bov pe forester 2,5 xt
Subaru club Romania

bov pe forester 2,5 xt

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
bov pe forester 2,5 xt
« on: April 06, 2012, 09:24:45 AM »
salutare, ma bate gandul sa-mi pun un bov hks ssqv... doar pentru sunet (pentru nici un alt motiv).

ce parere aveti? e ok sau exista riscul sa stric ceva pe la motor? aveti alta recomandare pentru mine in loc de hks?

multumesc

ps. m-a dat o tura varu' cu wrx ul lui si mi-a placut la nebunie cum se aude bov-ul pe masina lui  ;)

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #1 on: April 06, 2012, 09:33:09 AM »
salutare, ma bate gandul sa-mi pun un bov hks ssqv... doar pentru sunet (pentru nici un alt motiv).

ce parere aveti? e ok sau exista riscul sa stric ceva pe la motor? aveti alta recomandare pentru mine in loc de hks?

multumesc

ps. m-a dat o tura varu' cu wrx ul lui si mi-a placut la nebunie cum se aude bov-ul pe masina lui  ;)



blow off valve,este special facut pentru a elimina turbo lag-ul,se montezea pe traseul intercooler si admisie...

niste intrebari si rasp luate de pe alt forum de mi sau parut interesante:
- bov merge numa pe motoarele turbo?
- unde da randamentul mai mare (fffss mai mult), pe benzina sau pe disel?
- afecteaza cumva turbina in timp? daca da, cu ce?
- se pierde din putere daca montezi un astfel de sistem ?
- ce presiune ar trb sa ai in turbina pt ca sa se simta prezenta bov?
- pt bov, mai trb facute si alte modificari ? (stiu si eu: evacuare/filtre..)
- cum functioneaza el de fapt?

da
-fffssaaatul depinde de presiuna care o face turbina, si de tipul bov-ului
de obicei masinile turbo dizal au presiunea mai mare in trubina decat cele pe benzina
-nu cred :P
-daca este prost montat ori pierzi presiune, ori ai lag mare...
-1bar?
-nu
-uite aici cum functioneaza
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve


eu am asa ceva pe masina......la motoare pe benzina protejeaza mai bine turbina!!!!!si un + lumea intoarce capul,sa se uite de unde vine acel fasait:))))))
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

George

  • 757
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #2 on: April 06, 2012, 10:04:15 AM »
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !

parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .

celalalt

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #3 on: April 06, 2012, 10:47:08 AM »
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D

George

  • 757
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #4 on: April 06, 2012, 10:56:08 AM »
si pe fundal un sunet de v8  :D

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #5 on: April 06, 2012, 11:04:22 AM »
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D

treaba asta am vazut la pimp my ride :))))
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #6 on: April 06, 2012, 11:06:33 AM »
baaa.... da ce ne mai plac glumele noastre...  ;D

la obiect va rog...

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #7 on: April 06, 2012, 11:10:57 AM »
ce ne mai place sa se uite lumea la noi sa zica uite si pe prostul ala !

parerea mea : toate modificarile hardware trebuie insotite si de modificari software .

orice modificare care o faci la motor pentru putere si nu numai o evacuare,admisie mai buna etc....trebuie dupaia umblat in calculatorul masini,pentru ca se poate ca modificarea facuta sa nu funtioneze in parametri corespunzatori sau sa nu iti aduca deloc performanta ba din contra!!!!si acel BOV te ajuta cand schimbi vitezele la un rasp mai bun la aceleratie!!!
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

Fab

  • 794
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #8 on: April 06, 2012, 12:01:13 PM »
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D

Daca aveti un iPhone nu trebuie modificari la ECU si alte nebuneli, doar o aplicatie numita iBoost si conector auxiliar la cd-player. ;D
http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8

George

  • 757
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #9 on: April 06, 2012, 12:03:55 PM »
de ce ai face asa ceva ? ??? DEEEE CEEEEEEEEEEEEE???

Fab

  • 794
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #10 on: April 06, 2012, 12:07:15 PM »
Eu n-as face. Doar i-am dat colegului o alternativa mult mai simpla, fara sa faca modificari la ECU. ;D

Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #11 on: April 06, 2012, 12:27:54 PM »
Un pic pe langa subiect....am aflat ca se pot face niste improvizatii si pentru masinile N/A,astfel ca se face o interfata intre ECU si un sitem audio si va dati seama ce iese....fas fas la aspirator....Eu cred ca imi fac un CD... ;D ;D ;D ;D ;D

Daca aveti un iPhone nu trebuie modificari la ECU si alte nebuneli, doar o aplicatie numita iBoost si conector auxiliar la cd-player. ;D
http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8

CRIMINAL! Cum de ce? :D :D :D :D Cred ca a costat app-ul mai mult decat un fake bov :D :D :D
Rog adminii sa mute raspunsul la rubrica URZICA :D :D :D
Subaru Impreza WRX 2001

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #12 on: April 06, 2012, 12:38:54 PM »
bah oameni bun, hold on ca nu este ceea ce credeti.

