2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #220 on: June 07, 2014, 19:40:30 PM »
mmm, more fun zici ... :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #221 on: June 07, 2014, 20:09:29 PM »
mmm, more fun zici ... :)

:) Da... tocmai eram cu nasul prin loguri si mi-am zis: "ce mai conteaza ce e pe aici !?!?!? e mai fun to drive !!!" :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #222 on: June 12, 2014, 21:57:53 PM »
deci, ce am mai testat/shurubarit in ultima vreme:

1. am reusit sa imi reglez mult mai bine boost-ul. Pana acum pe WOT depasea target boost-ul cu aprox. 1.5psi fapt ce genera uneori timing dat inapoi de tip preemptive din cate am vazut eu. Acum boost-ul sta ca ceasul la +/- 0.2psi de target pe wot , nu mai am nici timing dat inapoi (chiar cu un target pe WOT mai mare decat cel initial)

2. am testat trecerea pe afr mai lean. Aveam AFR masurat de wideband pe WOT in jur la 10.3 - 10.4 si am trecut pe afr de 11 cu reducerea timingului bineinteles. Masina se simtea mult mai bine pe afr-ul de 11 pe zona de spool si pana in 5500rpm dar apoi EGT-ul crestea mult prea mult. Am incercat reducerea egt-ul din boost mai mic/timing mai agresiv peste 5500rpm sau prin afr mai bogat doar peste 5500rpm... in final am redus egt-ul dar am ajuns la o configuratie in care masina era mai tzafnoasa pana in 5500rpm dar apoi pierdea mult mai mult decat in setarea initiala cu afr 10.3-10.4.
Adica am facut cumva o curba mai inalta de cuplu pana spre 5500rpm care apoi coboara mult mai brutal ... pe scurt am revenit in final la afr-ul mai bogat si curba de cuplu mai "plata" dar pe o plaja de ture mai larga. Trebuia sa incerc nu ? :)

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #223 on: June 25, 2014, 21:41:26 PM »
Azi mi-am facut curaj si am scris versiunea de ROM cu patchul MerpMod Switch version aplicat, adica cel de care mai ziceam ca permite sa ai 6 harti intradevar diferite si .. multe alte chestii interesante ...

Avand in vedere ca ROM are modificari destul de mari zic eu si pe partea de logica/cod vizavi de rom-ul original scopul de azi a fost doar sa ma asigur ca masina/ecu supravietuieste :) .... si totul a fost ok.
O mai monitorizez cateva zile si apoi o sa imi fac o harta "mega sportiva" pentru benzina de 95 :)



andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #224 on: June 25, 2014, 23:01:00 PM »
daca mai sunt persoane interesate sa utilizeze MerpMod diverse versiuni si sunt intrebari - raspund cu placere ... dar doar pe rand fara inghesuiala :) :)

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #225 on: June 26, 2014, 00:57:27 AM »
Zic sa pui ceva cu numere de ordine ca se face imbulzeala ;D.Nu de alta dar se calca colegii in picioare.
La urmatoarea intalnire o sa incerc sa aduc o tabla si creta sa ne predai lectia.Spor!

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #226 on: June 26, 2014, 17:45:55 PM »
Zic sa pui ceva cu numere de ordine ca se face imbulzeala ;D.Nu de alta dar se calca colegii in picioare.
La urmatoarea intalnire o sa incerc sa aduc o tabla si creta sa ne predai lectia.Spor!

nu-i fain cu lectii, e ca la clubul de lectura: fiecare citeste singur si apoi ne dam cu parerea impreuna :) ... singura problema e ca vorbim toti deodata si nu prea se intelege :)


andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #227 on: June 26, 2014, 20:46:49 PM »
Azi testand una alta ... alte balarii ... mi-am dat seama inca o data cat de "tare" este setarea timingului si boost-ului per gear.
Sunt diferente foarte mari intre valorile pana la care se poate merge safe intre treptele de viteza mici (1,2,3) si mari (4,5,6).
O setare "clasica" este facuta sa nu aiba knock pe toate treptele adica se va merge pe valorile mai putin agresive de boost si timing aferente treptelor 5 si 6, adica toate treptele vor avea aceeasi setare de boost/timing  - setare care este de fapt optima doar pentru 5 si 6. In practica folosim cel mai mult treptele 2,3 si 4 si masina poate fi mult mai agresiva in 2,3 si 4 cu setari per gear.

