La mine nu a fost atat de mult Subaru cat a fost Forester.
Inceputurile au fost prin perioada 2002-2003 cred, cand am citit intr-o revista romaneasca despre Forester 2.0XT de 177CP. Imi placea foarte mult cum era laudata masina, imi placea aspectul oarecum aparte dar si faptul ca nu sarea in ochi. Imi placea si potriveala, doarece numele meu de familie este Paduraru.
Cum insa la vremea aia imi taram zilele de la o luna la alta cu salariul nici nu se putea pune problema de a lua asa ceva.
Au trecut anii, pana in 2007 spre sfarsit, inceputul lui 2008. Un vecin din bloc si-a adus din Germania doua Foresteruri 2006 2.0 aspirate, una verde si una albastra. Vechea flama s-a reaprins, ma uitam minute in sir de fiecare data cand le vedeam. Am vazut pe suportii de numar site-ul autohus-ului de unde le luase, am intrat si eu dar preturile ma dadeau pe spate, avand si numai 2 ani vechime modelul cu facelift nu gaseam sub 19.000E, plus adusul plus inmatriculatul.
Am mai sangerat asa o vreme apoi am zis hai sa vad in Romania cine vinde si cu cat. Atunci am ajuns la dilema SMT/Radacini, am sunat in ambele parti, am luat oferte. Cei de la SMT m-au chemat si la drive-test.
Desi nu eram hotarat sa iau, m-am dus, am zis ca am si eu ocazia sa ma dau cu un Forester, ce pana mea!
M-am dat cu un 2.0 158CP si pur si simplu m-a fermecat! Nu-mi venea sa cred ce bine ma simteam in ea, desi inca nu stiam cu AWD permanent la vremea aia, mi s-a parut clar sa pleaca de pe loc diferit de o masina cu tractiunea pe o punte. Poate totusi isi facuse loc prin cap vreun slogan de marketing, dar mult timp am simtit senzatia aia ciudata si dupa ce am luat Foresterul.
Ideea e ca dupa DT am inceput infrigurat sa fac calcule, care masina dintre cele doua de la vremea aia o vand, cat iau, cum stau cu creditele etc.
M-am dus sa-mi faca un calcul la SMT dupa ce am comparat ofertele de la ei si de la Radacini. Aia de la Radacini aveau si 2.5 aspirat in oferta, inteleg ca adus printr-o filiera asa, mai gri, cam ca toate masinile dupa ce nu au mai fost importatori oficiali. SMT n-avea 2.5 in oferta, dar avea XT-ul. Bineinteles ca sarea cu mult din schema, era cca 30000E pentru era o reducere de 2000E fara TVA, altfel era si mai mult.
Din datele tehnice imi placea mai mult 2.0 aspirat decat 2.5, avea demaraj mai bun, viteza maxima mai mare! Si cum SMT avea si o echipare mai slabuta dar mai ieftina, m-am hotarat sa o iau.
Acolo am aflat ca nu au decat 2 gri pe stoc echiparea cea mai de jos, cu oferta la doar 20700E. Adica mai bine decat daca o luam din germania sh!
Am vrut sa comand alta culoare, cu gandul ca nu ma grabesc, dar agentul mi-a taiat-o scurt: o iei asa sau adio, ca nu se mai fabrica, nu se mai aduc, doar ce e pe stoc. Am intrat in panica, m-am rugat de el sa o rezerve pe una pana am rezolvat cu bancile, trebuia lichidat un credit ca sa pot lua creditul pt Forester, o gramada de aventuri.
Dar in final am luat-o. Aproape 4 ani am fost multumit de ea, mi-a placut foarte mult.
In ultima perioada incepuse insa sa ma deranjeze un lucru: la o revizie la SMT au facut fara sa ma intrebe un update de soft la motor iar de atunci mie mi s-a parut ca nu mai alerga la fel. Avea consum mai mic, dar nici nu mai fugea! N-am avut cum sa fac rollback, asa ca am ramas cu update-ul.
Eh, si periodic am inceput sa ma uit dupa Xt-uri pe site-uri, clar voiam aceeasi generatie. Ma mai lasa ca n-aveam bani, iar ma lua. In decembrie m-a luat tare de tot, atat de tare ca am inceput sa ma duc sa vad masinile puse la vanzare.
Si norocul a venit ca am gasit un nene cu care am putut face schimb, am dat aspiratul meu din 2008 plus o diferenta pe Xt-ul din 2006.
Am mai bagat bani in ea, mai are niste hibe, speram sa nu fie nimic grav, dar acum sunt happy, masina fuge foarte fain si nu-mi doresc nimic altceva decat sa n-am probleme la ea atat de mari incat sa nu le pot rezolva dpdv financiar. In rest, o fugaresc cand si cum pot, in limitele decentei - adica nu merg mereu ca apucatul, ii dau destul de rar WOT insa pe la jumate ii dau in fiecare zi.
Ce mult am scris...