Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Clapeta admisie+culise etrier
« Reply #80 on: March 12, 2012, 12:06:28 PM »
Salut,

apropo modificarea parametrilor la clapeta de admisie si resoftare, cred ca ma citit in manual ca daca decuplezi bateria pret de cateva minute softul revine la valorile initiale! Asa o fi?
Eu am patit o "ciudatenie" de curand, si anume culisele de la ambii etrieri s-au uzat (am constatat dupa schimbarea plac fr), din cauza asta etrierul are joc si zdrangane la diverse gropi, denivelari, etc.
Masina are 70k km si mi se pare f stranie defectiunea...ma rog, poate sunt influentat si de Volvo V40 2003 cu care am 270k km si la care n-am schimbat decat biel antiruliu si cap bara+turbina la 180K ! ATAT! Nu stiu cum sunt modelele mai noi dar asta e tanc!

George

  • 757
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #81 on: March 12, 2012, 12:28:31 PM »
motorul are un indice de fericire care creste foarte greu (daca ii bagi benzina buna si merge f bine ) si scade foarte repede ( daca apar detonatii si motorul merge prost)

dupa un astfel de reset este recomandat sa se mearga in boost .

"reinitializarea" dureaza si 400km timp in care motorul poate sa mearga FOARTE PROST ! inclusiv sa moara la relanti

este recomandat sa aveti benzina foarte buna in rezervor.

alias

  • 152
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #82 on: March 15, 2012, 15:39:17 PM »


E un magazin la coltul dintre basarabia si chisinau (balta alba in bucuresti) unde au amortizoare de forester cu 550 lei bucata. Mi s-au recomandat ca fiind foarte bune.(cu siguranta mult mai bune decat cele stock de pe spate de la forester care mai mult de 50 k km mai rar vad)

informatia este eronata, acum vin din zona si am trecut pe la magazin.
nu au dar pot aduce, ei zic ca sunt fabricate in Japonia, dar nu cu self lev.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #83 on: March 16, 2012, 06:49:26 AM »
vezi ca am pe topicul de la masinile posesorilor (forester 2006 2.0) detalii despre amortizoare.
E un magazin la coltul dintre basarabia si chisinau (balta alba in bucuresti) unde au amortizoare de forester cu 550 lei bucata. Mi s-au recomandat ca fiind foarte bune.(cu siguranta mult mai bune decat cele stock de pe spate de la forester care mai mult de 50 k km mai rar vad)
Daca amortizoarele astea costa 550 lei, mi-e greu sa cred ca sint cu SLS. Eu cam atit am platit pe o bucata de KYB, cind am trecut cazanul de la amortizoare cu SLS, scumpe si proaste(?), la non-SLS, ieftine (daca sint si bune, ramine de vazut).
Trecerea asta am facut-o tot din motive financiare. Am preferat sa dau 19-20 de mil pentru toata modificarea, linistindu-ma cu gindul ca la schimbarea unui amortizor decedat, o sa platesc doar 4-5 mil pe bucata, nu 17 mil fara tva, sau cit mai e acum un amortizor cu SLS.
Daca intereseaza pe cineva, am codurile cu piesele schimbate (amortizoare Kyb, flanse Sachs si arcuri... nu retin), si care nu au ridicat probleme la asamblare/montaj. Dar mi-au ridicat cazanul cum trebuie. Vorba unui prieten, cind a vazut-o, dupa schimbare... :) "Acum iti curge si tie in fata, apa de pe plafon."
« Last Edit: March 16, 2012, 10:57:19 AM by za_sly »
Daca un lucru nu se poate repara, inseamna ca nu e stricat.
-------------
Forester 2.0X, MY2004, N/A, MT

