Tutorialul nu face referire la franele de curse, dar fiecare face cum doreste. Eu prefer sa am frane la maxim din prima zi, nu peste cateva sute de km. In plus, procedeul nu se aplica doar pentru placutele/discurile noi, ci trebuie repetat la un anumit interval de timp. Eu am testat asta, nu vorbesc din carti. Cu franele mele vechi de cel putin 2 ani care desi aveau carne la greu pe ele nu mai franau bine decat daca ma aruncam cu piciorul de frana pana la limita intrarii ABS-ului. Dupa ce le-am trecut din nou prin procesul de formare s-a simtit o imbunatatire usoara a franarii. Muscatura initiala este la fel, dar masina se oprea mai repede fara a fi nevoie sa apas la fel de tare pedala.
Diferenta dintre franele obisnuite si franele de curse cum spuneti voi este la capitolul intervalul de temperatura pentru operare eficienta. Asadar, la franele de strada poate ca aveti nevoie de 5-6 franari repetate pentru a ajunge la temperatura maxima, in timp ce la unele de curse ai nevoie de 10-12 franari ca sa le aduci la acelasi stadiu de ineficienta.
Drumuri bune va doresc!