Salut
Am citit ce ai vrea sa faci, ce au raspuns colegii de pe forum si as vrea sa adaug si eu cateva comentarii.
In primul rand daca doresti cutie de sti, 6 trepte cu dccd, te va costa in jur de 2500 - 3000 euro (iti pot da adresa unui site unde am vazut ca o au de vanzare niste englezi....sau intri aici
http://www.importperformancetrans.com/subarumanual.shtml si o gasesti noua la 3250 dolari - cred ca fara dccd). Americanii de la ipt ti-o pot aranja sa reziste pa +500 cp. Apropo, ce vrei tu - 300 cp la roti, atat are si fostul subaru a lui Sebastian (pe care si eu l-am ratat pentru ca am fost prea nehotarat, insa masina aia isi merita fiecare leu) presupune cam 400 cp la motor, ar pentru asta ai nevoie sa upgradezi motorul. Pentru aceasta solutie, poate ar merita un stroker kit de ej 22 (vandut de hks, tomei, etc) care iti va oferi un motor mai robust. Evident ca pe langa transmisie, tot trenul de rulare va trebui modificat (inclusiv diferentialele, unele de calitate te duc la 1000 euro), suspensia, etc. Problema mare va fi la partea mecanica, unde ai nevoie de cineva de increde, priceput in subaru, si care sa isi dea interesul ca lucrurile sa iasa bine. Cu totul, realist vorbind, o sa te duca cheltuiala cam la 10 000 euro. Ce vei castiga: 0-100 km/h de la ~ 6 sec (daca ai XT manual) la 4-4.5 sec si pe 400 m o sa scazi tot la fel 1-2 sec. Consumul va creste (transmisia in 6 trepte este ma grea), ambreiajul mai tare, intretinerea ma scumpa (schimburile de ulei se fac mai des si doar cu produse de calitate).
Eu zic ca ar trebui sa abordezi in altfel subiectul: ce vrei sa faci cu masina si cum sa se comporte.
Vrei ceva rapid si fun
Cu Foresterul tau + 10 000 euro diferenta iti iei un bmw m3 cu care sigur nu o sa te plictisesti sau un mitsubishi evo (apropo cine e interesat vedeti ca este un evo8 mr de vanzare la eurial - e si pe autovit la vreo 12 000 euro parca si la fel un sti preparat un pic). Gandeste-te ca oricati bani ai baga in forester nu o sa stea never ever pe drum ca un sti sau evo preparate....sasiu diferit, caroserie mai "caramidoasa" etc....
Vrei sa bagi bani putini si sa castigi o sec la masina ta ? Pune evacuare fara catalizatori, ia un intercooler mai mare, upgradeaza softul si asta e.....
Vrei sa stea masina mai bine pe drum ? Pune bare stabilzatoare (cea mai buna metoda pentru a nu te mai da in barci), ia un set bun de suspensii, jante usoare si anvelope performante....
Ok, cam asta vroiam sa iti spun....pentru ca din experienta, iti spun ca daca incepi sa bagi bani in ea, cam cu greu o sa te opresti (eu tocmai vreau sa iau "cateva" chestii si ma duce la vreo 2000-3000 dolari.....si nu te gandi ca e vorba de turbine, evacuari, etc....chestii marunte.....in ideea de a usura anumite componente astfel incat motorul sa nu mai consume putere la invartit diferse rotite, etc)
Spor in proiectul tau si ai grija de tine (o masina puternica necesita abilitati bune de sofat......si eu merg foarte tare, insa apropo de foresterul lui Sebastian, unul dintre motivele pentru care nu am mers pana la capat a fost legat de opinia mea cum ca masina este prea puternica si la limita era posibil sa nu o pot controla)
Seara buna tuturor