alias

  • 152
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #84 on: March 16, 2012, 12:14:57 PM »
vezi ca am pe topicul de la masinile posesorilor (forester 2006 2.0) detalii despre amortizoare.
E un magazin la coltul dintre basarabia si chisinau (balta alba in bucuresti) unde au amortizoare de forester cu 550 lei bucata. Mi s-au recomandat ca fiind foarte bune.(cu siguranta mult mai bune decat cele stock de pe spate de la forester care mai mult de 50 k km mai rar vad)
Daca amortizoarele astea costa 550 lei, mi-e greu sa cred ca sint cu SLS. Eu cam atit am platit pe o bucata de KYB, cind am trecut cazanul de la amortizoare cu SLS, scumpe si proaste(?), la non-SLS, ieftine (daca sint si bune, ramine de vazut).
Trecerea asta am facut-o tot din motive financiare. Am preferat sa dau 19-20 de mil pentru toata modificarea, linistindu-ma cu gindul ca la schimbarea unui amortizor decedat, o sa platesc doar 4-5 mil pe bucata, nu 17 mil fara tva, sau cit mai e acum un amortizor cu SLS.
Daca intereseaza pe cineva, am codurile cu piesele schimbate (amortizoare Kyb, flanse Sachs si arcuri... nu retin), si care nu au ridicat probleme la asamblare/montaj. Dar mi-au ridicat cazanul cum trebuie. Vorba unui prieten, cind a vazut-o, dupa schimbare... :) "Acum iti curge si tie in fata, apa de pe plafon."
Le-ai schimbat pe toate 4???
Ma gandesc ca ar fi bine daca ti-ai pune in semnatura modelul masinii tale, sa stim si noi despre ce model vorbesti.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

nik

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #85 on: March 16, 2012, 23:52:12 PM »
Ar fi de mare ajutor toate codurile din chitul de suspensie spate, ce ar putea inlocui  chitul original cu SL. De fapt aceasta varianta de inlocuire a intregului chit putea fi gasita (inclusiv codurile) pe un forum care nu stiu de ce acum nu mai poate fi accesat.  Modelul meu SF 2006 ,115000 Km.are tinuta de salupa gata oricand de lansare pe Dunare.  Amortizoarele nu bat  nu  trancane iar la o verificare a suspensiei facuta la cei de la Renault( reprezentanta Subaru se afla la sute bune de km. de mine), a iesit o   functionalitate de ~ 80%, recomandarea lor fiind schimbarea arcurilor, ei necunoscand ca tocmai amortizoarele sunt calcaiul lui Ahile la SF.                                                                                   Reprezentantele Subaru la care am sunat au venit fiecare cu alta varianta de lucru:   1.Reconditionarea camerei de SL de la amortizoare cu o garantie de ~30.000 km. 2.Inlocuirea doar a arcurilor cu unele mai tari si mentinerea amortizoarelor originale.3.Inlocuirea amortizoarelor cu altele originale - 4000 Ron fara TVA,inaccesibila ca pret.     Astept interesat .Multumesc anicipat.                                                                                                                                                   

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #86 on: March 17, 2012, 00:20:34 AM »
intreaba si la Autokino Brasov. ca ei reconditioneaza amortizoare spate si rezultatul e f bun.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #87 on: March 17, 2012, 06:13:19 AM »
Deci, sa inteleg ca amortizoare cu SL putem lua doar originale de la Subaru? After market nu exista?  A schimbat cineva de pe forum?  Daca da, poate sa ne zica si noua codul produsului?
Forester MY 2007 2.0 X MT

