Fiabilitate motor Subaru Boxer Diesel
Subaru club Romania

Fiabilitate motor Subaru Boxer Diesel

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #20 on: December 23, 2015, 23:40:00 PM »
Da, normal ca trage de rupe de te chinui atata s'o vinzi ... un link era de ajuns pe forum

mbk

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #21 on: January 26, 2016, 21:28:47 PM »
Ce misto ar fi sa fie intretinut acest thread. Al meu forester e din 2009 si am 170k kn cu el. Sincer sa fiu cam am emotii dupa ce am vazut cati colegi au avut pb cu motorul. Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #22 on: February 18, 2016, 19:41:28 PM »
Salutare!!! Exista cineva care a ajuns la aprox 250000km fara a avea problem majore cu boxer-diesel???? Vad pe forum ca tot crapa motaorele , pana si lui marr I-a crapat!!!
« Last Edit: March 14, 2016, 12:50:17 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #23 on: February 18, 2016, 21:56:51 PM »
Din 2008+ pana acum poate sa fie taxi.250k suna cam mult.De ce intrebi?

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #24 on: February 19, 2016, 08:33:05 AM »
@cs1811
Mersi. Aveam un pitic pe creier cu turbina, dar a mea nu are nici pe departe simptomele astea. Mai are cate un hac la rece, dar probabil este de vina mersul prea des si scurt prin oras. Se corecteaza imediat dupa un drum mai lung.

Apropo de diesel, cred ca cei care sunt pe forum au intretinut toti masinile dupa cartea tehnica, dar din cate am vazut nu prea sunt campioni cu atatia km la bord. In general crapa pe la 100-120k km, marr a fost o exceptie...ca a rezistat asa mult.
Ceva nu e bine oricum!

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #25 on: March 09, 2016, 22:04:33 PM »
Intreb pentru ca asa cum am mai spus nu vad pe nimeni care sa fi deoasit 250000 -300000km fara sa crape motorul....nu vreau sa fac vreo comparatie suparatoare dar detin o alta marca japoneza care are deja 267000 si o germana cu 300000 ....as fi vrut un forester diesel sh...dar treaba cu crapatul ma face sa am retineri.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #26 on: March 09, 2016, 22:29:48 PM »
De curiozitate, de ce vrei sa cumperi un Subaru cu motor Diesel? Care ar fi avantajele si beneficiile unui Diesel vs benzina?
La rubrica destinata prezentarii masinilor am facut o analiza a motorului Diesel vs benzina ca urmare a discutiilor avute cu experti in mecanica.
Chiar astazi discutam cu doi colegi care vor sa renunte la traditionalele motoare Diesel (un Renault Laguna si o Skoda Superb) si sa treaca pe benzina. Banuiesc ca au ei motive intemeiate pentru a schimba tehnologia, ca sa nu ma refer strict la paradigma.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #27 on: March 10, 2016, 21:45:05 PM »
Pai vreau diesel ptr consum , cuplul pe care il dezvolata fata de benzina  si ptr ca imi place dieselul.Am in curte si benzina si  diesel....dar prefer diesel.Oricum un forester pe benzina iese din calcul datorita consumului....fac prea multi km ca sa il prefer.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #28 on: March 10, 2016, 22:54:34 PM »
Ai luat in calcul riscurile unor incidente tehnice corelate cu costurile de remediere si totdata costurile de intretinere?
Nu vreau sa descalific conceptul Diesel intrucat si eu folosesc un S80 pe motorina insa in ceea ce priveste Subaru, o afirma multi oameni competenti atat pe acest forum cat si pe alte surse, sunt de parere ca japonezii au ajuns sa elaboreze un concept de motor pe benzina, o cutie de viteze si o transmisie optima ceea ce ii diferentiaza fata de alte marci.
Referitor la eficienta vs consum cred ca benzina este mai bine pozitionata.

Inainte de a lua decizia finala te invit la o cafeluta prilej cu care am sa-ti fac cunostinta cu un amic ce si-a cumparat un SJ Diesel si care iti poate impartasi din plusurile si minusurile motorului pe motorina.

