Buna seara,
Am doi martori aprinsi in bord la Subaru Forester diesel 2010 (Euro 5) - check engine si vehicle dynamics control.
Masina merge bine, aceeasi putere, acelasi consum de combustibil. Singurul inconvenient - nu mai cupleaza cruise control. Martorii s-au aprins la pornire motor dupa 12 ore stat in parcare.
2 intrebari:
Este adevarat ca daca am check engine aprins nu se mai face regenerarea DPF chiar daca merg turat la 3000 de ture pe autostrada minim 30 minute incontinuu?
Daca am martorul de vehicle dynamics control aprins masin nu mai face fata in conditii de aderenta scazute (respectiv iarna)?
....
Din descrierea ta, apre a fi o problema de EGR.
Probabil a ramas blocat pe "inchis" - asta inseamna ca motorul primeste doar aer curat, din exterior si nu se mai face recircularea gazelor de esapament.
Ce se intampla:
- In primul rand, motorul va trage mai bine, dar, ar trebuia sa ai un consum ceva mai mare;
- DPF-ul se va infunda mai repede, dar daca folosesti masina preponderent la drum intins, nu ar trebui sa fie probleme - regenerarea se face oricum, indiferent daca ai sau nu EGR-ul functional;
- Dupa cum ti-ai dat seama, nu mai poti folosi Cruise Control si VDC-ul este dezactivat. Pe vremea asta nu-i o problema - ar putea insa fi o problema in conditii de aderenta scazuta.
Eu am circulat peste 3000 km inainte sa inlocuiesc EGR-ul si nu au fost niciun fel de probleme.
In urma cu vreo 4 ani, cand am avut problema asta, un EGR nou costa undeva la 1200 lei. Probabil ca acum sa fie tot pe-acolo sau chiar ceva mai ieftin.
Totusi, recomand sa mergi intr-un service specializat pe Subaru ( daca este din Bucuresti, cel mai la indemana ar fi SMT sau, cu un mic efort, Auto Kino Brasov).
Este foarte posibil ca, de fapt, problema sa fie alta decat cea descrisa de mine.
Aprinderea martorilor Check Engine + VDC Off semnaleaza mai multe erori - ar trebui pusa pe tester si depistata care-i cea "buna" in cazul tau.