in asteptarea continuarii proiectului SC , ca sa treaca timpul mai repede, testez de cateva saptamani/luni si cateva tabele experimentale -> cele care controleaza injection timing-ul, mai exact momentul in care injectia de benzina se incheie.
ECU OEM ajusteaza EOI (end of injection) in functie de turatie si engine load si cateva alte compensatii. Setarea acestui moment EOI depinde si de pozitia supapelor (admisie si chiar evacuare) -> unele teorii zic ca este mai ok sa se injecteze pe supapa inchisa astfel incat benzina se evapora si se atomizeaza mai bine inainte de a intra in camera de ardere iar alte teorii sustin injectarea direct in camera de ardere/supape deschise. De asemenea se poate discuta/tine cont si de pozitia supapelor de evacuare si posibilitatea de a "pierde" benzina injectata pe evacuare in cazul injectiei cu supapele de admisie si evacuare deschise ...
un link cu detalii interesante/succinte pt. cine vrea ar fi aici
http://www.motec.com/forum/viewtopic.php?f=39&t=769am pus si 2 print screen-uri, in primul este EOI-ul OEM si tabela de AVCS advance oem, iar in al doilea tabela de AVCS advance folosita momentan de mine si tabela EOI ajustata
ca rezultate intermediare am observat o usoara optimizare a consumului si mai ales masina a devenit cumva foarte smooth pana in 3000-3500rpm (unde Malakay stie ca agatza un pic cand am fost pe Adancata)
am testat si valori mai mici pe EOI - consumul a inceput sa creasca si la valori mai mari a inceput sa devina mai putin smooth
in acelasi timp - ca sa fiu corect legat de smoothness - am umblat un pic si la partea cu regulatorul de benzina, mai exact am renuntat la furtunul dintre tur si retur precum si la fuel damper-ul de pe tur si am pus toate compensatiile (engine load compensations) pe 0
maine testez combinatia si pe alta masina ... vedem ce iese