2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1260 on: January 11, 2019, 22:32:48 PM »
foarte bun :) ... arata mai bine pe exterior ca asta


BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2008 STI
« Reply #1261 on: January 11, 2019, 22:47:34 PM »


Stiu ca Andea este pasnic dar ar putea incerca o carcasa de compresor cu un astfel de profil.  Juniorul ar fi incantat de tanc.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1262 on: January 12, 2019, 08:32:11 AM »
Vreau eu așa. Vleau vleau vleau.... :o
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: 2008 STI
« Reply #1263 on: January 16, 2019, 15:33:49 PM »
După câteva zile bune de lecturat de la  capăt pana aici, a acestui topic, fiind îndrumat de @andea79 din alt topic sa vin pe aici, nu mai am ce sa zic in afara de wow...ce proiecte și ce execuție...am citit cu mare plăcere și interes fiecare postare și fiecare pas al acestui monstru și sunt înmărmurit de ce s-a făcut și foarte curios dacă se mai poate face ceva după atâtea...dar după câte am văzut, mereu mai este ceva de îmbunătățit/schimbat/înlocuit/adăugat.
Felicitări pentru tot efortul depus și pentru rezultate. (Emoji de WOW cu ochii căscați)

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1264 on: January 16, 2019, 16:51:02 PM »
mda ... e distractie continua unantruna si fara intrerupere :)

chiar ieri a fost pus la loc SC-ul ca a fost dat jos pentru inlocuirea tuturor furtunelor si colierelor pe partea de aer si indreptarea&intarirea suportului pe care sta (se deformase de la presiune se pare) pentru ca la boost > 30 psi aveam pierderi ... si azi am facut cateva ture de test dar din pacate in continuare aud ca se fasaie ceva pe undeva :) - zilele urmatoare mai facem un boost leak test sa vedem unde mai da cu virgula  ...
« Last Edit: January 16, 2019, 16:51:36 PM by andea79 »

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: 2008 STI
« Reply #1265 on: January 16, 2019, 17:20:57 PM »
Super, știu ca o sa găsești oportunitatea de îmbunătățire :) probabil ca data viitoare când o sa fim prin cluje o sa ne sesizam ca sa facem cunoștiință și sa ne miram de minunăție și live, dacă ne va fi permis și dacă nu o sa facem cunoștința  înainte :)
Spor la treaba in continuare!!

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1266 on: March 25, 2019, 13:22:27 PM »
deci ... megaboost-ul si-a facut efectul ... incepe sa se umfle matzu' in ea de ceva vreme
in concluzie ... cumparaturi :)






Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1267 on: March 25, 2019, 14:27:26 PM »
Suspectezi doar garnitura? Cea de pe masina ce este, presupun ca nu OEM.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1268 on: March 25, 2019, 14:29:27 PM »
Imi place fontul cu care ai scris  ;D
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1269 on: March 25, 2019, 14:45:14 PM »
nu suspectez nimic :) desfacem si vedem ...

oricum vreau sa fie desfacut tot tot sa verific starea cuzinetilor & shit dupa distractia cu compresorul pentru ca s-au modificat fortele care trag de vilbrochen in diverse directii ...

poate s-a smuls din bloc vreun prezon ARP625 de care am acum sau poate pur si simplu nu au mai putut prezoanele sau poate camasile ... vom vedea ...

trec oricum la prezoane de 14mm - inca nu stiu de care - doar ca aici pe zona garnituri/camasi vreau sa fac ceva inventii :)

inelele din poza dupa cum se vad sunt de tip cutrings  - au niste "grooves" pe partea dinspre chiuloase care la strangere ar trebui sa taie/intre in aluminiul din chiuloasa pentru o fixare mai buna dar nu imi place partea dinspre camasi, unde as vrea sa fac un soi de counterbore/prag in interiorul camasii in care sa intre 0,1-0,2 mm inelele respective ...



andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1270 on: March 25, 2019, 14:51:12 PM »
IAG au ceva similar dar nu inteleg de ce nu le-au combinat :)

au chestile astea
https://www.iagperformance.com/IAG-Fire-Lock-Head-Gaskets-1-Pair-p/iag-eng-1740.htm
pentru care la montaj este necesar acel counterbore dar astea nu au grooves-urile care sa intre in chiuloase

si au astea (de care am luat si eu de la Athena direct)
https://www.iagperformance.com/IAG-Cooper-Ring-EJ25-100mm-Head-Gasket-051-p/iag-eng-1732s.htm
care au grooves dar nu se monteaza cu counterbore ....

iar eu evident vreau de amandoua :)

LE: asta daca am cu cine dpdv al prelucrarilor pe bloc ... unde nu sunt inca sigur ... daca nu am merg pe montaj "clasic" cu garniturile astea si prez. de 14 mm
« Last Edit: March 25, 2019, 15:11:45 PM by andea79 »

Muttley

  • 5126
Re: 2008 STI
« Reply #1271 on: March 25, 2019, 15:52:28 PM »
IAG au ceva similar dar nu inteleg de ce nu le-au combinat :)

Poate din dificultatea/imposibilitatea controlarii deformarilor.
Ai asa...
Fonta pe bloc / inel din ceva metal de duritate medie "alloy compression shims" / aluminiu in chiulasa.
Si practic vrei sa deformezi controlat si cu adancimile exacte atat inelul care se muleaza pe degajarea din camasa cat si chiulasa care se muleaza pe striatiile inelului. Sa stii ca e foarte greu. Ti-ar trebui cateva blocuri, chiulase si inele de sacrificiu sau un FEA infailibil.
Ei le fac pe jumatate si e usor. Se deformeaza ce e pe o parte, pe partea cealalta eviti deformarea cu multa arie de sprijin. Ia vezi observatia cu "The gaskets are not recommended for blocks or heads that are o-ringed". Practic ar fi ce vrei tu sa faci :D

O alta problema ar fi faptul ca la fiecare demontare tre' sa stergi deformatiile prin planare. Daca ai deformatii pe ambele parti, iar tu vrei, citez, "0.1-0.2", ceea ce e enorm, ajungi la raport de comprimare de Mazda dupa 1-2 ribilduri.

