Nu sant eu in masura sa ma pronunt in privinta detaliilor, dar pot sa isi spun ca aici masinile care sant vandute in Canada trebuie sa corespunda anumitor criterii tehnice stabilite de Ministerul Tramsporturilor. Daca ministerul a stabilit ca o garnitura trebuie sa reziste la -55 Gr.C (zic si eu -55 arbitrar, nu sant sigur ca e chiar asa) timp de.minim 5 ani, atunci asa trebuie sa fie. Altfel masina nu poate fi vanduta pe piata Canadeza.
De aceea o gramada de masini produse in alte tari nu pot fi vandute in Canada, deoarece nu trec testele la care sant supuse de catre Ministerul Transporturilor. (e adevarat ca aici e si o strategie de protectionism economic, dar nu intram acuma in detalii).
Nu cred ca ministerul testeaza el in detaliu garniturile , simeringurile si bateriile in amanunt, dar testeaza masina grosso modo si daca nu rezista la testele lor facute dincolo de cercul polar in exploatarile miniere de la Kuujuuak sau cele petroliere de la Yellow Knife unde sant 6 luni pe an -40 Gr.si 2 luni pe an -55 Gr. atunci acea masina nu se vinde niciodata in Canada. De aceea aici nu pot fi vandute Renault, Citroen, Peugeot, Dacia , Lada sau altele. In schimb vezi mai toate masinile americane , koreene si japoneze (si mai nou italiene, adica Fiat 500) care daca sant intretinute corect merg bine si mult timp.
Iar daca o masina rezista acolo la testele alea , apai aici la 2000 km mai la sud unde clima e mult mai blanda e o bagatela pentru o masina sa mearga normal.si mult timp in mintile ei.