2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #660 on: September 01, 2016, 19:58:54 PM »
deci, asa ca rezumat al problemelor gasite:

1. garnituri de chiulasa varza din cauza camasi lasate un pic -> se rezolva cu plan  la bloc/chiulase si garnituri noi
2. uzura pe axele cu came si locasurile din chiulase unde se invart, nu este mega uzura dar totusi exista -> se rezolva prin lasare cum este :)
3. cuzineti varza la o biela -> se rezolva cu alti cuzineti
4. uzura/joc la bolt-uri pistoane si gauri biele aferente -> se rezolva cu biele si bolt-uri noi
5. mega turbina de la Turbo Dynamics -> paleta atinge intr-un loc housingul pe partea de admisie si are un pic de joc in toate directiile -> inca nu m-am hotarat daca fac ceva sau o las asa, teoretic turbina va merge la 15psi in loc de 25psi in config. twincharge si nici cei de la Turbo Dynamics nu au raspuns inca la mail (turbina luata in februarie/aprox 12-14k km facuti cu ea ..."usor" dezamagit de Turbo Dynamics)
« Last Edit: September 01, 2016, 20:03:08 PM by andea79 »

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2008 STI
« Reply #661 on: September 01, 2016, 21:22:52 PM »
Cuzinetul de biela cu probleme si axele uzate pe lagare nu dau de gandit pe parte de ungere?
Vei avea cuplu mai mare la turatii joase cu SC-ul, adica stres mai mare pe cuzineti decat inainte.
Exista ceva sistem de ungere electric pentru motorul asta, cu debit si presiune constante, independente de turatie? Poate ar fi o varianta de luat in seama...
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #662 on: September 01, 2016, 22:12:35 PM »
dau de gandit dar cum sa nu dea :) dar inca nu am ajuns la o concluzie :)

teoretic cauzele pot fi cel putin 2 :

- ungerea
- shpanul avut in motor acum 12-14k km cand a crapat vechea turbina ... curatat cum s-a putut atunci fara dezmembrat tot motorul
(dupa faza respectiva mi-a scazut presiunea de ulei la relanti cu cativa psi ... deci ceva a ramas cu sechele de atunci)

practic ... still thinking :)

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #663 on: September 01, 2016, 22:41:38 PM »
poate uleiul prea subtire? aveai ceva zgomote ciudate adica batea motoru sau piston slap ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #664 on: September 01, 2016, 23:05:20 PM »
uleiul este discutabil intotdeauna ... cat despre piston slap normal ca este, nu are cum sa nu fie la clearance-urile motorului, pana se incalzea scotea tot felul de zgomote ciudate ... apoi era ok :)

dar uzura in gaurile din biela (partea cu pistoane/bolturi) este exact unde apasa boltul/pistonul cand este impins de ardere , nu pe laterale  - daca ma exprim coerent  - cum este si uzura pe cuzinetii bielelor pe partea pe care biela impinge arborele ... adica o pot privi si ca fiind o uzura "normala" :)

       

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #665 on: September 01, 2016, 23:08:59 PM »
oricum per ansamblu sunt ok , in sensul ca target-ul initial de 50k km a fost indeplinit/depasit de motor deci ... nu am ce comenta :)

cel mai mult m-au surprins punctele 4 si 5, la 4 exista materiale mai potente ca bielele actuale care oricum nu erau cine stie ce si bolt-uri de asemenea din alt material si ...  se rezolva problema dar punctul 5 ... :(
« Last Edit: September 01, 2016, 23:10:47 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #666 on: September 02, 2016, 00:10:32 AM »
mda dubioasa faza cu Turbodynamics, sper sa se rezolve sa nu fie probleme, iar cu motorul multa bafta, interesante poze
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #667 on: September 02, 2016, 00:12:31 AM »
1.ce firma sunt cuzinetii de biela ? si ce pui acum ?
2. ce dimensiune ai la arp -urile de chiulasa
3 . pe ce garnitura vrei sa mergi stock oem sau mai groasa ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #668 on: September 02, 2016, 10:01:18 AM »
legat de turbo, stiu ca la CHRA-ul de GTX nu se poate face rebuild, decat inlocuire si prin state costa 800$ ... putin probabil sa fie deschisi sa o rezolve fara costuri mari Turbo Dynamics-ul si eu inca nu stiu sigur daca merita sa investesc in ea sau nu, in sensul ca daca SC-ul functioneaza cum vreau voi avea nevoie de o turbina mai mare oricum ...

