Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #480 on: September 14, 2021, 12:13:54 PM »
In aceeasi situatie sunt si eu.
Acu cateva saptamani, urcand spre Piatra Arsa, am simtit miros de antigel. Sursa: un por in capacul de plastic al radiatorului. Provizoriu, am largit gaura si am lipit cu poxipol insa pe drum inapoi spre casa am observat ca pierde si pe la imbinarea dintre plastic si aluminiu.
Am comandat un radiator de aluminiu Koyo de pe ebay.com
Pana soseste, subarica sta la umbra.
Schimb si furtunele de la radiator si termostatul cu ocazia asta.
Am insa un mic morcovel vis a vis de garnituri :(

am mai intrebat si pe alte grupuri de Subi si din SUA sau Australia mi-au zis ca e din cauza radiatorului, combinatie aluminiu-plastic si ca sa invechit si la un moment dat a cedat...

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #481 on: September 14, 2021, 13:13:58 PM »
am mai intrebat si pe alte grupuri de Subi si din SUA sau Australia mi-au zis ca e din cauza radiatorului, combinatie aluminiu-plastic si ca sa invechit si la un moment dat a cedat...

Asta am tot citit si eu. Insa pana nu montez radiatorul cu tot tacamul si vad ca este in regula, morcovelul tot acolo :)

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #482 on: September 14, 2021, 17:00:55 PM »
Asta am tot citit si eu. Insa pana nu montez radiatorul cu tot tacamul si vad ca este in regula, morcovelul tot acolo :)

la tine unde a puscat? cand il montezi?

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #483 on: September 14, 2021, 17:43:47 PM »
Fix langa furtunul de intrare in radiator.
Am facut poza dupa ce am largit gaurica, inainte sa astup cu ceva bicomponent de la Bison.
Inainte sa largesc gaurica, nu se vedea cu ochiul liber orificiul de unde tasnea jetul..vizibil doar cu motorul pornit si incalzit. Niciodata la nicio alta masina nu am mai patit asa ceva. Cand plesnea radiatorul, plesnea destul de vizibil :)

https://postimg.cc/68vZJ295

Inca nu a venit radiatorul nou, sper saptamana viitoare.
« Last Edit: September 14, 2021, 17:46:14 PM by Ilie »

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #484 on: September 14, 2021, 20:17:25 PM »
Fix langa furtunul de intrare in radiator.
Am facut poza dupa ce am largit gaurica, inainte sa astup cu ceva bicomponent de la Bison.
Inainte sa largesc gaurica, nu se vedea cu ochiul liber orificiul de unde tasnea jetul..vizibil doar cu motorul pornit si incalzit. Niciodata la nicio alta masina nu am mai patit asa ceva. Cand plesnea radiatorul, plesnea destul de vizibil :)

https://postimg.cc/68vZJ295

Inca nu a venit radiatorul nou, sper saptamana viitoare.

exact unde mi-a plesnit mie,doar ca la mine e o craaptura de vreo 15-20 cm in total :))) :(((, partea faina e ca am pelcat de acasa sa mergem in concediu :)))))))si la urcarea pe autostrada...pa si pusi .
cred ca o sa imi iau unul aftermarket NRF e 380 ron, original ~1700 si vine undeva la 7, 15 zile sau candva :)), Nisens 835 toate aluminiu -plastic

Ilie

  • 645
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #485 on: September 14, 2021, 21:07:50 PM »
exact unde mi-a plesnit mie,doar ca la mine e o craaptura de vreo 15-20 cm in total :))) :(((, partea faina e ca am pelcat de acasa sa mergem in concediu :)))))))si la urcarea pe autostrada...pa si pusi .
cred ca o sa imi iau unul aftermarket NRF e 380 ron, original ~1700 si vine undeva la 7, 15 zile sau candva :)), Nisens 835 toate aluminiu -plastic
Incearca o cotatie de pret si de la autokarma.ro si/sau autoeco.ro
Vazusem Nissens cu 580 parca. Si vine in maxim 3 zile.

« Last Edit: September 14, 2021, 21:08:44 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #486 on: September 14, 2021, 22:33:51 PM »
Încearcă la automobilus. E colegul ucosmin pe forum. Mi-a adus în 3 sau 4 zile unul nou la Impreza și nu găseam nicăieri disponibil decât cu termen de minim 7 zile și prețuri mai mari decât ce mi-a dat el.