De exemplu, la mine, intre a 3-a si a 5-a am diferente de 3,5 grade de timing si 4 psi boost ... si este o diferenta notabila intre feelingul in a 3-a cu setarile actuale si daca as pune setarile de a 5-a si pentru a 3-a.

In concluzie :) , recomand calduros celor care isi modifica soft-ul (ei sau la diversi tuneri) sa foloseasca/ceara setari per gear -> mai ales ca se pot face cu ecu/rom-ul standard din 2008 incoace  - deci fara alte patch-uri gen MerpMod sau Ecutek RaceRom sau altele ... si diferentele MERITA :)

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #228 on: July 02, 2014, 00:38:26 AM »
in continua incercare de imbunatatire a temperaturii din compartimentul motor cat si a temperaturii aerului in admisie (eu am un AEM CAI in aripa) ma gandesc sa imi fac si eu niste gauri in plus in aripa ca aici http://www.iwsti.com/forums/gr-exterior/191959-fender-rear-engine-vent-optimizing-performance.html

pareri cineva ? :)

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #229 on: July 10, 2014, 20:03:26 PM »
Azi am facut gaurile:

before


after


Nu am apucat sa monitorizez IAT-ul inca sa vad daca sunt modificari (scaderi sper eu) pt. ca am un burduf de planetara "ciupit" si improasca vaselina pe downpipe si rezulta un minunat fum inecacios :) .. si astept cateva zile pana il inlocuiesc.


andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #230 on: July 10, 2014, 23:44:10 PM »
deci, sa-mi continui blog-ul :) :

am iesit totusi la o tura mica ca nu m-am putut abtine, din pacate rezultatele sunt impartite deocamdata:
- dpdv al IAT-ului diferenta fata de temperatura exterioara a ramas ca inainte adica undeva la 8-10 grade peste ...
- dpdv al ventilatiei compartimentului motor exista o imbunatatire cu siguranta. Se simte surprinzator de puternic si pe loc cu capota inchisa si ventilatoarele pornite  curentul de aer cald care iese prin ambele parti deci in mers ar trebui sa fie si mai si :)

avand in vedere acestea voi trece la urmatoarele etape ale planului cincinal:
1. sa izolez complet incinta din aripa dreapta fata de compartimentul motor
2. sa imi fac niste "intrari" de aer in zona proiectorului de ceata din dreapta astfel incat la final in incinta sa nu mai intre caldura din compartimetul motor, sa intre doar aer proaspat din fata si sa iasa pe aerisirea din spate ....

KET

  • 3920
Răspuns: 2008 STI
« Reply #231 on: July 11, 2014, 08:46:25 AM »
Hmmmm... Interesant! Tine-ne la curent. Daca apar imbunatatiri, probabil voi opta si eu pentru astfel de modificari.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #232 on: July 11, 2014, 09:19:31 AM »
Pai la tine daca mai ai filtrul de aer in tubulatura stock nu te afecteaza temperatura din aripi (zic vizavi de IAT-ul meu) dar cu siguranta ar ajuta ventilatie mai buna la comp. motor.
Si nu stiu daca tu ai izolate termic downpipe-ul, turbina si galeriile din fata/uppipe-ul dar acestea au cel mai mare efect vizavi de pastrarea unei temp mai scazute / reducere heat soak la intercooler si altele de pe acolo.

