Butonul respectiv este gandit pentru tarile in care luminile de zi sunt obligatorii (gen sua) a.i. sa ai in permanenta niste becuri aprinse. Singurul motiv ptr care il au si subaru-urile din romania este standardizarea, ca nu avea nici un rost sa schimbi contactul masinii a.i. sa poti aprinde pozitiile si fara chei in contact (ceea ce e interzis in sua decat daca ai comanda speciala ptr aprins faruri din chei/alarma care are temporizare).
Butonu acela are legatura` cu legislatia din Japonia, dar nu stiu sa` zic exact despre ce este vorba. Eu cand am cumparat Legy al meu, mi s-a atras atentia de vreo 10 ori ca sa nu las apasat acel buton prea mult timp, si mai ales sa` nu il apas din greseala` cand curatz de praf interiorul(bordul). Cand am intrebat de ce insista` atata cu butonul acela in loc sa` imi povesteasca` despre motor/cutie sau reductoare, vanzatoarea mi-a spus ca` f. multi clienti cumpara` masina, nu dau importanta` acelui maudit de buton , si dupa` mai putin de o saptamana` suna` disperati la serviciul tehnic sa` vina` sa` le repare masina deoarece nu le mai porneste. De fapt , il lasa` peste noapte aprins si se descarca` bateria.
Logic , am intrebat de ce au facut acel buton fara` rost . Mi-au spus ca` este singura greseala` de la Subaru
, si cand au creeat modelul ptr nord-america nimieni nu s-a gandit ca` acel buton va creea o gramada` de probleme, si nimeni nu si-a pus problema ca` americanii cu IQ-ul lor nu le place nimic din ceea ce nu e automat sau cu auto-off.
Nu are legatura` (zic eu) cu luminile de drum obligatorii in America sau Canada, deoarece acestea se aprind si se sting singure cand pornesti/opresti motorul, iar avariile merg si fara` contactul pus .
am si eu butonul ala din spatele volanului, si intr-adevar aprinde pozitiile fata/spate, dar raman aprinse si cand e scoasa cheia din contact, deci eu spun ca e vorba de pozitie de parcare... ca daca ar fi altfel, s-ar stinge cand scoti cheia din contact...nu?
I agree, cred ca` sant pozitii de parcare. Dar cred ca` proiectantul a fost imbibat cu sake cand a conceput asta, fara` sa` ii puna` macar un martor la bord ca sa` nu le uiti aprinse (parerea mea
)
In tarile civilizate, cand stationezi pe marginea drumului, aprinzi pozitiile. Cum la subaru daca ai luat contactul ai taiat tot, au facut acest buton care sa tina pozitiile puse. La noi, in Romania se folosesc avariile pentru orice. In alte tari, avariile se folosesc DOAR daca ai avarii la masina si DOAR atunci. La romani avariile au cu totul alt sens, si anume ca poti opri si in mijlocul bulevardului daca ai tu treaba in zona.
Asa e si in America de Nord, pui avariile si ridici capota ! Daca` te vede asa politia , te lasa` in pace sau te intreaba` daca` te poate ajuta cu ceva. Daca` nu, vine la tine direct cu carnetzelul de amenzi
!!
Ce mah m-ati vazut vreunu ca am oprit pe avarii azi?Odata fac si eu asa si gata bateti apropouri...
Da Serbane, te-am vazut eu ! Rusinica` !!!