Ca urmare, orice decizie de motorizare vei lua cu siguranta te vei bucura de celelalte avantaje si beneficii ale marcii Subaru. 
Invitatia ramane valabila. SUCCES!  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #29 on: March 11, 2016, 11:37:25 AM »
@cristiduda
Daca te ajuta la decizie, uite aici parerea mea legata de fiabilitatea scazuta a diselului 2009-2010 si asteptarile de la versiunea 3+ de dupa 2011 (recte de la al meu incoace):
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2095.msg67303#msg67303

Ma apropii de 80k, pana acum pare sa fie ok. Situatia cu motorul asta o tin la zi si aici si in linkul din semnatura.
De asemenea, marr este o sursa importanta de info pentru utilizatea pe termen lung a boxerului diesel. Evident ca al lui fiind generatia 2009-2010, a crapat in cele din urma si a fost schimbat.
Economia de carburant este singura care echilibreaza balanta, iar faptul ca  primele motoare diesel au avut probleme si mai devreme sau mai tarziu lumea trebuie sa le schimbe NU face motorul pe benzina infailibil ca alternativa.

Condu-le pe ambele si fa-ti o parere subiectiva. E singura care conteaza!

In alta ordine de idei, tine cont ca e un forum in care sunt multi adevarati pasionati de motoarele boxer clasice si care nu o sa accepte in ruptul capului faptul ca Subaru a facut si altceva in afara de clasicul benzinar.
Noi astia cu diesel suntem niste ignoranti in ale boxerului, daca nu chiar niste ciudatenii ale naturii !
Dar ... h8er gon h8 & u can't do anything about it! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #30 on: March 12, 2016, 22:20:55 PM »
Heliotropus iti multumesc ptr invitatie.Intr-adevar riscul de a crapa motorul ma face sa fiu reticient fata de diesel.....dar cum spuneam consumul ma face sa ma uit spre diesel.Cred ca trebuie sa ma orientez spre altceva :(

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #31 on: March 13, 2016, 23:36:31 PM »
Cum sa fie asa scumpe  bujiile??? :) Ok , vad ca multi imi spun sa imi vad de treaba mea si asa voi face ....fara forester diesel :( Mai strang cureaua si voi lua o japoneza benzinara ....din pacate nu va fi Subaru.Multi km fara prb tuturor ! ;)

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #32 on: March 13, 2016, 23:48:22 PM »
Probabil ca te referi la injectoare pentru ca mi-e greu sa cred ca bagi benzina doar de 1100 lei / an :)
Iar bujiile, vorba lui marr: "sunt ca si becurile: pot tine 20 de ani sau 20 de zile".

Injectoarele pe de alta parte ... cam 16.5-19mils (link, link; link)

x 4= 7600 ron fara manopera. Hai zi 8000.
Eu bag motorina de minim 600-800 lei / luna, deci o medie de 10000 pe an. Si inca nu mai merg cat mergeam inainte, cu celalalte masini;  cand am luat fieru' era in plan undeva la peste 20k km / luna.
Am mai zis: economia pana la 100 mii km este de peste 4000 EUR.

Imi doresc sa demonstrez ca este fiabil. Fara sa fortez nota, fara sa ascund nimic ... am sa fiu foarte cinstit cu toate problemele.
Momentan 2011+ e ce trebuie. Om vedea si mai incolo.

Si NU, nu vreau sa-l vand. :P
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #33 on: March 14, 2016, 12:40:01 PM »
ok, cu scuzele de rigoare lui cs1811, e ultimul post off-topic pe tema asta, eventual sa ne mutam pe alta arie:

Pai la 300 lei / luna(!?) adica pana in 3000 km. ceea ce inseamna ca dpdv statistic tu nu existi. :)
Nu vad care e / cum se poate face comparatia cu dieselul in cazul asta. Io am vazut ca se discuta cu patos despre diesel vs benzina si nu numai aici, insa ... vino cu cifre, nu cu estimari.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #34 on: March 14, 2016, 12:56:25 PM »
Am mutat discutia intr-un nou topic.