WIM

  • 688
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #487 on: September 15, 2021, 17:09:58 PM »
Incearca o cotatie de pret si de la autokarma.ro si/sau autoeco.ro
Vazusem Nissens cu 580 parca. Si vine in maxim 3 zile.

Nissens 430. Koyorad 460. Ambele aluminiu & plastic. Ambele cu livrare in 2 zile.

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #488 on: September 18, 2021, 11:52:57 AM »
La ce e pe acolo de înghesuială și cum probabil sunt furtunasele de apa îmbătrânite și rigide și garnitura pe pompa de apa, șuruburile care au văzut apă și ele.. mai bine îl lași pentru când faci distribuția și schimbi și pompa de apa. E mult mai ușor după părerea mea. Am făcut asta de câteva ori. Nu as încerca altfel.

Dar poate găsești mecanic cu răbdare și posibil sa fie mai ușor cu groapa/ elevator.

am reusit s ail schimb, posibil asta sa fi fost problema. era fisurat butoiasul. e oarecumusor de schimbat, daca ai rdiatorul dat jos pe sus e usor,daca nu pe jos, e langa protectia curelei de distributie, are 2 suruburi.

razvy

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #489 on: September 18, 2021, 11:56:54 AM »
Nissens 430. Koyorad 460. Ambele aluminiu & plastic. Ambele cu livrare in 2 zile.
am gasit la 380 ron NRF, livrat a2a zi, doar ca problema e ca a venit cu niste stutiuri de alama in partea de jos, ar fi ptr racire cutie automata. asa a dat codul dupa modelul masinii, doar ca     CE FAC CU ELE? le opturez sau le leg intre ele sau ce fac ?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #490 on: December 30, 2021, 11:53:29 AM »
Din lista de mai sus eu nu consider xenonul şi trapa atuuri.
Am avut ocazia să mi se arunce un borcan în trapă şi să schimb nenumărate becuri şi drosere.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

dan_b

  • 1343
Re: Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #491 on: December 30, 2021, 12:15:46 PM »
Da, pot insemna si probleme, dar xenon bate halogen la iluminare, desi este mai scump la intretinere. Insa la ce mizerii de drumuri avem si la ce faruri prin copaci au multi, conteaza si ajuta xenon vs halogen.
Referitor la trapa, eu am apreciat dotarea asta pentru plimbarile lejere de vara sau chiar de iarna, la viteze mici, cand vrei sa te bucuri de peisaje (gen prin Thasos sau pe la munte, pe drumuri forestiere).
Altfel, da, trapa mai inseamna si ca te coci vara sau ti-e mai frig iarna sau ca poate sa se infiltreze condens, apa sau sa se sparga. Orice avantaj vine la pachet si cu dezavantaje :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2261
Re: Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #492 on: December 30, 2021, 13:13:28 PM »
Din lista de mai sus eu nu consider xenonul şi trapa atuuri.
Am avut ocazia să mi se arunce un borcan în trapă şi să schimb nenumărate becuri şi drosere.

Esti tu mai ghinionist !
Eu, in cei 8 ani si 200k km cat ma avut SH-ul, cu trapa n-am avut probleme de niciun fel, iar despre xenoane ... numai de bine !
Am schimbat doua becuri ! Si avantajul fata de halogen, e ca xenononul da din timp semne de oboseala si poti sa-l schimbi inainte sa ramai chior !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #493 on: December 30, 2021, 15:04:40 PM »
In 7 ani nu am schimbat droser sau bec la
xenoane. Și suspectez ca au 12 ani. Nu au schimbat nici proprietarii anteriori. Am pus folie la faruri. Am schimbat mai multe becuri de poziție.
Am pierdut capac de spălător.
Iar cu trapa nu am avut probleme.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #494 on: December 30, 2021, 16:00:03 PM »
La SG cel putin pare loterie cu farurile. Eu in 10 ani de cand am masina nu mi s-a ars nici un droser, am schimbat un bec, insa farul din dreapta, original, a inceput sa-i crape sticla. Pur si simplu, nu de la vreo  lovitura.
Un amic tot cu SG XT, dar din 2008 (al meu e 2006), ambele faruri au facut piscina, si inca demult, astfel incat a apucat si sa dezvolte verzeala in faruri! Adica se vedea cum a stat apa cca 2 cm adancime in far. Si in aceste conditii tot i-a mai mers un droser...
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #495 on: December 30, 2021, 19:45:48 PM »
Am scos discutia din jurnalul meu si am mutat-o aici.

