Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #140 on: March 12, 2013, 12:59:56 PM »
S-ar putea sa fie eroare la sonda lambda. Fa o diagnoza si afli sigur. Eu am avut la fel. Mi-au resetat eroarea si mi-au spus ca daca mai apare trebuie sa schimb sonda. Am mai facut 25k km si nu a mai aparut. Sa ne anunti daca gasesti problema. Succes.

Nu inteleg o chestie: de ce ar aprinde ESP si Cruise Control pentru eroare de sonda lambda?Ce treaba are programul de stabilitate si tempomatul cu un senzor de pe motor?

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #141 on: March 12, 2013, 16:04:19 PM »
When your check engine light comes on in a Subaru, it disables the cruise control (thus why it is flashing).
sursa

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #142 on: March 12, 2013, 18:32:55 PM »
When your check engine light comes on in a Subaru, it disables the cruise control (thus why it is flashing).
sursa

Ok asta pot sa o inteleg..........dar ce treaba are cu programul de stabilitate?Daca prinde eroarea intr-un viraj luat mai voios si masina tinde sa plece de pe traiectorie?Cu esp-ul dezactivat, daca soferul nu are experienta sau prezenta de spirit, se duce in rapa sau primul stalp.
Chiar nu inteleg de ce ar dezactiva programul de stabilitate pentru o eroare la motor!Intr-adevar la modelele mai noi(nu neaparat Subaru) ESP-ul citeste si parametri motor pentru a taia cuplu motor cand e nevoie, dar totusi..........

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #143 on: March 12, 2013, 19:39:35 PM »
E simplu! Ca sa te sperie si sa te duci imediat in service si sa mergi incet pana acolo.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #144 on: March 12, 2013, 20:03:26 PM »
E simplu! Ca sa te sperie si sa te duci imediat in service si sa mergi incet pana acolo.
:D :D :D ;)


Now the real reason please!Chiar nu inteleg legatura!

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #145 on: March 13, 2013, 18:14:55 PM »
Pai pe acelasi principiu... motorul nu mai functioneaza in parametrii normali, cum poate ESP-ul sa corecteze anumite situatii fara puterea motorului?

Skidding: yaw and steering wheel sensors use brakes to slow down spinning wheels and re-direct power to the wheel(s) with the best traction to re-gain control. Engine power use engine output to slow spinning by reducing spark to cylinders to cut back power and help re-gain control.

sursa

dann

  • 160
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #146 on: July 14, 2013, 00:30:41 AM »
Mi-a cedat ieri bateria la masina, forester 2.0x mt 2007, 116kw. In cartea tehnica scrie ca este o baterie de 48Ah.
La magazin am gasit varta silver dynamic 52Ah, 280 ron. E ceva mai mica la dimensiuni si m-am chinuit putin sa o montez, dar pare sa stea fixa acum. La magazin mi-au spus sa pun de 60Ah.
Acum masina merge ok, e ok de 52 sau sa pun de 48 cum scrie in carte? Sau chiar de 60?
Nu ar fi problema, cei de la magazin ma lasa sa o schimb pana luni.
Pentru cei ce mai patesc asta, dupa schimbul bateriei se poate sa nu stea la relanti.
Lasati motorul sa se raceasca, apoi dati cheia la 2 si lasati asa 20-30 secunde. Apoi cheia din nou la 0 apoi pornesti masina si o lasi la relanti 10 minute. Dupa ce motorul se incalzeste cum trebuie, mergi cativa km turat. La mine a mers si acum masina se comporta normal.

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #147 on: July 14, 2013, 10:22:38 AM »
Eu zic ca e buna si de 52.E mai spintena la pornire...
LE. Dar asta nu o problema des intalnita.Bateria se sinucide cam la 3-4 ani.Deci desi e des,de obicei e foarte rar...;D ;D
« Last Edit: July 14, 2013, 10:24:58 AM by celalalt »

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #148 on: July 16, 2013, 11:19:57 AM »
Quote
MARTOR MOTOR + ESP sunt aprinse continuu + CRUISE
Cat costa reparatia in cazul asta?


multumesc,

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #149 on: July 16, 2013, 12:01:58 PM »
Din primul post al acestui topic:

Check engine + Cruise control care palpaie
Daca aveti aprins pe bordul martorul check engine sau/si cel de cruise control si in plus observati o lipsa de putere si un consum ridicat inseamna ca aveti probeleme cu admisia. Daca este curatata si se reseteaza calculatorul, atunci problema dispare. Acelasi lucru se intampla si din cauza calitatii benzinei, eroarea aparand la sonda lambda sau catalizator. Cu stergerea erorii si resetare de calculator se rezolva problema. Se recomanda sa bagati benzina cu cifra octanica mai mare sau sa schimbati benzinaria de la care alimentati de obicei.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #150 on: July 16, 2013, 12:05:41 PM »
Quote
Daca este curatata si se reseteaza calculatorul
stiu operatiunea, intrebam cat costa. Sau se face in parcare?