Calculele sunt deja facute in topicurile lui Heliotropus si ale lui Marr.
Pentru tine nu este mare intretinerea fiindca nu ai ajuns la acel nr de km la care sa fie nevoie de reparatii, dar omul asta vrea sa isi ia o masina exact la varsta/km la care marr a bagat niste multe mii de euro in motor. Si cum toate problemele mari apar dupa iesirea din garantie, deja se ajunge la niste costuri astronomice.

Zici ca ai economie la 100.000km dar conteaza si in cat timp ii faci.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #35 on: March 14, 2016, 13:29:24 PM »
Tocmai ca NU conteaza in cat timp ii faci, ci doar numarul de kilometri pe care ii faci / la care se intampla chestii. Problemele nu au aparut la X ani, ci la peste XYZ km (120-160 k.)
Ca economisesti 4k eur in 3 sau in 6 ani ... irelevant. Pur si simplu ala e timpul care iti ia tie ca sofer sa faci suta! :)
Banii astia se vor regasi probabil in reparatii ulterioare, dar hei, cine are 350NM la roata si se da pe coclauri!? :)

Eu ma apropii statistic vorbind de zona in care apar probleme. Daca vor aparea, la cum il ingrijesc, e foarte clar: e de kkt!
Daca NU vor aparea, inseamna ca e doar un motor mai sensibil care trebuie ingrijit mai special-asa!
Dupa cum se prezinta momentan, NU e de kkt! Trage foarte bine pe coclauri (am mai fost chiar daca nu am mai postat poze cu maimuta).

Ce am mai subliniat, chiar si asa sa fie, o schimbare de motor tot ca pe un avantaj l-as lua. In cazul asta asigurat de FHI.
Stau de multi ani cu ochii pe forumurile boxer diesel din afara si urmaresc ce mai zice unul-altul. (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/)

Si mai e ceva: arata-mi cateva motoare 2011+ care sa fi avut problemele astea.
Si mai e inca ceva: incepe sa ne fie jena sa vorbim despre boxer diesel la cat oprobriu ne luam intre dinti! Si mai nou, tocmai de la sefu'la forum! :)
Eu am sa raman constant cu aprecierile pentru motorul asta atata vreme cat realitatea tine cu el. Daca nu mai tine, facem ca Picea, schimbam marca!
[edit:] Nu inainte sa ne turnam cenusa in cap si sa recunoastem public ca ne-am inselat! :)
« Last Edit: March 14, 2016, 13:39:38 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #36 on: March 14, 2016, 14:26:16 PM »
Rreviziile si diverse reparatii se fac la nr de km sau la nr de luni (care vine prima). Deci conteaza in cat timp faci acei km pentru ca intretinerea oricum o cere.

Nu isi ia nimeni nimic intre dinti decat daca vrea si cere. :D ;D si plateste bine.

Ideea e sa dam sfaturi utile. Si cum mai spunea cineva, suntem cam singurii care vorbim deschis despre probleme. Restul pe la alte marci se fac ca ploua, totul e roz, sunt cele mai tari masini si apoi trag ponoasele utilizatorii.

Ideea cu boxer diesel sau diesel vs. benzina este ca lumea trebuie sa isi faca un calcul realist  in privinta economiei, care de foarte multe ori este falsa, apoi vine lumea inapoi si zice ca e motorul prost sau ca e marca slaba si ca mai bine se duce la Audi...

Am in familie caz cand diesel cumparat isi avea rostul la un rulaj de 30.000 km pe an. Dar in ultimii 2-3 ani abia se fac 10k/an mai mult prin oras, tot timpul cu motorul rece si deja au inceput probleme cu EGR, cu fum din turbina, cu vibratii si sunete dubioase, vesnic frig in masina etc.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #37 on: March 14, 2016, 14:30:26 PM »

Si mai e ceva: arata-mi cateva motoare 2011+ care sa fi avut problemele astea.


