din ciclul m-am speriat de m-am c***t pe mine ca s-a imprastiat motorul again
:
Am pornit ieri dupamasa masina pe la -15 grade , am incalzit-o frumos vreo 10 minute si apoi am plecat spre o cabana aproape de Cluj. Nu am facut 1 km si masina a inceput sa scoata fum dens albastrui / de ulei de nu se mai vedea nimic in spate. Am oprit si cand am scos joja de la ulei sa verific nivelul a tasnit o chestie negricioasa in sus ca la tzashnitoarea din parc...asa vreo 5 cm in sus si a improscat tot compartimentul motor pana am reusit sa indes joja la loc. In momentul respectiv am impins masina intr-o parcare si acolo am lasat-o cu gandul ca din nou s-a imprastiat ceva...s-au amestecat uleiul cu apa si s-au miscat camasile si..etc...
Azi am fost la masina, uleiul era la nivel ok fara urme de antigel in el, apa de asemenea la nivel ok si fara urme de ulei
Dupa cateva verificari mi-am dat seama ca au inghetat/s-au blocat furtunele de la catch can si practic toate gazele de blow by (care la mine sunt destule pana se incalzesc pistoanele) nu aveau unde sa mai mearga din bloc si au "presurizat" uleiul si .. acesta ajungea in camerele de ardere pe undeva (pe langa segmenti sau prin turbo sau ...)
Pe scurt am demontat furtunele si catch can-ul, le-am dus acasa unde le-am dezghetat/curatat (initial nu puteai nici sa sufli prin ele), apoi le-am pus la loc si dupa ceva fumegari initiale (probabil uleiul ramas de ieri) totul este ok. Merge ok, nu scoate fum, nu consuma ulei (am chinuit-o azi vreo ora si ceva).
Deci pe scurt ... o noua sperietura marca subaru