Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
Subaru club Romania

Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp

Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« on: January 27, 2012, 19:19:31 PM »
Buna toata lumea,
Ma numesc Augustin, nascut in 1983 din Timisoara.
Am achizitionat de curand un FXT din 2007 si as dori sa il modific sa am 300-350awhp.
Am urmarit si citit multe forumuri, m-am plimbat si cu fostul forester a lui Sebastian si as dori sa construiesc unul asemanator. (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=250.0)
Sunt incepator in ale tuningului si nu cunosc pe nimeni in domeniul asta. In timisoara il avem doar pe Florin Staici care stie si se ocupa. As avea nevoie de un service bun si o lista buna de componente ce ar trebui sa iau. Sunt constient de pretul modificarilor si nu dispun de toata suma dar pe parcurs se poate rezolva. Din cate am vazut toate FXT tari au o cutie de STI 6MT cu sau fara DCCD si din cate am observat ii foarte scumpa dar nu stiu niciodata EXACT cat de scumpa. Cat costa noua? Nu merg la curse si nu fac liniute, doar conduc tare si imi place acceleratia, deci masina nu vreau sa ruleze pe combustibili speciali sau sa aibe anumite modificari care sa strice durabilitatea masinii. Am o lista recenta cu modificarile lui Stolis din grecia care are un FXT de 500+ awhp, nu vreau sa ajung acolo :))).
Astept sfaturi si informatii...
Multumesc anticipat...
« Last Edit: January 27, 2012, 19:33:09 PM by mcv1900 »

celalalt

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #1 on: January 27, 2012, 20:12:49 PM »
Vezi ca cica e bola grea tuningul .O sa vrei sa ajungi si la 500+.Crezi ca vecinu Stolys nu a avut mai putini inainte?
Bafta la moificari.Itit tin pumnii. ;)

Rspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #2 on: January 27, 2012, 22:40:09 PM »
Stiu ca ii bolala grea si stiu si de peripetiile lui Stolis. Sunt constinet ca dureaza mult manopera si reglajul dar vreau sa fac chestia asta. Nu vreau sa ajung la 500 de cai, as dori un 300-350 asemanator cu FXT ul lui Sebastian. Astept sa ma ajute lumea cu informatii si preturi aproximative.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #3 on: January 27, 2012, 23:01:54 PM »
Nu te poate ajuta doar pe forum... trebuie sa-ti alegi o firma de tuning ( aici te poate ajuta colegii de forum cu sugestii, dar tu fiind din TM mai greu... Leone 84 este din TM si pote are o sugestie! ), te prezinti cu ” bestia in transformare ” la ei si de aici incolo poti sa-ti faci o idee de cat costa si la ce te apuci sa-i faci tuning... ;)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #4 on: January 27, 2012, 23:26:39 PM »
bine ai venit !

succes la modificari !
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #5 on: January 27, 2012, 23:40:16 PM »
Bine ai venit :)) si succes! eu estimez undeva la 5000-6000 euro daca lucrezi cu ebay interne transmisie turbina soft fara manopera :) ca sa ai un 350 care sa tina . Esti sigur ca vrei sa te apuci? ca sa nu mai zic, ca o sa vrei si niste scaune mai "sport"  hai si o suspensie mai tare ca e cam barca  la atatia cai, ai nevoie si de niste frane ca sa te opresti, o evacuare cap-coada daca nu ai deja, plus maruntziusuri, ca vrei si un BOV sa faca fasss si o admisie mai grava hai si niste jante mai usurele pe care sa scrie OZ eventual, si uite asa ajungi sa exclami:  "m-a mancat in cur!" Ok, o sa fie "in rate" investitia dar te vei lovi de una de alta si o sa te intinzi pe cativa ani cu o masina pe care nu o poti folosi cand ai chef, ca nu e gata.. ba mai trebuie aia, ba aia si cand ajungi cu ea gata, tragi linie, vezi ca ai bagat in ea mai mult decat a costat, intri pe forum, dai de postul meu si mai completezi cu ce am omis eu ;)
« Last Edit: January 27, 2012, 23:42:00 PM by 2xGhe »
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

Rspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #6 on: January 27, 2012, 23:49:07 PM »
:))) multumesc la toata lumea pentru raspunsuri. Eu am estimat pe la 10.000euro tot, fara cutie de STI 6MT. As dori sa o dau la cineva si sa o rezolve si normal sa am incredere si sa fie totul perfect, dar din pacat nu stiu pe nimeni. Eram cat pe ce sa cumpar fostul subaru a lui seby si acum regret ca nu l-am luat. Altul nu prea gasesc deci nu am ce sa fac. In timisoara pot lucra cu Staici, inca nu am iesit cu el sa imi dea niste preturi. Oricum am sa postez tot ce vb cu el poate ajuta si pe altii.

draculasti

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #7 on: January 28, 2012, 03:24:55 AM »
Salut ,bine ai venit bine ne-ai gasit! ;)
...eu zic sa cumperi o masina gata facuta si sa te bucuri de ea din prima zi .. ;),vorba celor cu experienta ...e boala grava ,incurabila  ;)...este doar o parere ??? ;)

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #8 on: January 28, 2012, 04:10:22 AM »
Salut ,bine ai venit bine ne-ai gasit! ;)
...eu zic sa cumperi o masina gata facuta si sa te bucuri de ea din prima zi .. ;),vorba celor cu experienta ...e boala grava ,incurabila  ;)...este doar o parere ??? ;)
I agree  !!  Tunning + modificari + bani + timp = dureri de cap + timp in care te uti la masina`  fara` sa` te bucuri de ea.
De acord cu mici modificari  (frane, jenti, scaune,....) , dar nu vad rostul sa` treci de la  170cp. la 300 cp. Unde vrei sa fugi cu ea ???  Cu 170 cp cati ai acuma sant mai mult decat suficienti la drumurile , conditiile si legislatia din Romania.  Cu diferenta de le 170 la 300 cp.    vei mai castiga 2-3  sec.  la plecarea de pe loc la semafor, ca` in rest  tot cu 100-140  max. vei rula cam peste tot ,  iar in localitati probabil in jur de 60 . Merita` ?? Tu decizi. Si in felul acesta nu iti tii imobilizata` masina cu saptamanile si te poti bucura de ea zi de zi.  Dar daca` vrei sa participi cu ea la curse e altceva. Tu decizi , bineinteles.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #9 on: January 28, 2012, 07:58:46 AM »
Cred ca momentan ne-ai prins cam tristi pe majoritatea.Fiecare a bagat bani in tabla si e cam sceptic.Oarecum te sufocam incercand sa te protejam.Fiind totusi vorba de pasiune,e evident ca nu te vei opri.Mai sunt si colegi care au facut adevarate bijuterii din masini...Tom,chiar si 2xGhe dar nu vrea sa recunoasca.
Parere personala...nu muncim pt bani ci pt placeri personale.Banii oricum vin si se duc si vin iar.Concluzie?Spor la treaba si te asteptam si prin Bucuresti sa vedem ce a iesit.Facem o liniuta stilul nostru....cu bere.
Oricum vb romanului chipi seif si nu te lasa dus de febra puterii.E suficient sa stii ca o ai.Bafta.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #10 on: January 28, 2012, 10:53:49 AM »
Salut ,bine ai venit bine ne-ai gasit! ;)
...eu zic sa cumperi o masina gata facuta si sa te bucuri de ea din prima zi .. ;),vorba celor cu experienta ...e boala grava ,incurabila  ;)...este doar o parere ??? ;)
I agree  !!  Tunning + modificari + bani + timp = dureri de cap + timp in care te uti la masina`  fara` sa` te bucuri de ea.
De acord cu mici modificari  (frane, jenti, scaune,....) , dar nu vad rostul sa` treci de la  170cp. la 300 cp. Unde vrei sa fugi cu ea ???  Cu 170 cp cati ai acuma sant mai mult decat suficienti la drumurile , conditiile si legislatia din Romania.  Cu diferenta de le 170 la 300 cp.    vei mai castiga 2-3  sec.  la plecarea de pe loc la semafor, ca` in rest  tot cu 100-140  max. vei rula cam peste tot ,  iar in localitati probabil in jur de 60 . Merita` ?? Tu decizi. Si in felul acesta nu iti tii imobilizata` masina cu saptamanile si te poti bucura de ea zi de zi.  Dar daca` vrei sa participi cu ea la curse e altceva. Tu decizi , bineinteles.
Acum are 230 CP... 8)
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #11 on: January 28, 2012, 11:25:22 AM »
Ca sa iti fie mai simplu cu lista, intra in sectiunea membrii si masinile lor, du-te la Impreza 2001-2007 si cauta un subiect deschis de STi (un impreza WRX STi 2004). Copiaza toata lista de modificari si apoi adauga interne motor forjate, turbina si transmisia de STi.