Cum spuneam, totul apare cu varsta sau km. Momentan mai sunt cateva din 2008-2010 care isi asteapta doamna cu coasa. Daca in 2-3 ani vom auzi despre modelele 2011+, nu stiu. Sper ca nu, dar asta este alta discutie. Aici vorbim despre cheltuieli generale la orice diesel (a se citi fiabilitatea anumitor piese specifice diesel boxer sau nu) - ca sa raman on topic.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #38 on: March 14, 2016, 15:00:40 PM »
Rreviziile si diverse reparatii se fac la nr de km sau la nr de luni (care vine prima). Deci conteaza in cat timp faci acei km pentru ca intretinerea oricum o cere.

Foarte corect, dar in cazul asta sa iti iei BD ca sa faci economie de carburant ... e overkill si aici cred ca suntem de acord.

Nu isi ia nimeni nimic intre dinti decat daca vrea si cere. :D ;D si plateste bine.

Cum ar zice Marcel, "cu dragoste, binenteles ..."


Ideea e sa dam sfaturi utile. Si cum mai spunea cineva, suntem cam singurii care vorbim deschis despre probleme. Restul pe la alte marci se fac ca ploua, totul e roz, sunt cele mai tari masini si apoi trag ponoasele utilizatorii.

Ideea cu boxer diesel sau diesel vs. benzina este ca lumea trebuie sa isi faca un calcul realist  in privinta economiei, care de foarte multe ori este falsa, apoi vine lumea inapoi si zice ca e motorul prost sau ca e marca slaba si ca mai bine se duce la Audi...

Am in familie caz cand diesel cumparat isi avea rostul la un rulaj de 30.000 km pe an. Dar in ultimii 2-3 ani abia se fac 10k/an mai mult prin oras, tot timpul cu motorul rece si deja au inceput probleme cu EGR, cu fum din turbina, cu vibratii si sunete dubioase, vesnic frig in masina etc.

Da, din nou de acord: sa vorbim deschis.
E adevarat, cand am avut nevoie de ajutor, aici l-am primit de cele mai multe ori complet dezinteresat. Cand a fost cineva care avea nevoie de o parere sau vreo mana de ajutor, m-am straduit sa fac la fel.

Am recunoscut ca e un forum unde ai ce invata si unde majoritatea celor vechi si stabili sunt foarte ok. Mi-am facut prieteni aici si ma bucur de prietenia lor de cativa ani deja.

Nu iau in brate motorul asta, insa pana acum nu m-a dezamagit.
Sper din tot portofelul meu cel negru sa nu o faca nici de acum incolo. Ca fapt divers, am mai pomenit de asta, stiam inca din 2010 ca dieselul avea probleme, citisem pe afara si de aia am refuzat mega-oferta lu' peste de la SMT si am asteptat cuminte vreo 2 luni sa ajunga primul lot cu motoare Euro5. Cum ar veni, mi-am pus sperantele si mai ales banii in motorul asta, ca voi toti de altfel in ale voastre. Este o alternativa cuminte si potenta la turbatele consacrate.
Calculele le-am facut intotdeauna la rece si cat de obiectiv am putut. De asemenea si eu am estimat un numar mai mare de km decat am ajuns sa fac acum. C'est la vie!

Am postat de fiecare data costurile reviziilor tocmai pentru aia care se sperie de consumabile (nu stiu cati au mai facut asta). Se poate si cu un pret decent si cu consumabile AM bune.
Inca mai cred ca se pot reduce costurile pe termen lung, acel TCO care ar trebui sa conteze la orice calcul. Mai ales cand TCO se face pe minim 3 generatii (8+ ani)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #39 on: March 14, 2016, 15:05:27 PM »
Multumesc ptr raspunsuri si onestitate.Cum spuneai , pe alte forumuri toti ascund problemele marcii respective, dar aici chiar vorbeste lumea de problemele cu care se confrunta.Bun asa.....foresterul pe care il doream avea 138kkm si era fabricat in oct 2010.Un domn de.la Subaru Bucuresti ( acolo l-am verificat dupa serie) imi spunea ca cele cu admosoa din plastic :| nu ar avea probleme .......Daca tot vb de diesel sau benzina imi puteti spune ce consumuri reale aveti in oras?? Multumesc. ;)