Cuplare viteza 1 si 2
Subaru club Romania

Cuplare viteza 1 si 2

kaiten

  • 34
  • Impreza 2.0 T-D Sport
Cuplare viteza 1 si 2
« on: February 21, 2012, 20:30:14 PM »
Salut, de cand am luat masinuta am observat ca la downshift in vitezele 2 sau 1 schimbatorul intra in viteza destul de greu. Inainte am condus o Skoda Octavia diesel si nu aveam probleme de genul. Nici pe un Forester 2010 diesel (cutie cu 6 viteze) nu am observat aceasta problema.

Mai detaliat:

-ma apropii de semafor, franez, sunt intr-a 3-a sau a 2-a
-se face rosu, toata lumea pleaca, eu am sa zic vreo 15-20 km\h
-daca cuplez a 2-a plec cu ambreiajul patinat (o mare problema din ce am mai citit pe alte forumuri, ambreiajul nu se patineaza sub nici o forma la Subaru)
-daca incerc sa cuplez 1-a nu pot muta schimbatorul din neutru in treapta 1 sub nici o forma - trebuie sa incetinesc sub sa zic 5 km\k (aproape sa opresc pe loc) ca treapta 1-a sa se cupleze

Daca insist - imping schimbatorul ceva mai convins pana la urma intra insa nu mi se pare normal sa fortez schimbatorul in halul asta.
Double clutching sau rev matching nu ajuta deloc, se intampla absolut la fel daca potrivesc turatiile inainte sa incerc sa cuplez sau daca debraiez, mut la neutru, apas ambreiajul, potrivesc turatiile si incerc sa cuplez.

Ceva asemanator se intampla si cand schimb din 3-2 insa mult mai putin dramatic. De asemenea, nu conteaza daca motorul este rece sau cald (si dupa cateva sute de km face la fel).

Din ce am mai citit pe net am mai vazut problema asta la Impreza si Outback (parca si Legacy), unii ziceau ca e un mecanism de protectie vezi Doamne sa nu cuplezi treapta 1-a din greseala si sa busesti motorul, altii spuneau ca e din cauza sincro-urilor busite sau din cauza ca nu stiu ce tija este indoita insa nici o solutie nu a fost confirmata "Da dom'le la mine a fost de la nush ce, am facut asta si s-a rezolvat". Un tip de exemplu spunea ca a schimbat uleiul cutiei de viteze cu Redline nush ce si a mers mult mai bine dupa aceea.

La Subaru Brasov (Auto Kino) cand am fost la revizie mi-au spus ca este normala treaba asta la modelul meu, se mai intampla.

Voi ati mai observat asa ceva?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #1 on: February 21, 2012, 20:39:36 PM »
Nu ai precizat despre ce masina e vorba :)

Eu am impreza WRX 2001 si face la fel si la mine. M-a secat cel mai tare pe serpentine. In oras las-o in viteza, nu in neutru, cand te apropii de semafor.

kaiten

  • 34
  • Impreza 2.0 T-D Sport
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #2 on: February 21, 2012, 20:55:47 PM »
Scuze, am completat profilul cum trebuie.

O las in viteza, eram obisnuit de la Octavia sa raman intr-a 2-a sau a 3-a pana pe la 1000 RPM, apoi calcam ambreiajul si o scoateam din viteza (in cazul opririlor la stop). Acum ca nu prea intra "din mers" in treapta 1 se pare ca va trebui sa plec cu a 2-a in caz ca se face verde mai repede decat ma asteptam, foarte deranjant comportamentul asta totusi.  :'(

MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Rspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #3 on: February 21, 2012, 21:00:08 PM »
Si la Opel si La Ford e tot asa daca te incalzeste cu ceva...

kaiten

  • 34
  • Impreza 2.0 T-D Sport
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #4 on: February 21, 2012, 21:03:22 PM »
Ma incalzeste sincer sa fiu, credeam ca are a mea ceva busit sau pe cale sa cada, m-am mai linistit :)

Multumesc pentru raspunsuri.

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #5 on: February 22, 2012, 09:29:20 AM »
Nu e "corect" dar cica e normal.
Em au avut ceva CV montate pe a mea...penultima nu facea figuri d-astea...iar cea pe care o am acum..la a 1-a face..dar o potrivesc din turatie.
In schimb faza cu levierul sa nu vrea sa mearga spre 1 nu mi se intampla. Foarte neplacut .
Ps
Wellcome, nice car! :D
Subaru Impreza WRX 2001

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #6 on: February 27, 2012, 19:22:48 PM »
este normal sa faca asa pt ca treapta 1  teoretic este doar sa pui masina in miscare ! la 15-20km trebuie sa mergi cu a 2 a.... si dai drumu complet la ambreaj si nu o sa iti moara motoru .. si dupa doar accelerezi ;)
p.s este ca in bancul cu '' si acum racheta''
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #7 on: February 28, 2012, 00:59:23 AM »
este normal sa faca asa pt ca treapta 1  teoretic este doar sa pui masina in miscare ! la 15-20km trebuie sa mergi cu a 2 a.... si dai drumu complet la ambreaj si nu o sa iti moara motoru .. si dupa doar accelerezi ;)
p.s este ca in bancul cu '' si acum racheta''

corect!
nici a mea nu vrea a1a daca se misca masina... decat daca e aproape oprita...da nu-i bai...trage cu a2a  ;D
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

gorady

  • 203
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #8 on: February 28, 2012, 08:08:33 AM »
si la Justy e la fel  ;D
Glumele mele sunt ca mersul la pescuit: s-ar putea să nu prinzi nimic.