Nu vreau sa te descurajez, dar eu intr-un an am bagat 3000 in masina mea si nici nu se observa. In afara de evacuare (care e decat cat-back) si niste jante de STi pe care le incalt vara, restul banilor s-au dus pe nimicuri. Asa ca este posibil sa depasesti cei 10k propusi.

In final, e bine ca ai un obiectiv clar, dar sa stii ca nu o sa te satisfaca niste numere pe hartie. Poti sa ai 300-500-1000 cai pe foaie. Conteaza foarte mult cum se simte masina. Cu 10.000 cred ca poti sa faci o multime de lucruri la masina. Sfatul meu este sa iei piese de calitate. Fie ele mai scumpe, dar firmele cu renume isi testeaza produsele inainte.

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #12 on: January 28, 2012, 12:19:14 PM »
Salut ,bine ai venit bine ne-ai gasit! ;)
...eu zic sa cumperi o masina gata facuta si sa te bucuri de ea din prima zi .. ;),vorba celor cu experienta ...e boala grava ,incurabila  ;)...este doar o parere ??? ;)
stiu dar pur si simplu nu gasesc, sau cel putin prin metode mobile sau autovit :((( mor de ciuda ca am ratat FXT lui Sebastian acuma de morrrrr....

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #13 on: January 28, 2012, 12:25:53 PM »
Si a stat ceva pana s-a vandut... ai aflat cine-i noul proprietar?
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Rspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #14 on: January 28, 2012, 12:27:39 PM »
Multumesc all pt raspunsuri...
Ii o chestie ca si fumatorii care fumeaza non stop si le zic la aia care nu fumeaza ca nu ii bine si sa nu se apuce :))))))))))))))) ceva de genu ii cu tuningul.
Deci masina asta care am luat-o are ceva toba modificata dar numai finalul, are soft si are suspensia schimbata cu una sport dar ceva ieftin cica, omul de la care am cumparat-o nu stie nici el ce are si ce firma sunt toate deci nu stiu nici eu. Tre sa ma bag sub ea sa ma uit, oricum nu sunt ceva firme care sa iasa in evidenta.
Planul meu ar fi sa strang toate toate piesele conform unei liste si apoi sa ma duc deodata sa le aranjez pe toate. Astfel manopera iese ieftin si ca si timp ii mai rapida zi eu. Cum nu ma pricep nu stiu exact ce piese si dupa ce lista sa ma iau. Am lista lui Stolis, a lui Sebastian si poate mai pot lua altele de pe net. Din cate am citit si vazut suspensia, franele si evacuarea sunt tratate usor separat de motor si ii relativ mai simplu de gasit si pus. La motor sunt o sumedenie de chestii. Daca ma pun sa strang o lista de la cap coada in 6luni sau 1 an as dori sa strang tot si apoi deodata sa o transform. Pt soft clar as merge la Racing Code si Sebastia cred ca abia asteapta. O sa pun o lista de curand si sa vedem ce ziceti si voi.

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #15 on: January 28, 2012, 12:31:27 PM »
Si a stat ceva pana s-a vandut... ai aflat cine-i noul proprietar?
Nu, nu am aflat. Am vazut pe forum ca s-a vandut si gata. Eu m-am inteles bine cu Cristi (fostul proprietar) pana l-am pus sa vina la Tm sa vad masina ca sa o iau. Totusi unele chestii nu mi-au placut si ca si la o femeie nu am simtit sa o cumpar. A doua zi am aflat ca a fost dauna totala si a fost refacuta dupa un alt forester si un STI si m-am calmat putin. Poate ii adevarat , poate nu...naiba stie. Eu nu am luat-o pentru ca rotile nu stateau drept (vertical), motorul nu rula lin (din pt meu de vedere), cand m-a dat cu ea s-a purtat urat cu ea, asta a fost tot si am zis ca mi-e frica sa ma bag. Acum regret un pic dar na. Era 17k cu tot cu jante de vara sau 16k asa cum era.
« Last Edit: January 28, 2012, 13:32:00 PM by mcv1900 »