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #88 on: March 18, 2012, 08:07:28 AM »
Le-ai schimbat pe toate 4???
Ma gandesc ca ar fi bine daca ti-ai pune in semnatura modelul masinii tale, sa stim si noi despre ce model vorbesti.
Point taken. Am scris despre ce masina e vorba, prin profil.
Forester din 2004, 2.0X.
Am schimbat numai spatele, pentru ca pe fata amortizoarele nu imi fac probleme. Am ceva bucsi/pivoti pe dreapta care isi manifesta prezenta, cind dau prin gropi, dar nu fac atit de urit ca amortizoarele de pe spate.
Iaca si ce piese am folosit eu, si care s-au potrivit fara probleme.
amortizoare:
KYB - 334191 respectiv 334192
arcuri:
ROC - CS6886
flanse:
SACHS - 802346 respectiv 802347
O solutie de prindere a furtunului de frina gaseste fiecare, la momentul respectiv. Eu am folosit doua coliere metalice.
In lista nu sint prinse si cauciucaraia/plasticaraia (protectii, capat de cursa). Toate piesele vin fara tampoane, protectii si alte plastice. Eu am refolosit tampoanele de capat de cursa de pe tijele amortizoarelor de pe masina (cele cu SLS), si restul le-am facut din ce aveam prin curte si la indemina.
Ca scule... un set de imbusi, un set de tubulare, o dinamometrica si loctite. In rest, chef de treaba, si vreme buna, ca eu am batut un snop de cuie cind am facut schimbarea (25 decembrie).
Ca o paranteza, trecerea de la SLS la NON-SLS am vazut-o facuta si pe un MY2005, 2.5XT. Si am inteles, din cite am mai citit pe net, pina sa ma apuc de treaba, ca ar merge facuta la toata seria SG. Inainte de a porni la cumparaturi/treaba, remember... goagal is your friend.
Daca un lucru nu se poate repara, inseamna ca nu e stricat.
-------------
Forester 2.0X, MY2004, N/A, MT

nik

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #89 on: March 18, 2012, 23:56:49 PM »
Intradevar, varianta reconditionarii camerei cu gaz la amortozoarele spate este la indemana celor de la Autokino Brasov. Am vb. cu ei la telefon ,procedura fiind destul de simpla.Te inscrii pe o lista de asteptare si dupa  aprox. 15-20 de zile predai amortizoarele tale primind la schimb alte amortizoare reconditionate + pretul reconditionarii si al manoperei de montaj.  Totusi ma gandesc, ca inlocuirea intregului chit fara self lev.    este mai sigura si fara limita de km. Esential este ca masina sa aiba garda la sol spate, apropiata de cea din fata.  Padurarul meu (SG 2006) a circulat 100 mii km pe drumuri din Germania si  garda la sol  arata, cei drept, putin obosita  cand l-am adus   ca apoi dupa 7-8000 de km pe drumurile frumoase ale patriei noastre tinuta masinii sa fie tot mai apropiata de cea a ..........batranului Oltcit.  Concluzia ar fi ca la Subaru ,amortizoarele  SL . la un moment dat cedeaza  indiferent ca masina este facuta pentru Germania, Romania sau Belarus.                                                 Urmatoarea  miscare  ar fi achizitia chitului  NON- SLS ,daca acesta se potriveste la modelul 2006 – 158 cp.                                                                                                                      Multumesc pentru coduri  !                                                                                                               

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #90 on: May 03, 2012, 21:52:29 PM »
A mai schimbat cineva sistemul de amortizare cu compensare in ultimul timp ?
Doresc sa ii multumesc lui za_sly pentru ca a postat codurile pieselor dar m-ar interesa si celelate piese mici care nu sunt cuprinse in lista lui.
Ar trebui sa punem cap la cap toate informatiile si sa alcatuim o reteta completa pentru toti cei care doresc sa faca schimbarea.

*Am cautat pe interenet ROC - CS6886 dar nu am gasit nimic. Sigur acesta este codul piesei ?

As dori sa stiu de la utilizatorii vechi de Subaru cu SLS daca au fost facute plangeri din partea consumatorilor pentru aceasta problema.
In cazul motoarelor VW 2.0 TDI au fost schimbate injectoarele dupa un val de plangeri.
Este drept ca acolo comunitatea este extrem de mare insa nici cea de Subaru nu este deloc de neglijat. Cred ca daca fiecare dintre noi ar trimite cate o plangere in Japonia s-ar gasi o solutie decenta ca pret pentru remedierea acestei probleme.

