....Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea.
Hop si eu !
Ai pe Jurnalul meu de Bord toata povestea !
Forester diesel cumparat in noiembrie 2008 ( din primul lot de boxer diesel ajuns in Romania).
Am utilizat-o fara probleme pana in vara anulu trecut ( timp in care, in afara de revizii si bucsaraie, am mai schimbat: kitul de ambreiaj pe la 130k km, amotrizoarele spate tot cam pe-atunci si supapa EGR pe la 150k km).
Anul trecut, prin iunie, la cca. 185.000 km, am inceput sa aud un zgomot din ce in ce mai neplacut la motor + lipsa de putere + becuri aprinse in bord ( ulterior am aflat ca astea din urma erau de la furtunul dintre intercooler si admisie).
Am transportat agregatul la Autokino si verdictul a fost - motor kaput !
Masina inca mergea "pe roti" la momentul respectiv, dar ca sa nu am surprize, am dus-o in Brasoov pe platforma.
In prima faza, am fost asigurat ca desi de durata, problema se va rezolva "pe garantie" ( e un fel de-a spune, masina fiind iesita din garantie de aproape 4 ani).
Dupa doua-trei saptamani am fost sunat sa mi se spuna ca SMT nu a acceptat claimul de garantie invocand oarece instructiuni de la Subaru care ar fi spus ca se inlocuiesc motoarele gratuit doar in limita a 6 ani / 200.000 km.
In prima faza m-a enervat teribil, apoi m-am calmat si am trimis niste e-mailuri catre Subaru Europe si mesaje ( prin Facebook) catre Subaru Japonia. Cei de la Subaru Europe mi-au raspuns dupa cca. 1 saptaman ca problema a fost transmisa mai departe si urmeaza sa fiu contactat de reprezentantul local.
Dupa alta saptamana, am fost sunat de catre Dani de la SMT ca sa-mi ceara detalii despre masina in urma unei solicitari din partea Subaru Japonia.
Apoi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca problema e rezolvata, Subaru Japonia a aprobat garantia si urmeaza sa trimita noul motor.
In noiembrie anul trecut am ridicat masinuta cu motorul nou-noutz !
Dupa ce am mai bibilit una-alta la ea ( reconditionat turbina, injectoare, schimbat toate furtunele din compartimentul motor, bucasaraie, etc) acum pot spune ca merge asa cum o facea cand era noua !
Cu toata aceasta problema, una peste alta eu am fost foarte multumit de masinuta asta !
Si - cu toate micile sincope - extrem de multumit de modul in care a gestionat Subaru aceasta problema, si de modul de rezolvare - desi dpdv legal NU erau obligati sa o faca !
Anyway, Foresterul va ramane la noi inca multi ani de acum incolo !
Tot ce sper este ca aceasta generatie de motoare sa fie intr-adevar bug-free !
PS: Daca acum as repeta "experienta" cu achizitia Foresterului - in mod cert da !
Dar este foarte probabil ca, stiind ce stiu acum, sa fi optat totusi pentru benzinarul de 2.0 ....
Si da, mi-as mai cumpara acum un Subaru nou ( "acum" vorba vine - cel mai devreme la anu') !