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #151 on: September 07, 2013, 23:10:31 PM »
Cum se curata admisia ?

AlexC

  • 5
  • din cealalta n-a mai ramas mare lucru :)
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #152 on: November 12, 2013, 19:37:16 PM »
In cazul meu, de vina a fost pompa auxiliara de aer. valvele erau blocate, motorashul pompei intra in scurt.
baietii de la SMT mi-au zis, dupa vreo saptamana de dormit in fata service-ului lor, ca am fost un dobitoc si am mers fara ulei in motor, si ca, vezi doamne, mi-as fi pierdut compresia in 2 si 4. mi-au facut si o oferta. imi refaceau ei motorul pentru doar 348 de milioane.
m-am uitat in buzunar... si-am mers asa cu masina un an de zile. (fara cruise, fara cine-stie-ce frane pana pe la 2000 de ture, fara esp, cu motor de trabant in primii 200 de metri)
intre timp i-am dat masina nevestei. si, cum mai nou cara copchiii, am zis ca e cazul sa o si repar.
am inceput de la ce stiam, ca nu am compresie in 2 cilindri. si m-am uitat cu ochiul necunoscatorului, la ce conducte, fire, etc mergeau in cilindrii 2 si 4. asa am vazut ca fiecare avea cate o valva. care duceau catre blestematia aia de pompa auxiliara. zilele trecute am intrat pe forumurile americane si am aflat, de-acolo, care ar fi problema si care e solutia lor (anulare pompa, blocat galerii + resoftat)
de pe-aici de pe forumuri am aflat de un mecanic care ar fi taticul motoarelor forester 2.5 (daca-i trebuie cuiva PM me, ca n-am citit inca regulile forumului)
cu totul, am dat 19 milioane pe ambele valve schimbate + pompa auxiliara inlocuita.
acum am din nou subaru.
ps. odata cu alarmele din bord, putetzi miza pe un consum de 16-18 in oras la un 2.5 AT/XT
dupa reparatie, pe condus cat-de-cat economic, masina a revenit la 10-12 %
si nu, inca nu m-am hotarat in privinta resoftarii. nu simt nevoia de mai mult de 230 de cai momentan. hope this helps!

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #153 on: November 12, 2013, 19:56:44 PM »
Salut.Stapaneste o cu placere asa cum e.Lasa softu pt altceva.Mai binele e dusmanul binelui.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #154 on: November 16, 2013, 16:44:32 PM »
Nu stiu voi dar eu am luat un Forester care a dormit cativa ani la Radacini (MY12.2005 - Inr.10.2009) masina a facut putini km (15k pana in 2010) si eu am facut pana acum inca 50k din care cam 30k prin europa pe autostrada.

Probleme:

- Toba centrala + coloana sita de ceai - inlocuit cu inox
- Curele cauciuc imbatranite - schimbat
- Placute de frana fata schimbate - EBC green stuff (mai lipicioase)
- Directie fata - inca nu am rezolvat-o, niste bucse s-au dus - Powerflex inc.
- Bujii schimbate la 40k - erau cam afumate
- Scos unul din catalizatoare - pornire mult mai buna de pe loc si in rampa, consum mai mic.

Ultimele doua probleme au remediat mici balbaieli la pornire de pe loc in special din rampa.
Because Subaru, thats why.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #155 on: December 10, 2013, 22:34:03 PM »
Va salut!
Sa incep cu inceputul…Forester 2006 luat de nou, 2.0 158 cp, 135.000 km, iar de pe la 60.000 km montat gpl in Buc. Masina este preponderent pt weekend, concedii si cumparaturi la supermarket. Ca orice posesor de Forester, ma confrunt si eu de ceva vreme cu problema tremuratului la relanti (enervant de tare), aparitiile repetate ale cruise-ului si checkengine, oprit motorul la relanti la semafor sau dupa franare la apropierea de intersectie, pornire greoaie la rece…Masina are reviziile facute la timp, chiar daca ultimele doua schimburi de ulei si filtre le-am facut la atelierul unui prieten (Motul xcess 5w40 si Mobil1 0w40), iar distributia schimbata la 111.000 la un service in Suceava.

Cu ajutorul unui ELM327 am citit codurile cu telefonul (cu torque si dashcommand), care ulterior s-au confirmat si la diagnoza specializata la service-uri – P0304 cylinder 4 misfire detected. Am citit toate topicurile de aici de pe forum plus altele de prin afara si mi-am facut o idee cam pe unde ar fi o posibila problema si am discutat cele aflate cu cei de pe la service.

