Salut
Azotul in principal este folosit datorită inerției sale și lipsei de umiditate sau calități oxidative, spre deosebire de aer. El condensează la 77 K (-196 C), la presiune, și îngheață la 63 K (-210 C) deci nu sunt probleme sa condenseze in anvelopa.....apropo chestia cu molecula mai mare e amuzanta....ca cica oxigenul are molecula mai mica si iese mai repede prin anvelopa, iar azotul avand molecula mai mare, da cu capul in peretele anvelopei.....astea sunt chestii vandute de vulcanizari ca sa justifice utilizarea anvelopei si pretul.....dar, din punct de vedere chimic, lucrurile stau pe dos...
Asadar, crescand aportul de azot in anvelopa, in loc de 78 % (concentratia de azot in compozitia aerului) se ajunge la 80-90% iar amestecul din interior (datorita proprietatilor azotului) devine mai putin sensibil la variatiile de temperatura, mentinand presiunea relativ constanta....
Anyway, e bine de verificat presiunea inainte de orice drum mai lung sau cel putin lunar.
Sa aveti seara buna si drumuri sigure