Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
Subaru club Romania

Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« on: February 21, 2012, 00:40:21 AM »
Salut tuturor.

As dori varianta cutie automata dar problema este ca la test drive nu au decat varianta diesel/6MT. Asa ca am niste nelamuriri legat de modelul 2011/2012:
1. Mai retrogradeaza din viteza a 4 in 2 cand dai kickdown
2. Mai sunt cele 2 secunde intaziere cand vrei sa accelerezi mai brusc,de exemplu depasiri
3. Cand folosesti modul manual si de exemplu esti in vit 3 retrogradeaza singura in a 2 cand scade viteza
4 Cum se comporta tractiunea 90% fata / 10% spate la drum lung cand ai de evitat ceva sau pierzi aderenta pe spate, intra repede electronica sa stabilizeze masina
5.La ce rpm schimba vitezele la mers normal si la accererari mai bruste

Si de ce nu cred ca si pe offroad se comporta mai bine cea automata. Nu vorbesc de urcat pante mari ca aici pierde la cuplu si de plecat/manevrat pe nisip/noroi/gheata/drumuri denivelate

Asa ca cei care au sau condus modelul cutie automata sa lase impresiile pro si contra.
Va mutumesc.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #1 on: February 21, 2012, 09:18:11 AM »
Tractiunea la Subaru variaza constant intre 50:50 si 35:65 Uite aici un filmulet despre cum functioneaza AWD http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1037.msg16885#msg16885

La restul intrebarilor ii las pe cei care au condus automata sa iti raspunda.

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #2 on: February 21, 2012, 15:22:23 PM »
sunt 2 tipuri ade automate, acum depinde de care au pus. Eu le-am avut/am pe ambele.

Una este cu Drive+Sport+Manual, si in modul sport iti arata in permanenta in ce treapta esti, cealalta este cu Drive si manual 3 2 1 si buton de Power.

