Plasti Dip
Subaru club Romania

Plasti Dip

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Plasti Dip
« on: November 22, 2013, 17:19:05 PM »

Yet another: “How to PlastiDip your car”


Pentru nerabdatori:


- spalati, degresati si uscati foarte bine zonele de vopsit;
- folositi o locatie bine luminata si fara praf;
- mascati ce nu vreti sa vopsiti;
- pe locuri, fiti gata, start: Vopsiti. Daca din greseala ati vopsit ceva ce nu doreati sa fie vopsit, nu va impacientati, se poate coji jos destul de usor in primele 24-48 de ore;


Pentru maniaci:


Necesar:


- 18 tuburi de PlastiDip (pentru 4 straturi pe Impreza hatchback, pentru Forester probabil 20-22 de tuburi), eu as zice inca 2 tuburi de rezerva, daca un element trebuie refacut;
- 2 role de banda de mascat (e o banda ieftina folosita la zugravit, eu am folosit banda Tesa, NU LUATI banda "no-name" ca o sa va rugati moartea, nu sta lipita sau se desface cand ajunge PlastiDip-ul pe ea);
- 6-8 saci de gunoi MARI care sa ii puneti pe langa masina pe jos sau o folie de plastic suficient de mare cat sa acopere toata podeaua din jurul masinii (sa nu se ridice praf cat va invartiti in jurul masinii);
- o rola de prosoape de hartie;
- ziare (nu doar pentru citit);
- masca de vopsit din hartie (absolut necesara, sanatatea inainte de toate, PlastiDip-ul e un cauciuc);
- bisturiu (nu brisca, nu briceag, nu cutit) sau o lama;
- un garaj foarte bine luminat, FARA PRAF;
- rabdare de chinez batran !!!


Pregatirea masinii #1


- Spalati masina foarte bine, e recomandat un detergent de vase pentru ca e degresant. Lasati-o sa se usuce la soare bine de tot, inclusiv intre elementele de caroserie.

- Suprafetele de vopsit trebuie sa fie perfect curate, degresate si uscate. Atentie mare la zona manerelor de la usi - fiind atinse des de mana, trebuie degresat ca lumea.


Pregatirea locatiei:


- Maturati bine garajul, eventual aspirati pe jos. Nu glumesc, nu vreti praf in zona... Uitati-va la capota din pozele de mai jos ce se intampla in prezenta prafului.

- Lasati sa se depuna praful din aer.

- Intindeti folia inainte de a baga masina sau bagati masina si apoi mascati podeaua in jurul masinii cu sacii de gunoi.


Pregatirea masinii #2


- Demontati ce puteti demonta usor: numere si suporti numere, capacele de la stropitoarele de faruri, prizele de aer laterale din bara fata, eu am dat jos si aripa, dar a mea e montata cu un kit de inaltare, daca nu e inaltata nu trebuie demontata.

- Nu e tocmai usor, dar o idee foarte buna ar fi sa demontati si manerele de la usi (dupa 1 saptamana de la vopsire am observat ca se decojesc manerele pe interior - nu ai cum sa le spray-ezi ca lumea pe interior cat sunt montate pe usa).

- Stergeti cu mare atentie cu prosoapele de hartie (sau cu prosoape albe de bumbac perfect curate) toate elementele care trebuie vopsite, insistati la “colturi”, locuri unde vedeti ca s-a strans mizerie, curatati si SUB masina elementele care ajung sub masina (aripi, praguri, masca fata-spate).

- Indoiti un prosop de hartie si curatati / uscati bine de tot printre elemente (ex: intre aripile fata si usile fata), o sa vedeti ca pe acolo ramane multa mizerie si unde e mizerie sau apa, PlastiDip-ul nu va prinde.

- mascati cu ziare si banda de mascat geamurile, farurile si zonele pe care nu doriti sa le vopsiti. Emblemele lasati-le nemascate, le puteti curata usor ulterior. Foarte foarte important: daca intre elementul care se va vopsi si cel care nu se va vopsi (far, geam) este cel putin 1mm de spatiu liber, mascati pana la 1-3 cm de marginea elementului (vezi poze).