KET

  • 3920
Răspuns: 2008 STI
« Reply #233 on: July 11, 2014, 10:51:30 AM »
Incerc sa-mi fac planurile pentru upgrade, avand in vedere ca motorul si-a demonstrat fiabilitatea si nu mai am emotii ca va crapa. Eu inca am filtrul de aer sport in carcasa originala si nu am izolat termic nimic, dar cum am mai zis, am ganduri...  ;D

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #234 on: July 11, 2014, 11:23:10 AM »
asa, din cand in cand mai trebuie facut upgrade .... :)

Nu stiu care sunt planurile tale, dar daca tot povestim de filtrele de aer stock / CAI vs IAT pot spune ca pana spre 400 de ponei tubulatura stock de pe modelul nostru este cel putin la fel de buna ca un CAI dpdv al performantei - sau altfel spus pentru turbina stock tubulatura stock este mai mult decat ok.

Cu un CAI vei avea un pic de sunet in plus (care de altfel daca vrei il poti obtine si cu filtrul stock daca elimini rezonatorul - adica bidonul de plastic alb de sub cutia unde este filtrul de aer) si cateva g/s de aer in plus la boost mare (vb. cu turbina stock) DAR din pacate temperatura a aerului un pic mai mare decat cu tubulatura stock din cauza modului cum este facut comprtimentul motor/fluxul de aer la modelul nostru (pe modelele mai vechi CAI-urile sunt mult mai eficiente decat stock-ul)



andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #235 on: August 06, 2014, 20:49:58 PM »
In pregatirea concediului mi-am pregatit si 2 harti pentru benzina mai proasta gen 98 sau 95 pentru ca cine stie unde/ce voi gasi ...
Avand in vedere ca harta mea "normala" este impinsa spre maxim pe benzina de 100 ... am zis ca nu strica sa am la indemana si altceva.

Pentru moment le-am facut la modul simplu in sensul ca la una am facut AFR-ul mai bogat cu 0.5 puncte si am scazut timingul cu 4.5 grade si la cealalta am facut AFR-ul mai bogat cu 0.8 puncte si am scazut timingul cu 5 grade. De testat inca nu am apucat ca parca nu am chef sa bag benzina de 98/95 in ea :)

Pentru schimbatul hartilor voi folosi "programming mode" de la MerpMod (meniul accesibil prin apasarea franei si a acc de 3 ori consecutiv) ca sa pastrez functionalitatea clasica a SI Drive-ului ....

(si in caz ca va fi necesar mi-am setat/testat si "Valet mode" cu limita maxima de 4000 de ture :) )

LE: si am schimbat si niste consumabile azi mai exact uleiul si parbrizul :)
« Last Edit: August 06, 2014, 20:55:00 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #236 on: October 19, 2014, 11:42:42 AM »
Azi mi-am dat seama ca am "egalat" dpdv al longevitatii performanta primului motor de pe masina mea :)
Primul fiind cel care a functionat in configuratia 100% OEM pentru 28 000 km.

In consecinta voi iesi azi la o tura sa ma asigur ca-l depasesc :)
(incep sa devin multumit de ej25 asta cu camasi&stuff  care merge spre 30k la 420+ hp si .. alte chinuri/teste prin care trece :) )
« Last Edit: October 19, 2014, 11:45:56 AM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #237 on: October 19, 2014, 21:31:19 PM »
Hehe. La multi ani si la multi cai si la multi km !

STI 2008

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: 2008 STI
« Reply #238 on: October 19, 2014, 22:14:20 PM »
mda, de depasit l-am depasit pe ala stock cu siguranta acum, chiar daca doar cu ceva maruntzis de km :)

oricum nu fara ceva emotii/injuraturi in acest weekend.

ieri a inceput la un moment dat sa-mi tzacane ebcs-ul, suna de ziceai ca-s cuzinetii :) deci pana mi-am data seama exact ce este...a fost un pic de tensiune :)

azi, am fost la o plimbare spre munte, cand am ajuns acolo la verificarea standard am observat nivelul antigelului peste nivelul uzual...la intoarcere a revenit la normal, toate temperaturile/presiunile au fost in parametrii normali ... cu toate astea chestia imi trezeste amintiri cu garnituri de chiulasa, sper sa nu fie cazul, sa fi fost doar asa de marcarea evenimentului :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #239 on: October 19, 2014, 22:18:10 PM »
Cum ar fi viata fara un pic de thrill ? ;)
STI 2008