Va salut!
Sa incep cu inceputul…Forester 2006 luat de nou, 2.0 158 cp, 135.000 km, iar de pe la 60.000 km montat gpl in Buc. Masina este preponderent pt weekend, concedii si cumparaturi la supermarket. Ca orice posesor de Forester, ma confrunt si eu de ceva vreme cu problema tremuratului la relanti (enervant de tare), aparitiile repetate ale cruise-ului si checkengine, oprit motorul la relanti la semafor sau dupa franare la apropierea de intersectie, pornire greoaie la rece…Masina are reviziile facute la timp, chiar daca ultimele doua schimburi de ulei si filtre le-am facut la atelierul unui prieten (Motul xcess 5w40 si Mobil1 0w40), iar distributia schimbata la 111.000 la un service in Suceava.
Cu ajutorul unui ELM327 am citit codurile cu telefonul (cu torque si dashcommand), care ulterior s-au confirmat si la diagnoza specializata la service-uri – P0304 cylinder 4 misfire detected. Am citit toate topicurile de aici de pe forum plus altele de prin afara si mi-am facut o idee cam pe unde ar fi o posibila problema si am discutat cele aflate cu cei de pe la service.
Primul verdict – sunt duse bujiile si/sau bobina. Exclus, bujjile sunt noi (NGK iridium) schimbate odata cu distributia, iar bobina a fost ulterior verificata la service si da curent.
Am luat la rand admisia, s-au demontat si curatat clapeta de acceleratie, valva EGR, sensorul MAF si sensorul MAP (am cartea de serice a masinii si le-am arata celor din service care sunt si ce vreau sa faca…nu ca as sti eu mai multe ca ei sau nu as avea incredere, dar am castigat timp, plus ca unii mi-au zis ca e mai complicat cu boxerul, ca nu prea au avut pe mana asa ceva…in fine)… dupa curatare (relativ spus pt ca cica componentele mentionate erau destul de curate si nu ar fi trebuit sa puna probleme) motorul nu si-a schimbat comportamentul, tot tremura si se mai oprea uneori la semafor. Am solicitat un test de compresie si..cilindrii 1 si 2 au 100%, cilindrul 3 are 90%, iar cilindrul 4 are 40%. Prima concluzie la service unde am facut compresia – posibil supapele nu se inchid bine, posibil arse (ca tot am GPL – dar nu conduc sportiv, ci as putea spune chiar dupa carte), alt service a exclus cauza gpl. Stiind cele relatate pe forum despre pataniile altor colegi forumisti despre compresie si legatura cu distributia sarita de la punct am solicitat verificarea distributiei – s-a constatat ca e bine montata, nu e sarita de la punct, nimic de reprosat in privinta asta. Mecanicul care umblase la distributie la final a stat si a ascultat motorul si a inceput sa dea cu un spray pe langa admisie si pe furtunele care duc spre motor, explicandu-mi ca vrea sa vada daca nu apare vreun aer fals…ceva de genul asta…nici aici nicio neregula…
Am plecat din service suparat ca din atatea verificari nu s-a dovedit a fi nici una cauza si in nici un caz nu imi permit financiar sa duc masina la smt sa aud un pret de genul miilor de euro, dar…surpriza, dupa ~300 km motorul nu s-a mai oprit, turatia la relanti nu mai scade sub ~800, dar de tremurat tot mai tremura…
Eu personal nu cred ca motorul ar trebui desfacut si umblat la supape sau pistoane, as mai incerca inca un test de compresie in alt service sa vad la ce rezultat ajung si acolo si incerc sa ma agat acum de problema relatata de colegul @AlexC si sa merg spre valvele si pompa auxiliara mentionate…
Acuma intrebarea mea este : cum identific eu pompa si valvele respective (o fotografie sau schema din manual) si ce legatura ar fi intre ele si compresia din cilindri ?
@Victor.p, ai spus ca ai scos un catalizator si acuma porneste mult mai usor…cum dau de acel catalizator ?
Imi cer scuze ca am poluat topicul cu atat barbologie, dar as vrea sa epuizez toate optiunile posibile inaintea unui eventual drum la Bv…