din cate am citit/studiat/inteles pana acum (si scriu aici ca poate mai au chef sa citeasca si altii si poate nu am inteles bine tot) ar fi asa:
- supercharger-ul (SC) de tip twin screw comprima un volum fix de aer la fiecare rotatie completa, indiferent de presiunea acestuia la intrarea in SC
- altfel zis un SC cu capacitatea de 1.5L va introduce mai departe 1.5L la fiecare rotatie, iar daca are o fulie cu raport de exemplu 1.5 inseamna ca la fiecare rotatie a motorului va introduce 2.25L de aer (SC se va invarti de 1.5 ori)
- motorul nostru de 2.5L foloseste ~1.25L la fiecare rotatie de crankshaft deci combinat cu un SC cu capacitate de 1.5L si pressure ratio/fulie de 1.5 rezulta ca la fiecare rotatie vom avea o pressiune de ~11.8psi (aferent unui PR de 1.8 ) indiferent de rpm
- daca avem un turbo inainte de SC, SC-ul comprima mai departe volumul de aer primit de la turbo deci PR-ul turbinei se multiplica cu PR-ul SC-ului pentru a rezulta PR-ul final
- deci, daca avem o turbina care genereaza 10psi cu un PR de ~1.68 combinata cu SC-ul de mai sus cu PR de 1.8 va rezulta un PR final (in caz ideal) de 3 adica presiune de ~29.8psi
- conform exemplului de mai sus daca turbina genereaza 15psi va rezulta o presiune finala de 38.8psi
- avand in vedere ca nu vreau sa se ajunga la astfel de mega presiuni trebuie calculate/ales cu atentie SC-ul/fulia acestuia si chiar turbina - citisem ca turbina ar trebui dimensionata de fapt in functie de capacitatea motorului supercharged adica in exemplul nostru 4.5L (1.5L*1.5PR*2)
- in prima faza nu voi schimba turbina, ma gandesc sa testez initial doar SC-ul (fara turbo) si cu ceva fulie cu raport mai mic de exemplu 1.2-1.3 si apoi introdusa si turbina si lasat boost-ul generat de turbo la valori foarte mici si oricum sunt toate sansele ca hotside-ul turbinei sa nu faca fata