(petele de pe bara spate sunt de la lumina+telefon)

Cand veti vopsi, veti vopsi si peste aceasta zona, iar ulterior de aici veti coji jos PlastiDip-ul foarte usor (daca lasati prea ingusta acea portiune, va fi mai greu de curatat). Este MULT mai usor sa procedati asa decat sa va chinuiti sa mascati elementul care nu trebuie vopsit exact pana exact la marginea lui.

- Indesati prosoape de hartie in zonele din spatele elementelor demontate (ex: sub capacelele de la stropitoarele de faruri se vede acum instalatia… indesati acolo o bucata de hartie care sa NU atinga elementul exterior care se va vopsi).

- La usi, dati jos chederele incepand de sus si coborand pana in zona in care nu se mai vad din exterior) si cu banda de mascat imbracati marginea usii.

- La Impreza, sub fiecare geam este un element cam de 1.5 cm latime. Eu l-am mascat cam 0.5 cm, am vopsit peste acel 1cm lasat descoperit si apoi am cojit cu mare grija PlastiDip-ul de pe el - este o idee de spatiu in partea de jos intre el si usa, si in mod normal cand il veti coji va veni jos doar de pe acel element, fara a trage dupa el PlastiDip-ul de pe usa. Daca observati ca tinde sa traga dupa el si PlastiDip-ul de pe usa, folositi bisturiul.

- Acoperiti cu bucati mici de banda de mascat duzele de lichid de parbriz de pe capota si de la luneta.


Aplicare


Pas 1:

- agitati initial foarte bine spray-ul si din cand in cand si pe durata folosirii;
- puneti-va masca de vopsit;
- spray-ati de la o distanta de 20-30cm;
- folositi miscari ferme, continue, preferabil orizontale;
- vopsiti element cu element;
- unde este posibil, incercati sa incepeti aplicarea si sa terminati aplicarea in afara zonei de vopsit;
- la fiecare deplasare noua suprapuneti traseul nou peste traseul vechi (30% suprapunere)
- viteza de deplasare a mainii = cantitate de PlastiDip pe cm patrat; daca pastrati aceasi viteza pe toata durata procesului, veti stii ca l-ati aplicat uniform;
- aplicati incercand sa obtineti un rezultat uniform si cu aspect de “ud”;
- primul strat e recomandat sa fie mai “light” (acoperire 40-50%);

Pas 2:

- folosind un prosop de hartie absorbiti PlastiDip-ul depus pe duza spray-ului;

- Asteptati 30-40 de minute sa se usuce… chiar mai mult daca e rece afara, chiar MAI mult daca e umezeala in aer. Cititi ziarele... Aveti rabdare si nu va mintiti singuri ca “s-a uscat”. Daca nu se usuca bine tinde sa vina jos...

Pas 3:

- Repetati “Pas 1”. La final ar trebui sa aveti 4-6 straturi… depinde de cat de gros ati dat fiecare strat si de cate tuburi ati luat. Nu am gasit nicaieri vreo restrictie privind numarul de straturi…


Precizari suplimentare:


- pana la uscarea finala, NU ATINGETI SUPRAFETELE VOPSITE;

- ca sa vedeti daca s-a acoperit 100% suprafata (daca masina e neagra si vopsiti cu negru, e destul de greu altfel) uitati-va la reflexia unei lanterne cu led (aprinsa, evident :) ) in suprafata vopsita - zonele neacoperite o sa va sara in ochi;

- la start si la stop este posibil sa stropeasca spray-ul - IN NICI UN CAZ sa nu incercati sa absorbiti / stergeti / indepartati picaturile... vor disparea de tot sau aproape de tot de la sine;

- daca mai e mult in tub, dar stropeste, curatati duza spray-ului - e posibil sa se fi uscat PlastiDip-ul langa duza si apoi spray-ati continuu spre un carton pana nu mai stropeste;

- cand e pe terminate un tub, tinde sa stropeasca…. nu merita pentru 5% material ramas in tub sa ajungeti sa fiti nevoiti sa revopsiti un element;

- daca pe durata procesului ajung pe suprafetele vopsite scame, insecte…. suflatile USOR jos. Daca nu reusiti, asteptati pana se usuca elementul si apoi indepartati-le FARA A ATINGE suprafata vopsita;