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #9 on: February 28, 2012, 09:08:10 AM »
Eu nu sunt chiar de acord...a mea sub 3000-3500 ture nu se poate zice ca trage...iar intr-a 2-a la 3000 de ture am mai mult de 15-20 km/h..mult mai mult..si in viraje stranse ...
Subaru Impreza WRX 2001

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #10 on: February 28, 2012, 09:35:57 AM »
Eu la WRX-ul meu n-am avut problema asta....retrogradeaza fara probleme din tr 3-a intr-a 2-a usor si la fel si din tr 2-a in treapta 1 la viteza de 25-40 km/h destul de usor.
Trebuie insa nu doar apasata pedala de ambreiaj ci si apasata scurt acceleratia......atunci cutia va retrograda mai usor treptele.
WRC is for boys. Group B was for men!!!

Ex. 03 WRX
99 STI Coupe Race Car
08 Impreza STI

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #11 on: February 28, 2012, 09:40:18 AM »
dar e sanatos pentru cutia de viteza sa accelerezi cand schimbi viteza?
Forester my09 4Q

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #12 on: February 28, 2012, 09:46:38 AM »
teoretic este sanatos pentru ca ajuti cutia aducand motorul la aceasi turatie cu cutia si nu ii mai dai cu japca...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14075
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #13 on: February 28, 2012, 09:55:01 AM »
Eu nu sunt chiar de acord...a mea sub 3000-3500 ture nu se poate zice ca trage...iar intr-a 2-a la 3000 de ture am mai mult de 15-20 km/h..mult mai mult..si in viraje stranse ...

Subscriu! Pe Translapina nu tragea deloc in a 2-a in curbele stranse si ca sa ii dau 1-a trebuia sa incetinesc destul de mult. Serban cu foresterul aspirat pus pe low ma ajungea mereu in curbe. Motoarele de 2 litri turbo trag mai sus decat cele de 2 jumate. WRX-ul nu e nici cal si nici magar. Cutiile de STi, fata de cele de pe WRX au alte rapoarte si cred ca sunt facute exact pentru astfel de situatii (curbe stranse, treapta 2 si sa fii pe turbo).

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #14 on: February 28, 2012, 10:58:24 AM »
teoretic este sanatos pentru ca ajuti cutia aducand motorul la aceasi turatie cu cutia si nu ii mai dai cu japca...

Pai eu oricum schimb cu "sprit"... folosesc destul de des frana cu jumate de "dreptul" si ciupesc acceleratia cu exteriorul...nu e nesanatos deloc..doar ca consum, dar nu asta ne-a convins sa ne luam impreze turbo.
Depinde mult de cutie...stiti, eu am incercat cateva si toate s-au comportat difert. Asta de acum vad ca "invata"..nu mai trebuie s-o opresc de tot...si mai conteaza mult si temperatura uleiului din cv din ce am obs... rece parca face mai des figura asta.
Subaru Impreza WRX 2001

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #15 on: February 28, 2012, 13:46:02 PM »
al meu trage pentru ca e 2,5 turbo si are cuplu mai mult si mai devreme decat un 2,0 turbo
si are si rapoarte mai scurte
asa ca trage si cu a2a  ;) nu trebuie sa-i dau cu japca a1a
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #16 on: February 28, 2012, 15:37:10 PM »
Fratilor  Subaristi !  Va`  sfatuiesc sa` treceti pe cutie automata`,  ca` atunci scapati de toate problemele acestea , si in plus mai aveti si o mana` libera` ca sa` vorbiti la telefon sau sa` va` beti cafeaua  !   :P  :D  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #17 on: February 28, 2012, 15:39:40 PM »
Sau scarpinat in ureche,nas etc....Ce simplu e sa te dai cu parerea  ;D

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #18 on: February 28, 2012, 15:49:06 PM »
Relax,  incercam sa` mai destind si eu atmosfera !  Daca` la tehnica` nu ma` prea pricep,  fac ce stiu si eu mai bine !   :(  :(
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

flexybill

Răspuns: Cuplare viteza 1 si 2
« Reply #19 on: February 28, 2012, 20:33:41 PM »
Eu sper doar sa nu ma faca de ras pe TA paduraru cu automata...(bine...cand o fi gata...)