Eu am cutie automata` cu drive +sport+manual si sant f. multumit de ea. Pana` acuma (aprox. 52k km.) nu am avut absolut nici o problema` cu ea. I-am facut toate reviziile la reprezentanta`, eu nu am umblat la ea decat sa` ii bag lichid de spalat parbrizul. Motorul este un 2,5 , benzina`, aspirat, 2009. Merg cu ea numai pe automat, rareori folosesc modul sport. Modul manual l-am folosit de cateva ori si nu am gasit nici un avantaj la el.
Timpul de raspuns este f. bun , nici pe departe de 2-4 sec. (sub 1 sec.) dar in mod sigur nu este o masina` cu care sa` mergi la curse.
Cand conduci pe modul manual, la reducerea vitezei ,treptele de viteza` retrogradeaza` in viteza care trebuie in functie de viteza pe care o ai in acel moment la roata` si de turatia motorului. La reducerea vitezei, masina coboara` in treapta urmatoare de viteza`. Daca` opresti brusc, cutia coboara` in treapta a-I-a.
Nu stiu sa` iti spun cum isi schimba` tractiunea in mers , care e raportul fata`/spate, dar indiferent ce panta` am avut de urcat , si ce aderenta` am avut, niciodata` nu m-a tradat . Am urcat pante foarte abrupte , acoperite cu gheata`, polei sau zapada`. De ex, iesirea din garajul meu are o inclinatie de peste 40 grade si de multe ori peste noapte a nins, a plouat si a inghetat si am iesit fara` ca macar rotile sa patineze.
In mers cutia isi repartizeaza` foarte bine tractiunea pe fiecare roata` in asa fel incat este f.f. greu sa` o faci sa` derapeze. De ex, eu acuma vreo cateva saptamani mergeam linistit pe un drum secundar, si un idiot cu un ATV s-a gasit sa` traverseze drumul prin fata mea. Initial totul parea OK, distanta era la limita`, securitara`. dar cand sa` iasa` de pe drum , idiotul nu a vazut un maldar de zapada` de pe margine si s-a izbit in el, s-a rasturnat si a zburat de pe ATV direct in fata mea. Am franat brusc si am invartit volanul spre stanga, cu intentia de a face un derapaj controlat de vreo 90 grade, si ......................... nu am reusit . Nu stiu ce sisteme au intrat in functiune, ca` masina a refuzat sa` derapeze, desi aveam viteza` destul de mare si pe jos era zapada` batatorita si gheata`. Masina a ramas pe drum si a mers exact pe traiectoria data` de volan fara` sa` derapeze.
Vitezele se schimba` in mod normal intre 1500 si 2500 rpm, iar la acelerari bruste la max. 3500 rpm. La modul sport vitezele se schimba` la aprox. 4000-4500 rpm. Orice i-am facut, nu am reusit sa` depasesc 4500 rpm.
Este f. puturoasa` la plecarea de pe loc (dupa` parerea mea, si comparand cu alte masini de pe strada`), dar este agila` la viteze intre 60-110 km./h.
Nu am facut off-road extrem cu ea, dar am mers pe drumuri mai dificile/rele , noroaie si balti , zapezi mari si suprafete glisante, si nu am ramas nicaieri. Am ramas de cateva ori suspendat coplet in aer cu rotile din fata`, si am iesit tras doar de rotile din spate . In mod sigur nu este o masina` pentru tout-terrain, dar utilizarea ei pentru asa ceva este in primul rand limitata` datorita` garzii la sol si a aderentei date de pneuri , nu a tractiunii intergrale.
Dupa` parerea mea, sigurele dezavantaje ale cutiei automate sant demarajul mai lenes, si consumul putin mai ridicat decat la o manuala`. Totul depinde de ce iti doresti de la ea.
(hac,...................... parerea mea
)