Cu farurile este loterie. Eu am prins toate farurile cu halogen in stare proasta, adica matuite pe interior, crapate etc. Cele xenon de pe Outback au fost ok, mai putin faptul ca se crapasera sticlele putin, insa nu se abureau, bateau bine etc. Singura chestie enervanta este reglarea automata. Si la Forester mi se pare ca bat cam jos. Cantarele nu sunt rupte si nu par fortate. Lumina e foarte ok si fara pete, asta si in conditiile in care sticlele sunt usor matuite. Deci e rost si de mai bine.
Nu stiu cum sa fac sa le reglez putin mai sus. Efectiv bat cat 3 lungimi de masina.

Cat despre trapa. Este foarte misto. La outback am deschis-o de cateva ori, insa de multe ori lasam sa intre mai multa lumina si asta imi placea. Eventual doar ridicam partea scurta din trapa (fiind din doua bucati la outback).
La forester deja mi-a cazut apa in cap. Si nu pentru ca ar fi infundate scurgerile. Am prins cel mai ciudat fenomen. Ploaia inghetata plus incalzita masina la interior dar la exterior a ramas gheata, a facut ca tot ce s-a topit sa nu aiba unde sa se scurga. Dupa ce am incalzit bine masina si am condus-o totul s-a uscat. Am bagat aer comprimat pe scurgeri si nu a iesit nimic, apa se scurge bine, sinele erau uscate. Deci mai sunt si momente ciudate cu trapa.
« Last Edit: December 30, 2021, 19:49:03 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3134
  • The other right!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #496 on: December 30, 2021, 20:16:32 PM »
...Singura chestie enervanta este reglarea automata. Si la Forester mi se pare ca bat cam jos. Cantarele nu sunt rupte si nu par fortate....

La SG exista un locas la far unde poti baga surubelnita in cruce si poti regla "offset-ul" ca sa zic asa, exista acolo o rotita zimtata. Eu mi le reglez singur.
La sh inteleg ca ai lupe, ceea ce e de bine, pentru ca ai forma proiectiei in forma de "z", pe cand la SG nu am lupe si proiectia este in "v". Combinat cu ampatamentul relativ mic, rezulta ca in mers la denivelari pot orbi destul de usor pe cei din fata daca nu le reglez atent. Cum insa am mers recent vreo 600km pe intuneric pe E85 si n-am primit nici un flash, cred ca am reusit sa impac si nevoia de a bate ceva mai departe si cu restrictia de a nu-i orbi pe cei din fata.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #497 on: December 30, 2021, 20:22:59 PM »
Nu are lupe nici asta. Japonezii nu prea pun lupe. Nici SJ cu LED nu are lupe. Abia pe facelift parca i-au pus.
« Last Edit: December 30, 2021, 20:24:09 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1343
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #498 on: December 30, 2021, 22:31:28 PM »
Ca idee, daca farurile bat mai lung pe faza scurta, pierzi din intensitate, din vizibilitate. Cand bat mai aproape, ai lumina mai intensa pe portiunea respectiva.
Poti sa verifici la un atelier specializat in reglaj de faruri daca bat unde trebuie sau nu.
Si mai e aspectul 2 - farurile cu lumina rece, deci si xenon, sunt mai putin eficiente pe ud. Am mai discutat si explicat fenomenul. Pt situatii cu ploaie sau ud, mai bine aprinzi si proiectoarele, mai ales daca esti pe un sector de drum cu surprize. Lumina de halogen, clasica, adica alb cald este mai eficienta pe ud.
Ideale ar fi niste faruri rgb :) Pe uscat sa fie alb rece, pe ud sa fie alb cald, pe ceata galbene.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #499 on: December 31, 2021, 11:48:50 AM »
Da, confirm cele spuse despre drumuri ude şi ploaie. Prefer întotdeauna halogenul în locul xenonului.
Chiar acum am cumpărat un set nou de becuri xenon pentru europeană dar la vreme umedă prefer Foresterul, cu ale sale halogene clasice.
La deplasări noaptea pe drumuri virajate, lumina caldă îmi permite să câştig timp.

Maşina de bază, în concepţia mea, trebuie să aibe următoarele:

Gardă la sol generoasă
Casetă de direcţie hidraulică
Clapetă de acceleraţie acţionată mecanic
Cutie de viteze manuală
Motor aspirat de capacitate mare
Sistem de franare cu discuri pe ambele axe
Faruri cu halogen, proiectoare galbene
AC manual
Roată de rezervă
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.