1. Turbo lagul nu are nimic de a face cu bov-ul, mai mult bov-ul nu te ajuta la nici un raps cand schimbi vitezele, asta tine tot de lag. Turbo lag-ul este influenta principal de a/r-ul carcasei turbo de evacuare, pe langa multi alti factori cum ar fi lungime galerie evacuare, toleranta ax paleti/perete housing, unghiul axelor cu came, traseu intercooler.
2. BOV-ul ca functionare are un singur rol si anume cel de a depresuriza partea de admisie dupa turbina in momentul cand iei piciorul din gaz ( fie ca doar iei piciorul din gaz sau daca schimbi viteza ) pentru ca in acel moment motorul merge mai sarac in benzina, si ca tot acel aer sa nu intre cu japca in motor. De aici si cele 2 tipuri de BOV atmosferic sau recirculabil, atmosferic e clar ce se intampla recirculabil iti reruteaza aerul in turbo inlet pipe inainte de carcasa de admisie a turbinei.
3. nu conteaza ce presiune mergi si sa mergi doar pt bov este o prostie. cand te uiti dupa un bov trebuie sa te gandesti in primul daca chiar ai nevoie, pentru ca majoritatea cand isi fac un upgrade pe aceasta parte este din cauza presiunii marite in turbo cu care merg, si normal au nevoie de un bov care sa poate presuriza mult mai bine partea de admisie in timpul loadului, dar si sa reactioneze destul de repede la depresurizarea sistemului, de aici si cele 2 tipuri de functionare ale unui BOV pull type si push type
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #13 on: April 06, 2012, 12:46:23 PM »
Ca un BOV sa isi faca treaba si masina sa mearga mai bine, nu mai prost, trebuie reglat si testat si reglat iar si tot asa. Nu este o piesa pe care sa o pui pe masina si apoi sa zici gata.

Daca nu este setata bine si da tot aerul afara este posibil ca motorul sa se inece, sau faptul ca mergi bogat iti poate afecta catalizatoarele etc. Eu il recomand decat daca se umbla la turbina (presiune in turbina).

Mihai.impreza

  • 733
  • Subaru impreza 1.6 TS
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #14 on: April 06, 2012, 12:49:00 PM »
si acum am auzit,ca e naspa la motoare diesel cu turbina cu geometrie variabila,deoarece e mai sensibila.......asa am vazut ca scria cineva pe alt forum!
Nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG! :)))

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #15 on: April 06, 2012, 12:50:48 PM »
merci mult STI, am inteles... ce sa zic... mi-a cam scazut entuziasmul...ma rog... o sa ma mai gandesc...

si ca sa raspund de ce as face asa ceva... pentru zgomotul creat la schimbarea vitezelor (atunci cand schimb dupa 3-4 mii ture)... dar cred ca am scris deja in primul post de ce mi-as pune bov...  ;)
 
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #16 on: April 06, 2012, 12:51:28 PM »
pe diesel trebuie sa fii retard sa pui bov
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #17 on: April 06, 2012, 12:56:25 PM »
Ca un BOV sa isi faca treaba si masina sa mearga mai bine, nu mai prost, trebuie reglat si testat si reglat iar si tot asa. Nu este o piesa pe care sa o pui pe masina si apoi sa zici gata.

Daca nu este setata bine si da tot aerul afara este posibil ca motorul sa se inece, sau faptul ca mergi bogat iti poate afecta catalizatoarele etc. Eu il recomand decat daca se umbla la turbina (presiune in turbina).

mda... ideea e ca ma gandeam sa trec oricum pe la Sebi sa fac o optimizare de soft (nu neaparat crestere de putere)... adica daca tot trec pe la el puteam sa montez hks-ul inainte...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #18 on: April 06, 2012, 13:15:50 PM »
Nu exista optimizare de soft daca nu ai nimic instalat pe masina :) Softul de fabrica e exact ce trebuie daca ai piesele de fabrica.

Daca schimbi piese la motor (evacuare, admisie, injectoare, turbina etc.), atunci ai nevoie de "optimizare".

George

  • 757
Răspuns: bov pe forester 2,5 xt
« Reply #19 on: April 06, 2012, 13:26:45 PM »
pai sa vedem ... dumpvalve ul de fabrica baga aerul inapoi in instalatie iar bov ul il trimite inapoi in atmosfera ... ce zici ? se schimba niste chesti in functionarea motorului sau nu ?

intreb si eu :)