intre timp (pana rezolvam problemele cu fuliile si prinderea compresorului) am zis sa descriu un pic "schema" de control a supapei de bypass poate avem feedback cu idei interesante, doar si idea de fata este preluata de la Mihai (ratzalarul)
deci, scopul principal este controlul pozitiei supapei de bypass (care permite aerului sa treaca de la intrarea in compressor direct la iesire fara a mai fi comprimat) atat la relanti (cand dorim sa fie deschisa astfel incat compresorul sa nu faca presiune in spatele clapetei de acc care este aproape inchisa) cat si in ture cand/daca dorim sa o deschidem partial pentru a controla presiunea generata
bypass-ul este inchis in pozitia default si are un mechanism de control de tipul wastegate, adica o membrana care impinge sa deschida supapa. membrana poate fi "miscata" atat de vacuum cat si de boost (are 2 port-uri)
schema ar fi:
galerie admisie (dupa clapeta) ------> P2 EBCS 3port P1 ----------> port vacuum SC
|
P3-------------------> port boost SC
unde avem asa:
- furtun de dupa clapeta de acc la portul 2 al unui EBCS 3 port
- furtun intre iesirea P1 de la EBCS catre portul de vacuum al compresorului
- furtun intre iesire P3 si portul de boost
EBCS-ul 3 port este controlat de ECU si tot ce face este sa directioneze ce primeste pe P2 catre P1 si/sau P3 in functie de duty cycle
deci am avea urmatoarele situatii:
1. relanti/mers incet, clapeta inchisa si nu vrem boost, adica avem vacuum pe galerie si la P2, ebcs cu duty cycle 0% deci vacuum la P1 si nimic la P3 => bypass deschis la compressor
2. pedala acc apasata, nevoie de boost, pe galerie si la P2 putem avea vacuum sau boost, ebcs cu duty cycle 50% adica aceeasi chestie si la P1 si la P3 deci teoretic aceeasi presiune/vacuum pe ambele parti ale membranei deci bypass inchis deci compresorul compreseaza
3. pedala acc apasata, nevoie de redus boost-ul, pe galerie si P2 avem boost deci setam ebcs-ul la duty cycle mai mare de 50% astfel incat sa mearga mai mult boost la P3 astfel incat sa deschida partial bypass-ul
unde duty cycle-ul la ebcs se seteaza/controleaza din ECU in functie de pozitia pedalei de acc/boost-ul realizat ...