am renuntat si la sistemul de evap ca sa mai scap de balariile din compartimentul motor si mi-am dat seama ca as putea sa folosesc solenoidul care deschide/inchide supapa cu gaze din canistra de carbon pentru a controla supapa de bypass a supercharger-ului
mai exact, acest solenoid este controlat de ECU in functie de boost
deci il voi folosi sa controlez un solenoid 3-port astfel:
galerie A -------------3port-------- B port vacuum supapa bypass SC
|
----------- C port boost supapa bypass SC
iar controlul wastegate-ului extern al turbinei va ramane ca acum - adica full control cu solenoidul "clasic"
in mod "default" 3port-ul va lasa sa comunice tot timpul A cu B, adica la relanti si dupa ridicare pedala acc cand avem vacuum in galerie se va transmite vacuum si la supapa bypass adica bypass-ul va fi activ/deschis sa nu faca SC-ul boost
la valori mai mari de boost, cand teoretic turbina este mai eficienta decat SC-ul, va comunica si A cu C (se va transmite boost-ul din galerie si catre portul de boost al supapei) astfel incat sa pot reduce din boost-ul facut de supercharger si sa cresc in paralel boost-ul facut de turbo
marea diferenta fata de planurile anterioare este ca voi avea astfel 2 solenoizi controlati de ECU, adica voi putea sa ajustez real time din ECU presiunea de pe ambele "compresoare" si sa variez care genereaza mai multa presiune si in ce momente
PS: ideea am imprumutat-o de la Ecutek, ei folosesc aceste tabele pentru a controla boost-ul pe BRZ-uri cu turbo sau supercharger