul, cu gandul ca revin pe la 12 inainte sa bage masina. Pe la 11 ma suna unguru bulan si-mi spune ca a dat filtrul jos, ca e in stare buna (nu este topit sau spart) si ca deja este in cuptor la curatat. Pai, zic eu, nu a ramas ca ma sunati inainte sa incepeti demontarea? Nu am mai inteles nimic din ce mi-a zis la telefon, 2 cuvinte in romana, 2 in maghiara. Atat am inteles, ca dureaza pana a doua zi la ora 15 si ca pana atunci ar fi bine sa ma cazez undeva si sa astept sa ma sune. Mi-a zis ca degeaba ma duc la ei acum ca oricum nu am ce sa vad sau sa mai fac. Bine, ma gandesc eu, ma duc si caut o pensiune, dorm ca omul linistit si maine la ora 10 ma duc la service. Trece ziua, vine dimineata, il sun pe mesterul vietii sa intreb care este situatia. La fel, imi spune ca dupa ora 15 o sa fie gata masina. Bine zic eu, ma duc sa mananc ceva ca omul, dupa care pe la 12 ma duc direct la service! Pe la ora 11 ma suna nerabdator mesterul sa-mi zica ca e gata masina!!! Wowww zic eu, am adormit la masa si s-a facut ora 15? Pai zice tot asa stalcit, nu va bucurati ca am terminat mai repede? In final, ca sa nu mai lungesc discutia, ma duc, iau masina (martorul in bord stins), imi da o garantie de 14 luni si imi cere 750 lei (factura doar pe o parte, ca in Romania, nu intru in detalii). Masina a mers brici pret de 1500 km, dupa care ghiciti ce s-a intamplat? Exact! A inceput sa palpaie din nou becul la filtru. M-am dus din nou la reprezentanta si le-am zis de problema. Au zis ca il dau jos si il trimit la Odorheiu, ca dee...era in garantie. Aceeasi poveste, cei de acolo au zis ca filtrul s-a curatat bine si ca nu sunt probleme (operatia a reusit dar pacientul e mort), astel incat s-a montat filtrul pe masina si s-a inceput regenerarea fortata din computer. Dupa 20 min de mers la turatie mare (2500 rot/min) domnul cu laptopul spune ca regenerarea nu a reusit, ca filtrul e dus si ca trebuie schimbat.
Practic, in 3000 km, s-a curatat fizic filtrul de 3 ori si s-au facut de asemenea mai multe regenerari fortate. Vreau sa va intreb daca v-ati confruntat cu aceasta problema si cum ati rezolvat-o. Mai nou, am auzit de varianta inlocuirii elementului filtrant din ceramica, care costa vreo 2500 lei. A facut cineva asa ceva? De asemenea, mai exista varianta anularii filtrului (demontat fizic + resoftare) care, spun cei mai multi, ar rezolva problema definitiv. Am citit despre cateva service-uri din Bucuresti care executa aceasta operatiune dar inca nu stiu ce sa zic. Ar fi binevenita o parere obiectiva a cuiva care a facut asa ceva.
Pentru orice informatie/sfat cu care ma puteti ajuta, va multumesc anticipat!