1. cuzinetii erau acl race si tot din aia raman  - cred ca uzura pe biela respectiva nu a fost din cauza lor si in rest aratau tzutz
2. aveam ARP 2000 11mm/diametru oem si pun ARP 625 tot 11 mm  - stiu ca ar fi mai stabil cu diametru mai mare dar trebuie prelucrate si camasile pe blocul meu si evit pe cat posibil sa lucreze prea multe persoane pe bloc :)
3. aveam garnituri OEM dar acum ca se face plan la bloc si poate si la chiulase trebuie oricum garnituri mai groase, am cosworth de 1.1mm cu acel folded layer

4. :) bielele erau manley h beam - alea cele mai ieftine de la Manley si acum as pune Manley H tuff something (cod 15024R6-4) , aici oricum am avut intrebari daca tin bielele cu SC-ul chiar daca nu aveau uzura la bolturi si erau in top shape ... deci cu uzura cu tot ..altele clar


PS: la noua "constructie" am un target mai optimist ca cel anterior, adica tot 50k km dar cu SC :)
(in secret visez la 200k :) ... dar de la 118k cat a avut la desfacerea motorului pana acolo ....)
« Last Edit: September 02, 2016, 10:20:20 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #669 on: September 03, 2016, 23:05:23 PM »
pareri despre EWG anyone ?

ma gandesc ca ar fi solutia (macar temporara) la reducerea EGBP avand in vedere configuratia twin charge si faptul ca turbina mea actuala (GTX3071R cu hotside A/R .64) este cam restrictiva pe evacuare ...  

LE: un link cu cateva info interesante http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2628355
« Last Edit: September 03, 2016, 23:11:09 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #670 on: September 03, 2016, 23:21:54 PM »
hahah eu vreau sa imi pun ewg doar sa scot flacari prin aripa fata :D o sa ai ceva de modificat la evacuare...
si cum zice si asta pe nasioc '' WG with atmospheric dump: muy bueno for power and efficiency purposes! ''
« Last Edit: September 03, 2016, 23:25:00 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #671 on: September 03, 2016, 23:50:31 PM »
muy bueno da :) dar eu ma gandesc la varianta cu routing inapoi in downpipe, cat de jos si la unghi cat de ascutit ca nu imi place galagia :)


malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #672 on: September 03, 2016, 23:57:34 PM »
pai si crezi ca o sa se modifice EGP daca ii faci re route in DP ??
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #673 on: September 04, 2016, 00:21:53 AM »
pai ideea ar fi ca gazele sa aiba pe unde ocoli turbina -> ea (cu sau fara IWG deschis) fiind principalul obstacol dpdv al flow-ului pe evacuare, un soi de alternativa la o turbina cu hotside muult mai mare ...  

oricum EGBP este mare pana la turbina ... dupa turbo nu cred sa fie probleme de flow (pe evacuarea mea cel putin) ...  
« Last Edit: September 04, 2016, 00:25:33 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #674 on: September 07, 2016, 22:10:34 PM »
mic update:

punctul 5 de mai sus rezolvat mega ieftin :)

am dus turbina la http://turboshoet.ro pentru verificare (sa nu o mai trimit pana in UK si inapoi) si se pare ca paleta de pe admisie atingea intr-un loc carcasa din cauza ca aceasta carcasa s-a deplasat un pic din cauza unei lovituri ziceau ei (au marcat si locul loviturii pe carcasa - eu cred ca a atins in blocul motor pentru ca spatiu nu prea era - doar cu flexul a fost facut - si probabil la vibratii ... sau probabil nu) ... anyway au centrat carcasa, verificat totul si teoretic este ok ... 50 Lei - ieftin si bun speram :)

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #675 on: September 07, 2016, 22:14:47 PM »
si am uitat: a fost desfacuta si pompa de ulei, uzura si in ea dar mai ales pe supapa de presiune care arata mega frecata/uzata -> s-ar putea ca asta sa fie motivul pentru care vedeam fluctuatii de presiune/presiune mai mica cateodata la relanti -> cred ca ramanea blocata in pozitia deschis
deci comandat pompa noua, 12 mm de tura asta sa vedem ...

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #676 on: September 07, 2016, 22:17:17 PM »
eram pompa oem de 10 mm?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #677 on: September 07, 2016, 22:19:35 PM »
oem 11 era ... si am luat oem de 12 (jdm)

Muttley

  • 5132
Răspuns: 2008 STI
« Reply #678 on: September 07, 2016, 22:24:06 PM »
Tu ai suportii de motor originali, sau asa retin eu cel putin. La puterea pe care o aveai, sa nu te mire ca se misca motorul foarte mult si ti-a lovit turbina. Sper ca treci la ceva mai dur.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #679 on: September 07, 2016, 22:29:01 PM »
da, originalii sunt ... dar nu-i schimb inca :) ... doar mut turbina un pic ca oricum nu statea stralucit ...