- evitati retusarile punctuale (ati vazut un loc care v-a scapat, asa ca dati un jet exact acolo si atat) - mai bine tineti minte locul si la stratul urmator aveti grija sa il acoperiti ok;

- nu am incercat dar pe net lumea zice sa nu vopsiti afara daca e soare puternic… asa o fi;

- mai bine mai multe straturi subtiri decat mai putine si groase;

- spray-ati bine pana la marginea elementilor;

- in primele 2-3 secunde din fiecare spray nou inceput iese altceva, nu PlastiDip… folositi o bucata de carton;

- Cand spray-ati peste literele de pe spate, spray-ati strict perpendicular pe element - asa nu va ajunge PlastiDip sub litere si le puteti curata usor ulterior;


Post aplicare (dupa uscarea ultimului strat):


Acum aveti nevoie (din nou) de rabdare si de MULTA atentie: daca ati lucrat toata ziua, mai bine lasati pe maine - veti putea da jos PlastiDip-ul de pe suprafetele nemascate si maine dimineata !!!

- asteptati inca 30 de minute;

- NU VA GRABITI SI EVITATI SA ATINGETI SUPRAFETELE VOPSITE chiar daca sunt uscate - procesul complet de uscare dureaza 24 - 48 de ore si pana atunci, o apasare mai puternica poate lasa urme sau poate desprinde PlastiDip-ul;

- Dati jos banda de mascat, ziarele, bucatile de hartie...

- Cojiti cu grija PlastiDip-ul de pe zonele ramase descoperite: marginea farurilor, marginea geamurilor, sigle - daca observati ca exista contact intre PlastiDip-ul care trebuie dat jos si cel care trebuie sa ramana, folositi bisturiul;

- Literele de pe spate se curata foarte usor pentru ca sunt usor inaltate si exista un spatiu la baza unde nu a ajuns PlastiDip;


Finalizare - evident, cu happy ending:


- asteptati 24 de ore dupa ultimul strat;

- montati inapoi pe masina elementele date jos;


Ingrijire ulterioara:


- Puteti spala masina cu jet, dar dat mai de la distanta… daca apa are loc sa intre sub PlastiDip, o va face !

- Nu stergeti mizeria si praful de pe masina, spalati-o !

- Spalati imediat orice rezultat al sistemelor digestive ale pasarilor. Altfel spus: NO CACA!!! Am lasat pe capota un astfel de “marcaj” nespalat cateva zile si a topit efectiv PlastiDip-ul… a trebuit sa decupez zona cu bisturiul si sa retusez.


Well, that’s about it.


Bucurati-va de rezultatul muncii voastre ;)







STI 2008

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #1 on: November 22, 2013, 18:58:07 PM »
upsi, e caca sensitive plastidipu asta ? :)
oricum, am citit sunt pregatit ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #2 on: November 23, 2013, 11:52:36 AM »
Foarte detaliat. Multumim!

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #3 on: November 24, 2013, 16:51:23 PM »
Atentie foarte mare, tuburile de forma celui din stanga sunt OK, cele de forma celui din dreapta NU SUNT OK. Nu spray-aza cum trebuie, stropesc, nu distribuie uniform jetul... Cel din stanga e luat de la www.plastidip.co.uk si cel din dreapta e luat de la http://www.classicinternational.eu .



Poate ca se pot folosi pentru izolat manere, sau de dat pe zone unde aspectul este mai putin important, dar pentru masina nu-s de nici o treaba...
STI 2008

Răspuns: Plasti Dip
« Reply #4 on: November 24, 2013, 19:09:24 PM »
Am si eu niste intrebari: masina poate fi spalata cu orice spuma activa (nu stiu ce folosesc aia la spalatorii) si cat de usor se curata de pe vopsea in cazul in care vreau sa renunt la coating sau sa pun altul?
Because Subaru, thats why.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #5 on: November 24, 2013, 20:20:28 PM »
E ok cu spuma activa. Trebuie avut grija cu jetul de apa, sa nu se dea cu jetul de aproape la marginile elementilor pentru ca apa va intra sub PlastiDip si-l va coji.
Daca vrei sa il dai jos, il rupi undeva cu unghia si tragand incet de el il cojesti - se da jos ca un abtibild.
STI 2008

KET

  • 3920
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #6 on: November 24, 2013, 21:13:48 PM »
Foarte bun turorialul! Multe informatii foarte utile. Mutumim!

