Salut, de cand am luat masinuta am observat ca la downshift in vitezele 2 sau 1 schimbatorul intra in viteza destul de greu. Inainte am condus o Skoda Octavia diesel si nu aveam probleme de genul. Nici pe un Forester 2010 diesel (cutie cu 6 viteze) nu am observat aceasta problema.
Mai detaliat:
-ma apropii de semafor, franez, sunt intr-a 3-a sau a 2-a
-se face rosu, toata lumea pleaca, eu am sa zic vreo 15-20 km\h
-daca cuplez a 2-a plec cu ambreiajul patinat (o mare problema din ce am mai citit pe alte forumuri, ambreiajul nu se patineaza sub nici o forma la Subaru)
-daca incerc sa cuplez 1-a nu pot muta schimbatorul din neutru in treapta 1 sub nici o forma - trebuie sa incetinesc sub sa zic 5 km\k (aproape sa opresc pe loc) ca treapta 1-a sa se cupleze
Daca insist - imping schimbatorul ceva mai convins pana la urma intra insa nu mi se pare normal sa fortez schimbatorul in halul asta.
Double clutching sau rev matching nu ajuta deloc, se intampla absolut la fel daca potrivesc turatiile inainte sa incerc sa cuplez sau daca debraiez, mut la neutru, apas ambreiajul, potrivesc turatiile si incerc sa cuplez.
Ceva asemanator se intampla si cand schimb din 3-2 insa mult mai putin dramatic. De asemenea, nu conteaza daca motorul este rece sau cald (si dupa cateva sute de km face la fel).
Din ce am mai citit pe net am mai vazut problema asta la Impreza si Outback (parca si Legacy), unii ziceau ca e un mecanism de protectie vezi Doamne sa nu cuplezi treapta 1-a din greseala si sa busesti motorul, altii spuneau ca e din cauza sincro-urilor busite sau din cauza ca nu stiu ce tija este indoita insa nici o solutie nu a fost confirmata "Da dom'le la mine a fost de la nush ce, am facut asta si s-a rezolvat". Un tip de exemplu spunea ca a schimbat uleiul cutiei de viteze cu Redline nush ce si a mers mult mai bine dupa aceea.
La Subaru Brasov (Auto Kino) cand am fost la revizie mi-au spus ca este normala treaba asta la modelul meu, se mai intampla.
Voi ati mai observat asa ceva?