Pentru mine e simplu cum functioneaza sistemul.
Adica:
1) andea e destept
2) andea o overthinking it.
1+2 mie-mi da cu popcorn. Gen nici nu ma obosesc sa inteleg ceva, sunt convins ca are control total si e cel mai capabil sa-i dea de cap. Astept sa vad rezultatul.
O parere as emite, nu mai retin daca mi-am mai exprimat-o. Dpdv hardware, gen cuzineti, fusuri arbore cotit, exista (sau ar trebui sa existe) o corelatie intre cuplul mare si turatie. De regula, motoarele capabile de cupluri mari jos vor fi supradimensionate, dovada regimurile de turatie maxima reduse, din cauza maselor si inertiilor mari. Si invers, motoarele usoare, cu turatie mare, vor avea cuplul maxim undeva mai sus, ca sa... nu se rupa, cum turatia mare uniformizeaza cumva solicitarile.
Simplificat, sper sa reziste motorul de STI la cuplu mare jos. Oricat de bune piesele, ariile pe care se distribuie fortele alea sunt aceleasi ca la stock.
Valabil si-n transmisie. Una e sa trimiti 700Nm pe dantura pinioanelor de a 3-a la 5000 rotatii pe minut, gen cateva milisecunde pe 2 dinti imperecheati, alta e sa-i tii in contact de 2 ori mai mult timp.
Succes si spor, sper din toata inima sa iasa ce-ti doresti!