Primul verdict – sunt duse bujiile si/sau bobina. Exclus, bujjile sunt noi (NGK iridium) schimbate odata cu distributia, iar bobina a fost ulterior verificata la service si da curent.
Am luat la rand admisia, s-au demontat si curatat clapeta de acceleratie, valva EGR, sensorul MAF si sensorul MAP (am cartea de serice a masinii si le-am arata celor din service care sunt si ce vreau sa faca…nu ca as sti eu mai multe ca ei sau nu as avea incredere, dar am castigat timp, plus ca unii mi-au zis ca e mai complicat cu boxerul, ca nu prea au avut pe mana asa ceva…in fine)… dupa curatare (relativ spus pt ca cica componentele mentionate erau destul de curate si nu ar fi trebuit sa puna probleme) motorul nu si-a schimbat comportamentul, tot tremura si se mai oprea uneori la semafor. Am solicitat un test de compresie si..cilindrii 1 si 2 au 100%, cilindrul 3 are 90%, iar cilindrul 4 are 40%. Prima concluzie la service unde am facut compresia – posibil supapele nu se inchid bine, posibil arse (ca tot am GPL – dar nu conduc sportiv, ci as putea spune chiar dupa carte), alt service a exclus cauza gpl. Stiind cele relatate pe forum despre pataniile altor colegi forumisti despre compresie si legatura cu distributia sarita de la punct am solicitat verificarea distributiei – s-a constatat ca e bine montata, nu e sarita de la punct, nimic de reprosat in privinta asta. Mecanicul care umblase la distributie la final a stat si a ascultat motorul si a inceput sa dea cu un spray pe langa admisie si pe furtunele care duc spre motor, explicandu-mi ca vrea sa vada daca nu apare vreun aer fals…ceva de genul asta…nici aici nicio neregula…

Am plecat din service suparat ca din atatea verificari nu s-a dovedit a fi nici una cauza si in nici un caz nu imi permit financiar sa duc masina la smt sa aud un pret de genul miilor de euro, dar…surpriza, dupa ~300 km motorul nu s-a mai oprit, turatia la relanti nu mai scade sub ~800, dar de tremurat tot mai tremura…
Eu personal nu cred ca motorul ar trebui desfacut si umblat la supape sau pistoane, as mai incerca inca un test de compresie in alt service sa vad la ce rezultat ajung si acolo si incerc sa ma agat acum de problema relatata de colegul @AlexC si sa merg spre valvele si pompa auxiliara mentionate…

Acuma intrebarea mea este : cum identific eu pompa si valvele respective (o fotografie sau schema din manual) si ce legatura ar fi intre ele si compresia din cilindri ?
@Victor.p, ai spus ca ai scos un catalizator si acuma porneste mult mai usor…cum dau de acel catalizator ?
Imi cer scuze ca am poluat topicul cu atat barbologie, dar as vrea sa epuizez toate optiunile posibile inaintea unui eventual drum la Bv…
« Last Edit: December 10, 2013, 22:38:11 PM by cristipate »
Forester MY2006 2.0X (EX GPL)

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #156 on: December 10, 2013, 23:16:31 PM »
Dacq ar fi totusi supapele calaminate o varianta ar fi un condus mai agresiv sau doar mai turat.Am inteles de la un mecanicos ca asa s ar mai curata.Poate ma insel.Rateuri da?

LE.Eu as miza tot pe un aer fals...sau mult sau putin.O necorelare de ceva levat de admisia de aer.Dar sa stii ca si gepeleu asta are pacatele lui.Eu am 160k de km pe benzina si masina inca merge corect...slava Domnului
« Last Edit: December 10, 2013, 23:18:37 PM by celalalt »

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #157 on: December 12, 2013, 00:27:21 AM »
Pur si simplu l-a taiat tipul care mi-a facut coloana afara, doar unul se poate scoate la mine, la al doilea trebuie modificat softul si nu pot.

Cat despre pistonul 4, am citit odata un topic cu un tip care vorbea despre probleme din cauza ungerii proaste, ungerea la segmentii de la pistonul 4 se face printr-o singura gaura si uleiul trebuie sa mearga pana in capatul blocului si sa se intoarca pe acolo, si apar in timp probleme. O sa revin daca gasesc topicul respectiv, cred ca era pe subaruforester.org
Because Subaru, thats why.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #158 on: December 28, 2013, 23:07:40 PM »
IAC verificat? da cu spary de frana pe MAF lasa-l sa se usuce vreo 15 min si apoi da-i blana ...

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #159 on: December 28, 2013, 23:31:07 PM »
Daca vei da cu spray de frana pe MAF te vei alege cu un MAF bulit. MAF-ul se curata cu spray special sau in cel mai rau caz cu spray de contacte electrice.
Legacy 3.0R