Adaug si eu cateva observatii:
La motoarele acestea există o procedură unică (poate in industrie) de măsurare a nivelului uleiului in motor. Aceasta se face cu motorul la temperatura normala de functionare, autovehiculul parcat pe o suprafata orizontala, la exact 5 min dupa oprirea motorului.
De regula, traditional, sau cum vreti, aceasta operatie este facută oricum, numai asa nu. Din pacate, din observatiile mele, un nivel de ulei la jumatea distantei dintre semnele de pe joja de ulei citit in conditiile "traditionale" corespunde cu un nivel sub minim în conditiile specificate de Subaru in manualul utilizatorului (Legacy 2009 in cazul meu).
O altă "neconcordantă" ar fi folosirea uleiului "a carui nume nu poate fi spus", care corespunde normei ACEA C2 in locul unuia C3.
Pe langa acestea, interesant am gasit si faptul ca manualul specifica schimbarea uleiului de motor la 15000km in tarile UE si la 12000Km in celelalte...o fi vreo norma europeana, ceva parca am citit pe undeva...
Oricum noi stim ca trebuie schimbat mai devreme, impreuna cu filtrul de ulei si cel de aer.