FRANEDin categoria "asa face toate", una din problemele cunoscute la Forester o reprezinta franele. S-a constatat ca dupa 30-40.000 km apar vibratii puternice la franare.
Problema: Discuri ovalizate
Cauza: Supraincalzirea discului/depunerile neuniforme de material provenite de la placutele de frana
Rezolvarea:
1) O varianta la indemana este curatarea discului cu solutie de curatat discurile si cu hartie abraziva speciala (se recomanfa "garnet paper" - imi pare rau dar inca nu am gasit un echivalent in limba romana). Functioneaza daca vibratiile au aparut de curand. In orice caz, merita incercata aceasta varianta si daca vibratiile au aparut de mai mult timp.
2) Varianta a 2-a este una mai scumpa si consta in schimbarea placutelor si a discurilor.
ATENTIE! Dupa schimbarea franelor, acestea necesita incalzire treptata prin franari repetate din ce in ce mai puternice fara a opri masina!!! 5-10 franari ar trebui sa fie suficiente pana se ajunge la franari de la 100km/h la 10km/h. Franarea pana la 0 poate aduce depuneri de material si ne intoarcem de unde am pornit.
Aveti grija unde realizati aceste franari pentru a nu pune in pericol viata dvs. si a celor din jus.
Link catre un articol foarte bun:
http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml#AMORTIZOARE SPATESe duc destul de repede si se schimba pe garantie (daca mai aveti garantie). Insistati in cazul in care vi se spune ca intra la consumabile. Schimbati ambele amortizoare (pe punte) altfel riscati sa aveti un comportament ciudat al masinii. De altfel, daca aveti amortizoare cu "self leveling" puneti tot cu self leveling. In caz contrar riscati ca spatele sa stea mai jos ca fata. Ca optiuni dupa garantie aveti 1. reconditionarea amortizoarelor originale (cost redus, dar se poate dovedi a nu fi de durata) si 2. inlocuirea cu o suspensie fara self leveling.
Mai multe detalii despre codurile de produs aici si mai gasiti ceva si
aiciCheck engine + Cruise control care palpaieDaca aveti aprins pe bordul martorul check engine sau/si cel de cruise control si in plus observati o lipsa de putere si un consum ridicat inseamna ca aveti probeleme cu admisia. Daca este curatata si se reseteaza calculatorul, atunci problema dispare. Acelasi lucru se intampla si din cauza calitatii benzinei, eroarea aparand la sonda lambda sau catalizator. Cu stergerea erorii si resetare de calculator se rezolva problema. Se recomanda sa bagati benzina cu cifra octanica mai mare sau sa schimbati benzinaria de la care alimentati de obicei. Daca problema persista este posibil ca unul din senzori pe partea de evacuare sa nu mai functioneze corect.
Adaug si un film care confirma ce veti vedea si in discutii pe forum in doar cateva minute.