Salutare.
Dupa o perioada de "tacere", m-am gandit sa va povestesc "aventura de vacanta".
Dupa cum am vazut ca este "moda", am mers si noi anul acesta in Halkidiki.
Toate bune si frumoase, ajuns acolo cu bine dupa un drum de 12 ore, cazare faina, marea peste drum !
Asta dupa ce am schimbat placutele de frana si niste oringuri de la pompa de vacuum.
La intoarcere insa, pe centura orasului Salonic, a cedat furtunul dintre intercooler si turbina !
S-a rupt in partea de jos, unde se face racordul cu turbina.
Sambata la pranz, toate service-urile si magazinele inchise.
Norocul meu a fost ca m-a ajutat tipul de la care am inchiriat casa, care a sunat la un mecanic din Salonic si mi-a trimis adresa.
Am ajuns cu chiu cu vai la service (cativa kilometri, din fericire), mai prin vorbe, mai (mult) prin semne, le-am spus ca eu cred ca este furtunul cu pricina (nu stiam exact in acel moment).
Au urcat masina pe elevator si intr-adevar furtunul cu pricina era rupt.
Nu il aveau (erau un service de cartier) si nici de unde sa il iau.
Dupa ce au sporovait ei ceva acolo, au gasit un manson, dintr-un furtun mai gros, pe care l-au montat cu 2 coliere intre futun si turbina.
Toata "ingineria" a durat 15-20 de minute si m-a costat... 20 EUR !
Si uite asa am venit eu cale de 650 km, pana acasa, cu mansonul pus de greci !
Acum, de frica sa nu sara ala de acolo, am mers cu grija, fara accelerari bruste, fara sa o turez prea tare si cu max 140 km/h.
Drept dovada, consumul mediu a fost de 7 l/100 km.
Cu toate astea, masina a mers foarte bine (parca mai curat decat inainte).
Eu cred ca nu s-a rupt asa dintr-o data, ci era fisurat de mai mult timp.
Mi se parea mie uneori ca la accelerare pierd din putere.
Intrebarea este acum, gasesc un furtun din ala, eventul din silicon ?
Am asa o retinere sa cer pret la SMT, avand in vedere faptul ca este cred cel mai lung furtun pe care il are masina asta (pleaca de sus de la intercooler si se opreste la turbina).