dupa 2 saptamani de cand am primit pompa si injectoarele si s-a inceput montajul ... se vede si luminitza de la capatul tunelului
scriu cateva detalii (pe scurt) aici ca poate se mai gandeste careva candva ca ar vrea pompa dw440 cu controllerul c103 si sa stie ce il asteapta ()
deci, cu injectoarele nu au fost probleme - montate/testate cu vechea pompa - totul ok; cu noua pompa in schimb big broblems - masina/pompa nu a pornit nicicum
dupa mai multe zile de masuratori voltaj/frecventa/duty cycle si osciloscoape si generatoare de semnal pe diverse frecvente cu PWM pe ground si/sau voltaj si duty cycle variat si diverse combinatii de montaj cu n fire combinate cate k de x ori am identificat cele 2 probleme majore:
1. controllerul C103 are nevoie de PWM pe ground iar masina are PWM pe voltaj 0-5V intre ECU si controller OEM (FPC) si PWM tot pe voltaj 0-12V intre FPC si pompa originala
2. la duty cycle de 100% adica full ground controllerul DW opreste pompa, ceea ce este exact pe invers fata de cum te-ai astepta daca pompa in rest respecta duty cycle primit (testat cu generator de PWM, la 30% pulsed ground se aude ca merge incet, la 80% mai tare iar la peste 95% se opreste) iar asta este o problema avand in vedere ca la pornire si cateva zeci de secunde dupa ECU comanda 100% duty cycle
in final solutia a fost:
la 1. am montat un soi de invertor de semnal PWM - facut de un prieten electronist
(primeste ca intrare voltaj cu PWM, ground stabil si scoate pulsed ground)
au si cei de la DW acest "adaptor" cum ii zic ei dar nu a fost inclus in kit desi ei pretind ca este kit specific pentru 2008+ STI
(se putea rezolva si acest punct din rom, daca inversam peste tot duty cycle-ul ca doar in final 30% duty cycle pe pulsed voltage este egal cu 70% duty cycle pe pulsed ground)
la 2. am modificat in rom duty cycle-ul comandat la pornire si in rest astfel incat sa nu depaseasca 95%
concluzia este ca fara acel invertor (care ar trebui inclus in kit) si mai ales fara modificarea ROM-ului nu prea este utilizabila DW440 cu C103 pe subaru
nu mai zic ca am povestit si cu cei de la DW, care mi-au trimis 2 ghiduri de instalare care se bat cap in cap si oricum nu functioneaza si mai mult ne-au indus in eroare dar ... asta e
partea pozitiva in final este ca am "sapat" un pic in rom in zona asta si am gasit mai multe modalitati de a modifica duty cycle-ul comandat si chiar frecventa (OEM intre ECU si FPC este ~82Hz dar poate fi modificata)