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #7 on: December 20, 2013, 13:44:27 PM »
Update one month later:

In zona manerelor de la toate usile Plasti-Dip-ul s-a cojit. Unele s-au cojit dupa o saptamana, altele mai tarziu. S-a cojit de pe spatele manerelor si s-a desprins de pe usa in zona aceea concava. Probabil din cauza ca nu am putut curata suficient de bine si nu am putut nici pune destul material la vopsire acolo, neavand destul acces cu manerul pe pozitie.

Cum nu am mai avut destul material sa le repar pe toate, am reparat o singura usa: am dat jos manerul, am decupat cu bisturiul Plasti-Dip-ul desprins de pe usa, am degresat intens si am curatat foarte bine zona, apoi am revopsit atat manerul cat si zona de pe usa. Dupa doua saptamani, zona este in continuare impecabila. Se simte ferm acum si pe maner, pe partea dinspre usa. Daca te uiti atent, se poate observa o adancitura foarte usoara in Plasti-Dip pe traseul unde am decupat cu bisturiul. Nu este deranjant deloc.

In concluzie, datul manerelor jos la vopsire nu este ceva optional. Este EMINAMENTE NECESAR !!!

Masina a vazut si ceva zapada, inclusiv zapada inghetata pe ea. Se pare ca nu a afectat deloc PD-ul.

Revin cu noutati pe masura ce apar.

STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #8 on: December 28, 2013, 14:55:50 PM »
Sursa de Plasti Dip pentru Romania: www.dipit.ro
STI 2008

Răspuns: Plasti Dip
« Reply #9 on: July 25, 2014, 19:37:55 PM »
Foarte detaliat. Chiar ma intereseaza sa dau si eu, numai ca vreua sa o fac cu un pistol de vopsit nu cu spray.
In schimb partea cu rahatii de pasare ma ingrijoreaza, eu nu am garaj si ca sa o tin sub geam sunt nevoit sa o parchez sub un copac unde, evident, trag diverse pasari sa doarma, sa faca galagie si sa-si satisfaca anumite nevoi fiziologice.

E pacatos rau gainatul, mie mi-a atacat inclusiv vopseaua normala, o pasare stricata la stomac m-a umplut de respect pe plafon, observand la cateva zile dupa (habar n-am cat, poate fi si o saptamana) Cert este ca vopseaua in zona aia s-a zbarcit.

Nu se intampla sa ai cumva poze cu zona "pagubita"?
Patria Hotilor - comuna Ploiesti

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Plasti Dip
« Reply #10 on: July 27, 2014, 11:25:54 AM »
Scuze de late reply.

Pana la urma nu e chiar asa mare stres cu pasarile. Si eu o parcam tot sub un copac, si am patit o singura data povestea cu rahatelul care mi-a topit PlastiDip-ul.... o fi mancat pasarea ceva mancare mexicana... In rest e chiar mai ok decat fara PlastiDip: nu risti ce tocmai zici tu ca ai patit. La PlastiDip daca patesti asa ceva e destul de simplu: cureti bine zona "topita" (cativa cm patrati) de PlastiDip-ul care a devenit pasta si reaplici. Lacul de sub scapa neatins.

Din cate am citit, cu pistolul se aplica mult mai usor, este mai ieftin, si rezultatul final este mai ok... Recomand sa iti iei si primer (se da inainte, sa prinda mai bine).
Am dat cu primer pe zonele manerelor, care le-am refacut, si pare mult mai ferm aplicat decat fara.
Si sa te uiti inainte ca duza pistolului de vopsit sa fie ok pentru PlastiDip. Ziceau mai multi pe net ca duzele ok pentru PD au alta dimensiune (mai mare ?) decat cele de vopsea "normala".
STI 2008

celalalt

Răspuns: Plasti Dip
« Reply #11 on: July 27, 2014, 11:44:42 AM »
Probabil duza de grund.1.4 sau mai mare.