Am unit noul subiect cu unul vechi. Puteti citi de la inceput. Mai este ceva si prin sectiunea dedicata WRX/STi si prin sectiunea forester, dar sunt mai mult probleme de alta natura, nu discutii generale despre tipul folosit.
Ca idee, Subaru vine cu G11 verde si pe acesta il recomanda si il pun cei de la SMT si cred ca si cei de la Autokino (vezi pagina anterioara cu produsul cumparat de la SMT) de catre mine acum niste ani.
In urma multor ore de citit din multe surse, inclusiv prospectul produselor, am ajuns la concluzia (personal, fara sa fiu calificat in domeniu si este doar o opinie) ca se potriveste in motorul Subaru, adica este compatibil si acceptat de producator, si G12+ conform specificatiilor acestuia.
Din testele realizate pe cele 3 Subaru ale mele cu un simplu si amarat OBD reader (doua modele de OBD readere am folosit) precum si romraider cu tactrix, am observat in urma trecerii de la G11 la G12+ ca temperatura de operare a motorului este mai scazuta cu G12+ cu 2-3 grade minim, precum si o reducere a timpul de incalzire pana la pornirea ventilatoarelor in trafic prin oras. Pe autostrada Outback-ul sta acum la 84 grade la viteza de 120km/h si vara nu trece de 90 decat in cazuri extreme (viteza sau temperatura exterioara). Cu G11 in general am vazut ca motoarele stau pe la 87 minim si oscileaza pe la 90-92 pe autostrada sau chiar 94.
Folosind G12+ in masini de minim 5 ani, nu am gasit in nici una depuneri sau sedimente plimbate prin sistemul de racire. In acelasi timp, aceleasi masini prezentau depuneri pe fundul vasului de supraplin dupa utilizarea unui G11 schimbat de reprezentante la intervalul recomandat de producator.
In urma mea au mai fost si altii care au facut trecerea la G12+ si au sesizat scadere de 1-2 grade si nu a acuzat nici unul probleme de sedimentare sau probleme cu garniturile sau radiatorul.
Acestea fiind spuse, G11 este total sigur pentru motorul Subaru, dar eu si altii am ales sa mergem pe G12+ de la Hepu ca o alternativa pe care o gasim mai buna.