Si nu mi-e clar ce se intampla cu camasile tale jos, la etansarea cu blocul, cand vei strange chiulasele ca la nebuni cu noile prezoane.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1272 on: March 25, 2019, 16:33:05 PM »
deci...mazgalitura ca nu ma stiu exprima altfel


asa ar trebui sa arate sectiunea in camasa, practic in partea de sus este counterbore step-ul vietzii, de 0.1-0.2 mm in care intra cu totul o parte din inelul din pozele de mai sus - cum fac cei de la IAG cu firelock gasket

garnitura din pozele de mai sus este facuta la 1.2 mm grosime, deci calculata grosimea/tasabilitatea partii de composit + grooves-urile care intra in chiuloase astfel incat la final sa ramana de 1.2mm (momentan am garnituri de 1.1, si alea luate mai groase decat ar fi trebuit)

ce as vrea eu: ori un alt inel care sa fie ca si cel actual dar mai inalt cu 0.1-0.2mm partea care ar intra in counterbore sau alta parte de composit/alta garnitura in jurul inelelor calculata pentru 1.1mm daca introduc inelele actuale 0.1mm in camasa

partea cu deformarile/santurile in chiuloasa e asumata sa zic asa, la urmatoarea desfacere ori fac plan ori se umple cu sudura si apoi se face plan

in rest camasile au sprijin , arata ceva de genul

si se sprijina pe ce a ramas din camasa initiala - ceva de genul


adica altfel zis, inelul de inox sprijinit pe camasa de otel  - unde teoretic nu ar trebui sa am (mega)deformari iar sus grooves-urile care intra/taie in aluminiul chiuloasei ..

iar dpdv tehnic ma gandesc ca ar fi usor/safe pentru cei care prelucreaza blocul deoarece ar trebui sa faca ce stiu ei - ca si cum ar aleza camasa la un diametru mai mare dar doar pe o adancime de 0.1 - 0.2 mm ...
« Last Edit: March 25, 2019, 16:40:03 PM by andea79 »

Muttley

  • 5126
Re: 2008 STI
« Reply #1273 on: March 25, 2019, 19:35:40 PM »
Am inteles, garnitura se comporta ca un limitator de deformare, iar inelele sunt mai inalte cu adancimea santului + cat vrei sa sape in chiulase.
Vezi ca se taseaza cam 0.3mm o garnitura stransa domestic. Poate ar fi safe sa masori grosimea garniturii actuale, in stare stransa, sa ai un ordin de inaltime de tasare.
Insa da, s-ar putea sa mearga.

Auzi, dar n-ai obtine un efect similar cu niste camasi mai inalte si nervurate? :D
Sau nu, ca risti sa crapi chiulasele. Ideea-i ca inelele-s moi.
« Last Edit: March 25, 2019, 19:40:03 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1274 on: March 25, 2019, 20:12:55 PM »
in seara asta am program de masurat, ei zic in specs 8-12% procent de tasare/comprimare partea de compozit ...
nu ar fi rau camasi din alea, dar cine le face si cum le monteaza ? :)

sters...:)
« Last Edit: March 25, 2019, 20:22:50 PM by andea79 »

Muttley

  • 5126
Re: 2008 STI
« Reply #1275 on: March 25, 2019, 20:23:30 PM »
Camasile mai inalte le obtii cu un bloc nou unde sapi gaurile de sleeves mai putin adanci cu aia... 1.1mm sau cat iti iese tie.

Problema apare dupa ce se taseaza blocul. Cu inelele, la urmatorul ribild poti compensa cu un set nou, mai inalt cu tasarea. Sau cu saibe suuuper subtiri jos, intre bloc si camasi.
Cert e ca va fi distractie indiferent de varianta.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1276 on: March 25, 2019, 20:26:23 PM »
mda, si acum ma distrez ca inca nu am gasit cine sa faca inele ca alea dar mai inalte un pic sau ceva garnutura de compozit cu 0.1 mai subtire daca e sa folosesc inelele astea ... hmm

andea79

  • *
  • 4032
Re: 2008 STI
« Reply #1277 on: March 25, 2019, 20:27:54 PM »
am gasit tot la athena garnituri pt ceva chevrolet parca, pe ideea sa iau inelele din ele, 1.5mm cu 103mm cele mai apropiate ...diametrul ma enerveaza

Muttley

  • 5126
Re: 2008 STI
« Reply #1278 on: March 25, 2019, 20:39:51 PM »
Se pot face prin electroeroziune din foaie de otel la grosimea dorita.
WRX SW 2002

Re: 2008 STI
« Reply #1279 on: March 25, 2019, 20:45:21 PM »
Ce diametru ai acum? (stock vad 101,3?)