Preluat de pe un site oficial Subaru si interpretat/tradus de mine.
X-Mode insumeaza experienta acumulata de Subaru in dezvoltare tehnologiilor SI-Drive si a diffului central controlat electronic (e-LSD), precum si dorinta de a oferi o calatorie linistita. Functioneaza la mersul cu fata si spatele, dar dezactiveaza sistemul Eye-Sight si Adaptive Cruise Control.
Sistemul se poate activa la viteze de pana la 20km/h si se dezactiveaza automat cand se depaseste viteza de 40km/h.
X-Mode actioneaza in 5 feluri diferit fata de modul normal de condus:
1. AcceleratiaCand X-Mode este activat, clapeta de acceleratie este deschisa mai incet cand se apasa pedala initial. Daca pedala este apasata mai mult, motorul livreaza imediat un cuplu mai mare. Setarea permite ca initial cuplul sa fie livrat gradual, apoi sa revina puternic.
2. TransmisiaX-Mode tine transmisia intr-o "treapta" inferioara pentru a putea livra mai mult cuplu la viteza mica. Reductia este chiar mai mare decat in modul Manual sau Low.
3. Control AWDDiff-ul central este controlat electronic pentru o distributie egala fata/spate. Se aplica 25% mai multa forta de cuplare.
4. VDCVDC-ul trece intr-un mod special numit "Enhanced LSD Control". Daca o roata incepe sa se invarta in gol, este aplicata frana pe acea roata. In comparatie cu modul de rulare normal, frana este aplicata mult mai devreme pentru a permite o functionare mai buna a diferentialelor cu alunecare limitata.
5. Asistenta la coborareSub 20km/h si cu acceleratia libera sistemul este in standby.
Sub 20km/h si 10% acceleratie, masina franeaza singura, stopurile se aprind ca si cand pedala ar fi apasata. Soferul se poate concentra pe manevrarea volanului.
Daca viteza este mai mare de 20km/h si acceleratia este libera sistemul se dezactiveaza.
Dupa oprirea manuala a functiei, indicatorul din bord va disparea odata atinsa viteza de 30km/h.
Functia se dezactiveaza daca a operat o durata mare de timp si temperatura franelor este ridicata.
Generatiile anterioare de VDC aveau la baza viteza individuala a fiecarei roti. Noul sistem "Enhanced LSD Control" ia in calcul 3 factori:
1. Pozitia volanului
2. Rotatia in jurul centrului de greutate (sper ca am tradus corect "yaw rate")
3. Pozitia pedalei de acceleratie