« Last Edit: May 03, 2012, 21:55:50 PM by Wrangel »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #91 on: May 04, 2012, 09:44:11 AM »
Scuze de intirziere.
In mod sigur codul la arcuri este CS6886. M-am uitat din nou pe poze.
Eu le-am luat de la Unix.
Uite si linkul:
http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P10160&cMegnNr=6318
Si da, ar fi o idee sa se completeze lista cu codurile produselor pe care eu nu le-am luat. Adica plasticaraie si cauciucaraie.
Inca o data, scuze de intirziere.
Daca un lucru nu se poate repara, inseamna ca nu e stricat.
-------------
Forester 2.0X, MY2004, N/A, MT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #92 on: May 09, 2012, 13:18:02 PM »
Care sunt denumirile celorlalte piese mici (plastic si cauciuc) pe care le-ai intrebuintat.
O sa incerc eu sa gasesc codurile dar mai intai trebuie sa stiu dupa ce sa ma uit.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #93 on: May 10, 2012, 09:40:43 AM »
Nu stiu cum le cheama, dar iti pot explica despre ce e vorba.
1. Cauciucurile in care impinge arcul si sus, pe flansa, si jos in amortizor.
2. Cauciucul de pe tija amortizorului. (desi, la mine, cel vechi, de pe amortizorul cu SLS, s-a potrivit perfect pe tija amortizorului nou.)
3. Protectia tijei amortizorului, care se prinde in flansa. Practic un cilindru de plastic care protejeaza tija amortizorului de pietre si alte asemenea.
Daca un lucru nu se poate repara, inseamna ca nu e stricat.
-------------
Forester 2.0X, MY2004, N/A, MT

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #94 on: May 10, 2012, 10:09:02 AM »
In mod normal astea ar trebui sa ramana aceleasi.Nu prea au cum sa se duca.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #95 on: May 11, 2012, 09:24:30 AM »
Corect. La mine nu erau "duse". Nu s-au mai potrivit. Fiind vorba de alte flanse/amortizoare. Singura chestie care s-a potrivit a fost cauciucul ala de pe tija amortizorului. Protectia tijei se prindea pe flansa veche cu un sistem cu baioneta. Pe flansa noua era alt sistem. Cu un pic de vointa, un cutter si o lampa cu gaz, am pacalit protectia sa intre si pe flansa noua.
Daca un lucru nu se poate repara, inseamna ca nu e stricat.
-------------
Forester 2.0X, MY2004, N/A, MT

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #96 on: May 28, 2012, 20:25:29 PM »
Operatiunea de schimbare s-a incheiat cu succes.
Am mers la Subaru Brasov am inlocuit SLS-ul cu non-SLS si sunt foarte multumit de rezultat.
Brasovenii au fost foarte amabili, mi-au oferit un pret bun , un pic mai mare decat varianta propusa de za_sly.
Plasticele si cauciucurile s-au potrivit si la mine si totul a decurs foarte repede.
« Last Edit: August 26, 2019, 21:23:33 PM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #97 on: May 28, 2012, 22:51:10 PM »
Codurile amortizoarelor CU self-leveling - Forester 2.5 XT, MY2007 sunt:
20360SA112 / 20360SA102 (stanga/dreapta, spate).
Restul pieselor (accesorii, flanse, etc) in vreo 2 zile, cand schimb a doua oara acest set (prima data la 75,000, acum sunt la 172,000). Din pacate prima data nu am schimbat si accesoriile (nici desteptii de la service nu mi-au spus ca asa e recomandat...de', nu le-au placut banii mei)

alexd

  • 75
  • Forester MY 2007 2.0 X MT
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #98 on: May 29, 2012, 13:14:52 PM »
Aceleasi coduri le am si eu la varianta X MY2007
Forester MY 2007 2.0 X MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #99 on: August 08, 2012, 10:48:07 AM »
Am actualizat primul post cu toate informatiile din acest topic, dar si din altele. Multumiri celor care au contribuit ;)