draculasti

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #16 on: January 28, 2012, 16:34:08 PM »
No ii treaba buna .. ;) asa cum graiesti tu ..apoi daca asta ii visul tau eu te felicit si te incurajez si-ti urez noroc! ...da nu uita sa urci poze si video !!!
« Last Edit: January 28, 2012, 22:16:36 PM by draculasti »

concrion

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #17 on: January 28, 2012, 21:14:44 PM »
Salut
Am citit ce ai vrea sa faci, ce au raspuns colegii de pe forum si as vrea sa adaug si eu cateva comentarii.
In primul rand daca doresti cutie de sti, 6 trepte cu dccd, te va costa in jur de 2500 - 3000 euro (iti pot da adresa unui site unde am vazut ca o au de vanzare niste englezi....sau intri aici http://www.importperformancetrans.com/subarumanual.shtml si o gasesti noua la 3250 dolari - cred ca fara dccd). Americanii de la ipt ti-o pot aranja sa reziste pa +500 cp. Apropo, ce vrei tu - 300 cp la roti, atat are si fostul subaru a lui Sebastian (pe care si eu l-am ratat pentru ca am fost prea nehotarat, insa masina aia isi merita fiecare leu) presupune cam 400 cp la motor, ar pentru asta ai nevoie sa upgradezi motorul. Pentru aceasta solutie, poate ar merita un stroker kit de ej 22 (vandut de hks, tomei, etc) care iti va oferi un motor mai robust. Evident ca pe langa transmisie, tot trenul de rulare va trebui modificat (inclusiv diferentialele, unele de calitate te duc la 1000 euro), suspensia, etc. Problema mare va fi la partea mecanica, unde ai nevoie de cineva de increde, priceput in subaru, si care sa isi dea interesul ca lucrurile sa iasa bine. Cu totul, realist vorbind, o sa te duca cheltuiala cam la 10 000 euro. Ce vei castiga: 0-100 km/h de la ~ 6 sec (daca ai XT manual) la 4-4.5 sec si pe 400 m o sa scazi tot la fel 1-2 sec. Consumul va creste (transmisia in 6 trepte este ma grea), ambreiajul mai tare, intretinerea ma scumpa (schimburile de ulei se fac mai des si doar cu produse de calitate).
Eu zic ca ar trebui sa abordezi in altfel subiectul: ce vrei sa faci cu masina si cum sa se comporte.
Vrei ceva rapid si fun ??? Cu Foresterul tau + 10 000 euro diferenta iti iei un bmw m3 cu care sigur nu o sa te plictisesti sau un mitsubishi evo (apropo cine e interesat vedeti ca este un evo8 mr de vanzare la eurial - e si pe autovit la vreo 12 000 euro parca si la fel un sti preparat un pic). Gandeste-te ca oricati bani ai baga in forester nu o sa stea never ever pe drum ca un sti sau evo preparate....sasiu diferit, caroserie mai "caramidoasa" etc....
Vrei sa bagi bani putini si sa castigi o sec la masina ta ? Pune evacuare fara catalizatori, ia un intercooler mai mare, upgradeaza softul si asta e.....
Vrei sa stea masina mai bine pe drum ? Pune bare stabilzatoare (cea mai buna metoda pentru a nu te mai da in barci), ia un set bun de suspensii, jante usoare si anvelope performante....
Ok, cam asta vroiam sa iti spun....pentru ca din experienta, iti spun ca daca incepi sa bagi bani in ea, cam cu greu o sa te opresti (eu tocmai vreau sa iau "cateva" chestii si ma duce la vreo 2000-3000 dolari.....si nu te gandi ca e vorba de turbine, evacuari, etc....chestii marunte.....in ideea de a usura anumite componente astfel incat motorul sa nu mai consume putere la invartit diferse rotite, etc)
Spor in proiectul tau si ai grija de tine (o masina puternica necesita abilitati bune de sofat......si eu merg foarte tare, insa apropo de foresterul lui Sebastian, unul dintre motivele pentru care nu am mers pana la capat a fost legat de opinia mea cum ca masina este prea puternica si la limita era posibil sa nu o pot controla)
Seara buna tuturor