iar transmisia este Active Torque Split.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #3 on: February 21, 2012, 16:30:59 PM »
Eu am cutie automata`  cu drive +sport+manual si sant f.  multumit de ea. Pana` acuma (aprox. 52k  km.) nu am avut absolut nici o problema` cu ea. I-am facut toate reviziile la reprezentanta`, eu nu am umblat la ea decat sa` ii bag lichid de spalat parbrizul.  Motorul este un 2,5 , benzina`, aspirat, 2009. Merg cu ea numai pe automat, rareori folosesc modul sport. Modul manual l-am folosit de cateva ori si nu am gasit nici un avantaj la el.
Timpul de raspuns este f.  bun , nici pe departe de  2-4  sec. (sub 1 sec.) dar in mod sigur nu este o masina`  cu care sa` mergi la curse.
Cand conduci pe modul manual, la reducerea vitezei ,treptele de viteza` retrogradeaza` in viteza care trebuie in functie de viteza pe care o ai in acel moment la roata` si de turatia motorului. La reducerea vitezei,  masina coboara` in treapta urmatoare de viteza`. Daca` opresti brusc, cutia coboara` in treapta a-I-a.
Nu stiu sa` iti spun cum isi schimba` tractiunea in mers , care e raportul fata`/spate,  dar indiferent ce panta` am avut de urcat , si ce aderenta`  am avut, niciodata` nu m-a tradat . Am urcat pante foarte abrupte , acoperite cu gheata`, polei sau zapada`. De ex, iesirea din garajul meu are o inclinatie de peste 40 grade si de multe ori peste noapte a nins, a plouat si a inghetat si am iesit fara` ca macar rotile sa patineze.
In mers cutia isi repartizeaza` foarte bine tractiunea pe fiecare roata` in asa fel incat este  f.f.  greu sa` o faci sa` derapeze. De ex,  eu acuma vreo cateva saptamani mergeam linistit pe un drum secundar, si un idiot cu un ATV s-a gasit sa` traverseze drumul prin fata mea. Initial totul parea OK, distanta era la limita`, securitara`. dar cand sa` iasa` de pe drum , idiotul nu a vazut un maldar de zapada` de pe margine si s-a izbit in el, s-a rasturnat si a zburat de pe ATV direct in fata mea. Am franat brusc si am invartit volanul spre stanga, cu intentia de a face un derapaj controlat de vreo 90 grade,  si ......................... nu am reusit . Nu stiu ce sisteme au intrat in functiune, ca` masina a refuzat sa` derapeze, desi aveam viteza` destul de mare si pe jos era zapada` batatorita si gheata`. Masina a ramas pe drum si a mers exact pe traiectoria data` de volan fara` sa` derapeze.
Vitezele se schimba` in mod normal intre 1500 si 2500 rpm,  iar la acelerari bruste la max. 3500 rpm.  La modul sport  vitezele se schimba`  la aprox. 4000-4500 rpm. Orice i-am facut, nu am reusit sa` depasesc 4500 rpm.
Este f.  puturoasa`  la plecarea de pe loc (dupa` parerea mea, si comparand cu alte masini de pe strada`),  dar este agila`  la viteze  intre  60-110 km./h.
Nu am facut  off-road extrem cu ea,  dar am mers pe drumuri mai dificile/rele , noroaie si balti , zapezi mari si suprafete glisante, si nu am ramas nicaieri. Am ramas de cateva ori suspendat coplet in aer cu rotile din fata`,  si am iesit tras doar de rotile din spate . In mod sigur nu este o masina` pentru  tout-terrain,  dar utilizarea ei pentru asa ceva este in primul rand limitata` datorita`  garzii la sol si a aderentei date de pneuri , nu a tractiunii intergrale.
Dupa` parerea mea,  sigurele dezavantaje ale cutiei automate sant demarajul mai lenes, si consumul putin mai ridicat decat la o manuala`. Totul depinde de ce iti doresti de la ea.
(hac,......................  parerea mea   :)  )
« Last Edit: February 22, 2012, 03:10:05 AM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #4 on: February 21, 2012, 21:09:54 PM »
Va multumesc pt rabdarea de a raspunde...
De 2 luni citesc ca un "nebun" tot ce gasesc pe toate siteuri-le...si cum va da-ti seama am ramas la Forester. Cutie automata pt cei 10k km/an care ii va face mai mult in oras, concedii si cateva clipe de nuitat care vor fi la pescuit. Normal ca tb sa o iei si pe aratura unori sa ajungi in locurile unde baietii cu "sculele electice" sunt mai putini, ca nu cred ca or sa dispara pana nu le facem si lor ce le fac ei (curent).
Din comoditate, placerea de a conduce aleg 4AT si nu voi merge sa fac liniute.
Modelul in vizor e cel cu Euro5 2.0XS, cutie Sportshift E-4AT (nu stiu daca are buton de Sport,am uitat sa intreb la reprezentanta dar din denumire reiese ca da).
Consumul, dupa cum declara cei de la Subaru si am inteles ca se tin si de cuvant, este de 9.7 vs 9.4 manual. Valorile aproape egale se datoreaza repartitiei cuplului la 4AT. Deci 1-0 pt auto,diferenta mica.
Raport final de transmisie vit a 4-a 0,694 vs vit a 5-a 5MT 0,871. Scor 2-0, trepte mai lungi si la vit de croaziera mai putin zgomot,apropo...ce zgomot este in interior la o turatie de 5000 de ex?
Demaraj...nu mai comentam 2-1 si de aceea eram curios daca poti scoate mai putin,de exemplu la depasiri si treci pe manual.
Si sa suparam putin diesel-ari sa vedem pretul pretul motorinei dupa 2015 (asta in cazul in care nu ne strica planurile planeta Nibiru :):) ) cand intra in vigoare emisiile de Sulf la navele comerciale. cerere mare si pretul mai mare.sa nu ajungem sa ne dorim pe benzina.
Revenind, pute-ti sa mai completati din experienta d-voastra.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #5 on: February 21, 2012, 21:45:59 PM »
sabalsis tu esti mo?

Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #6 on: February 21, 2012, 23:13:03 PM »
Revin si iti mai impartasesc din "vasta"  mea experienta`  de 3 ani si ceva de cand am Subaru !   8)
In primul rand felicitari pentru decizia ta de a-ti lua Forester ! Aceasta ar fi si prima mea optiune acum ! La momentul in care mi-am cumparat eu Legacy-ul,  nu prea am avut de ales  :(
Ca sa` iti raspund punctual - "Cutie automata pt cei 10k km/an care ii va face mai mult in oras, concedii si cateva clipe de nuitat care vor fi la pescuit"-  este alegerea ideala` pentru asa ceva ! Dar daca` vrei conducere sportiva`, demaraje cu scartait de frane si sa` dai ceatza` cocalarilor la semafor  ia-ti altceva. Foresterul + cutie automata` = comoditate, fiabilitate, relax. (cu conditia sa` ii dai ce ii trebuie - adica` revizii la timp, ulei , benzina`, consumabile, etc.)
"Consumul, ........................ , este de 9.7 vs 9.4 manual" - asta depinde de f.f.  multi factori ! A mea consuma` cel mai putin 7,2  si cel mai mult 12, asta daca` mergi ! Daca` stai in trafic, .... depinde cat stai !
Despre benzina`  vs.  motorina`  nu stiu ce sa iti spun,  nu am avut niciodata` masina` pe motorina`,  m-am ferit de ele.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #7 on: February 22, 2012, 01:21:18 AM »
daca este Sportshift E-4AT trebuie sa fie cutia care o are Adi-Ca, si pe care eu am avut-o pe Outback si Impreza. Nu m-a dezamagit niciodata.
Caut imediat o poza a levierului sa-mi confirmi.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

alias

  • 152
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #9 on: February 22, 2012, 03:04:13 AM »
Se pare ca`  e aceeasi de care zice  Alias :



E adevarat ca` are numai 52k  km, nu e prea mult, dar pana`  acuma nu m-a dezamagit niciodata`, si nu mi-a pus absolut nici o problema`. M-a scos de oriunde m-am bagat  (dar e adevarat ca`  nu m-am bagat pe oriunde   ;D )
Un alt mare avantaj pe care l-am avut a fost faptul ca`  am cumparat-o noua-nouta`  cu zero  km, deci nu a hamalit-o nimeni inaintea mea.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #10 on: February 22, 2012, 11:17:31 AM »

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #11 on: February 22, 2012, 11:21:52 AM »
daca este Sportshift E-4AT trebuie sa fie cutia care o are Adi-Ca, si pe care eu am avut-o pe Outback si Impreza. Nu m-a dezamagit niciodata.
Caut imediat o poza a levierului sa-mi confirmi.

http://www.subarumotors.ro/images/modele/forester/tehnologie/transmisie/e000966_img.jpg

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #12 on: February 22, 2012, 12:44:29 PM »
inteleg ca s-a lamurit problema,

uite totusi si foresterul nodel vechi.



Uploaded with ImageShack.us
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #13 on: February 22, 2012, 13:14:10 PM »
acum raspunsurile:

Salut tuturor.

As dori varianta cutie automata dar problema este ca la test drive nu au decat varianta diesel/6MT. Asa ca am niste nelamuriri legat de modelul 2011/2012:
1. Mai retrogradeaza din viteza a 4 in 2 cand dai kickdown
Da

Quote
2. Mai sunt cele 2 secunde intaziere cand vrei sa accelerezi mai brusc,de exemplu depasiri
nu sunt deloc 2 secunde, in trafic la viteze mari  ar fi imens

Quote
3. Cand folosesti modul manual si de exemplu esti in vit 3 retrogradeaza singura in a 2 cand scade viteza
Da

Quote
4 Cum se comporta tractiunea 90% fata / 10% spate la drum lung cand ai de evitat ceva sau pierzi aderenta pe spate, intra repede electronica sa stabilizeze masina
am fost prin multe zapazi, inclusiv cu Impreza, Nu am avut a ma vaita.

