deci ... un pic despre ambreiaj cum am inceput mai sus
cum spuneam undeva am avut un pic de joc (1mm) inainte/inapoi la vilbrochen aferent uzurii cuzinetului de palier -> uzura generata de forta exercitata de placa de presiune
aveam/am un ambreiaj Exedy Stage 1 Organic Heavy Duty care cf. specs Exedy de aici
http://www.exedy.co.uk/products/mt-sports/cataloguerezista la 560Nm la roata / 700 Nm la volanta avand acelasi disc ca si ambreiajul Stage 1 Organic simplu dar cu clamp load mai mare din placa de presiune adica 16000N
Stage 1 Organic rezista la 400Nm roata/490Nm volanta cu clamp load 11300N
de asemenea Exedy zice ca vers HD are cu aprox 40% clamp load mai mare vs vers Stage 1 simpla -> se vede din numerele de mai sus - si de asemenea se vede ca si cuplul este proportional cu acest procent (e oarecum logic avand acelasi disc si aceeasi suprafata)
tot Exedy mai zice ca Stage 1 simplu are cu aprox 40% clamp load mai mare decat ambreiajul OEM (facut tot de Exedy dar la care nu dau detalii) -> calculam deci ca ambreiajul OEM ar avea aprox. 8000N clamp load
si ajungem la concluzia ca Stage 1 HD are exact dublu clamp load fata de OEM
pe de alta parte stiu personal STI 2008 din CJ cu aceeasi problema de crankwalk si uzura cuzinet care utilizeaza ambreiaj Stage 1 simplu deci pare ca si cei 11300N clamp load sunt prea multi
in concluzie caut ambreiaj cu clamp load mic care sa reziste la 400-450Nm la roata sa zicem
ar mai ramane de jonglat cu suprafata sau cu coef. de frictiune/materialul discului ...
cu suprafata e oabla treaba, ar exista varianta twin disc FM022SD cu 650Nm la roata si clamp load de 9810N sau varianta triple disc FM023SB cu 980Nm la roata si acelasi 9810N clamp load dar preturile sunt de la 2000 de coco in sus ...
deci .. pana la cei 2000 de coco am zis sa experimentez cu o placa de presiune OEM si diverse materiale pe disc poate reusesc sa compensez din coef de frictiune al materialului -> adica caut material cu coef de frictiune static cat de mare si dinamic mai mic (ca sa nu fie mbreiaj de tipul on/off)