concrion

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #18 on: January 28, 2012, 21:41:51 PM »
Inca ceva....Adi-Canada are dreptate.....e vorba de puterea la roti...la 230 cp (pe hartie) la roata iti raman cam 170-175 (la cutie automata mai putini, la manuala mai mult un pic pentru ca sunt pierderile prin transmisie mai mici)....si tinand cont ca mcv vrea 300 caluti la roata, logica e buna.
In orice caz, gandeste-te bine inainte de a te apuca si tine cont de un lucru: puterea nu reprezinta mare lucru.....sunt niste cifre, tie iti trebuie cuplu si usurarea masinii...iar cifrele care le vezi vehiculate peste tot nu ajuta prea mult pe strada.....adica, cineva cu bugatti, cu 1000 cp si cineva cu o masina de 100 cp vor ajunge cam in acelasi timp in punctul B, plecand din punctul A, amandoua "punctele" localizate in Romania ;)
Ah, si uitasem o varianta.....cu 5000-10000 euro iti comanzi masina preparata "pe bune" din japonia....si, functie de ce alegi, te poti duce sa te dai la competitiile de drift (unde apropo, masinile au chiar si doar 200 cp) la vtm, sau drag. Daca te uiti pe siteuri japoneze o sa vezi ce masini de week-end iti poti lua...
Btw....take a look

Răspuns: Proiect de tuning - 2007 Subaru Forester 2.5 XT - 300 awhp
« Reply #19 on: January 28, 2012, 22:26:53 PM »
Inca ceva....Adi-Canada are dreptate.....e vorba de puterea la roti...la 230 cp (pe hartie) la roata iti raman cam 170-175 (la cutie automata mai putini, la manuala mai mult un pic pentru ca sunt pierderile prin transmisie mai mici)....si tinand cont ca mcv vrea 300 caluti la roata, logica e buna.
In orice caz, gandeste-te bine inainte de a te apuca si tine cont de un lucru: puterea nu reprezinta mare lucru.....sunt niste cifre, tie iti trebuie cuplu si usurarea masinii...iar cifrele care le vezi vehiculate peste tot nu ajuta prea mult pe strada.....adica, cineva cu bugatti, cu 1000 cp si cineva cu o masina de 100 cp vor ajunge cam in acelasi timp in punctul B, plecand din punctul A, amandoua "punctele" localizate in Romania ;)
Ah, si uitasem o varianta.....cu 5000-10000 euro iti comanzi masina preparata "pe bune" din japonia....si, functie de ce alegi, te poti duce sa te dai la competitiile de drift (unde apropo, masinile au chiar si doar 200 cp) la vtm, sau drag. Daca te uiti pe siteuri japoneze o sa vezi ce masini de week-end iti poti lua...
Btw....take a look

Merci mult pt timpul tau acordat in raspunsuri. Sunt constient de toate. Deja procesez si calculez tot tot ce ati zis toti aici. Foresterul imi place pt ca ii vorba aia... lup in haine de oaie. Ii comic ce putere are in forma unui dric.
Referitor la proiect stau bine sa ma gandesc la varianta simpla, sa scot usor tot ce se poate din el, ieftin si repede. Cutia de viteze 6MT ar fi ultima pe lista.
Referitor la FXT lui Seby si eu am simtit ca ii greu de controlat dar cand m-a dat Cristi cu el ptin orash statea destul de bine si aceleratia era colosala. El zicea ca in Craiova depaseste mereu un R8 4.2...si il cred. Am condus personal un RS4 si cand m-a dat asta cu foresteru m-am ca**t pe mine.
Ar mai fi o solutie: pot sa iau un Subaru Impreza WRX STI din 2008 Spec C Special Edition, motor de 2.5, evacuare completa Invidia racing, cica 380 cai (la motor presupun) dar in jur de 27k euro. Mi se pare asa de mult, enorm chiar. Din perspectiva mea mi se pare scump ca poate masina chiar merita banii.