Quote
5.La ce rpm schimba vitezele la mers normal si la accererari mai bruste
la normal ti-a raspus Adi. Cu pedala la fund, pe Drive la 4000, pe Sport la 6000

Quote
Si de ce nu cred ca si pe offroad se comporta mai bine cea automata. Nu vorbesc de urcat pante mari ca aici pierde la cuplu si de plecat/manevrat pe nisip/noroi/gheata/drumuri denivelate
Aici, dupa cum simte si crede fiecare.

Quote
Asa ca cei care au sau condus modelul cutie automata sa lase impresiile pro si contra.
Va mutumesc.

sper ca ti-am fost de folos.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #14 on: February 29, 2012, 13:15:01 PM »
Multumesc din nou de raspunsuri. Dupa niste vizite scurte la concurenta...tot la forester am ramas, de fapt mai mult sa ma conving mai mult pt alegerea pe care o voi face.
Cutia automata ramane din start ca prima optiune,cu toate ca nu am unde sa fac un test drive. A doua problema ramane bugetul care se va aduna abia la vara si voi alege modelul nou sau sh.
As mai avea o intrebare:
ce diferente sunt intre Forester-uri 2009-2012, normal tot cutie sportshift E 4 AT?  Si daca in aceasta perioada au fost multe facelifting-uri? Cele vizuale pe care le cunosc sunt:lumini schimbate din albastru in rosu, lcd cu camera mers inapoi si suportul de pahare de pe bancheta din spate. M-ar interesa problemele tehnice daca sunt schimbari la tinuta de drum, suspensie, system tractiune si motor (a trecut la Euro5).

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #15 on: February 29, 2012, 19:19:37 PM »
am gasit ceva aici pt viitori doritori:
http://www.cars101.com/forester.html

Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #16 on: February 29, 2012, 23:19:53 PM »
Salutari,

Sunt 3 diferente tehnice notabile intre versiunea dinainte de facelift si cea de acum (2011):

- suspensia veche era mult mai moale, eu cred ca cea de acum e mai ok.
- directia era mult prea asistata, acum e mai buna (cu feedback mai OK)
- cel mai important, noul motor pe benzina consuma cu cel putin 2 litri/100km mai putin. Eu l-am condus pe cel cu manuala si la o versiune pe gaz lua aprox 10-11 in oras (iar consumul pe LPG e mai mare decat cel pe benzina), in timp ce modelul vechi automata avea media de oras clar peste 12.

Singura "problema" la automata e ca demareaza 0-100 km/h cu 2 secunde mai lent, dar daca asta nu te deranjeaza e OK.

Bafta.

alias

  • 152
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #17 on: March 01, 2012, 00:14:29 AM »
am gasit ceva aici pt viitori doritori:
http://www.cars101.com/forester.html

multumim pentru info, din pacate modelele americane difera destul de mult de ce avem noi aici.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #18 on: March 01, 2012, 12:52:31 PM »
alias...nu apucasem sa citesc si m-am grabit sa pun link-ul...apoi am vazut ca se refera mai mult la modelele americane......scuze

halibanu

  • 17
  • Forester MY 2009, 2.0x, MT
Răspuns: Forester 2.0D 6MT vs 2.0 5MT vs 2.0 4AT
« Reply #19 on: March 01, 2012, 13:08:59 PM »
Demarajul sa zicem ca nu ar fi important,dar desigur doresc sa am ...ne multumim si asa ca nu vreau sa plec primul de la semafor. Cineva spunea ca se comporta f. bine de la 60-100Km/ora,exact atunci cand ai nevoie pt depasiri.
indicat ar fi modelul din 2011....cu schimbarile spuse de "florin" care sunt importante. Poate pana in vara mai apar la vanzare si noul model...mai e putin si nou chiar nu as vrea sa iau ca oricum nu fac multi km cu el, jumate din an sunt plecat.