Grad si mod utilizare auto subaru
Subaru club Romania

Grad si mod utilizare auto subaru

sebyy

  • 171
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #20 on: February 07, 2014, 12:46:16 PM »
Forester 2.0 XT din 2005, 115.000 km  utilizat ocazional (2-3 ori pe saptamana) pana acum cateva luni cand a suferit un implant de instalatie auto gpl :) De atunci merg zilnic cu ea cu un consum pe gpl de 13-14% in Iasi si undeva la 10% afara.
Probleme majore : -am schimbat SL de pe spate si acum caut niste arcuri mai inalte sa-i ridic fundul (primesc cu mare placere coduri de arcuri asa ca va rog sa abuzati :)
- trapa care la deschidere se lasa in jos doar dintr-o parte (de 3 ani tot zic ca o fac si nu mai apuc )
-mai nou sistemul hill holder ramane blocat cand mi-e lumea mai draga ( in curs de rezolvare/in curs de anulare a sistemului)
-ambreiaj (de cand cu sistemul hill care se blocheaza am abuzat de el si miroase ingrozitor )
O fi ea urata pentru unii dar eu o iubesc :)

marr

  • 2261
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #21 on: February 07, 2014, 16:39:08 PM »
Pentru arcuri arunca o privire la Pedders ( ii gasesti si aici, pe forum, la "English corner").
Eu (si alti colegi de-aici) am cumparat de la ei kitul complet de suspensie spate pt. Forester (arcuri + amortizoare), dar pot fi comandate si reperele individuale.
Preturile sunt mai mult decat decente - de exemplum in cazul meu, a fost cca. 1600 lei kitul de suspensie inclusiv shippingul (door-to-door).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

sebyy

  • 171
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #22 on: February 10, 2014, 09:23:55 AM »
Pentru arcuri arunca o privire la Pedders ( ii gasesti si aici, pe forum, la "English corner").
Eu (si alti colegi de-aici) am cumparat de la ei kitul complet de suspensie spate pt. Forester (arcuri + amortizoare), dar pot fi comandate si reperele individuale.
Preturile sunt mai mult decat decente - de exemplum in cazul meu, a fost cca. 1600 lei kitul de suspensie inclusiv shippingul (door-to-door).
Am studiat oferta lor , preturi bune . Problema mea e ca amortizoarele le-am luat inainte de a ma uita la ei pe site si am luat 2 KYb care au costat in jur de 10 mil . Acum ma uit la dimensiunea arcului, si din ce am vazut eu, intre arcurile care merg pe SL si cele care merg pe NON SL eu vad diferente de cativa milimetri si cand vad doar 1 mm diferenta la grosimea spirei  ma gandesc ca nu e chiar asa mult incat sa o ridice de fund . O sa incerc un live chat cu cei de la pedders ca sa fiu sigur ca pot intelege ce vreau. O sa revin cu nistre dimensiuni ale arcurilor pe care le-am gasit eu ca sa vad ce au gasit si altii .

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #23 on: February 10, 2014, 12:23:58 PM »
STI 2008, 300 hp (+50hp de prin aprilie 2013), ~92.000 km, 15-18k/an;

Merg cu ea peste tot: birou, concedii, cumparaturi, munte, mare, tara, strainatate, iesiri in week-end la alergari pe trasee curbate, ...;
Nu o "forjez", ca nu imi place sa chinui animalele, dar am talpa grea;

Revizii la zi, ulei monitorizat atent si schimbat regulat, benzina de calitate;

Consum minim: 13 oras, 9 afara;
Consum normal: 16 oras, 12 afara;

Probleme "de la ei":
 - 2 motoare schimbate pe garantie;
 - senzorul de pe puntea spate care regleaza "inaltimea" farurilor s-a dus;
 - cureaua de accesorii a imbatranit inainte de vreme si se desprindeau fasii din ea... naspa...;

Alte probleme:
 - vreo 4 parbrize sparte pana am pus unul non-OEM;
 - garnitura de chiulasa e pe duca, strang bani sa refac motorul;

Zilele trecute m-a intrebat sotia daca nu vreau sa o schimb, ca are 5 ani, ca am probleme cu motorul, ..... NO WAY !!!!!!!!!


STI 2008

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #24 on: February 10, 2014, 23:57:26 PM »
mammmaaaaaaa mia !!!! suna rau de tot... sincer... masina din 2008 cu mai putin de 100.000 km... de ce le mai cumparati fratilor?! inteleg ca STI de dupa 2008 e varza rau... parerea mea... dupa cate povesti am auzit... nasol moment... >:(
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #25 on: February 11, 2014, 14:19:27 PM »
Nu e chiar asa de rau cum suna. Motoarele nu ar fi trebuit schimbate daca tineam eu nivelul uleului sus-sus (la inceput n-am stiut cat de important e sa stau cu ochii pe el) si daca se repara bug-ul din soft (care din cate am inteles nu este prezent in versiunile mai noi). Si garnitura de chiulasa sigur e din cauza modificarilor mele (cei +50hp + als + ffs + lc) ! In rest, sa fim seriosi, in 90.000 km singurele probleme un senzor si o curea ??? Nu spun ca e buna sau ca e rea, spun doar ca eu as cumpara-o din nou. Nu exista masini perfecte :) Exista masini care ti se potrivesc sau nu, care iti plac sau nu...
Eu sunt indragostit de a mea pana peste cap. Este o masina extraordinara.
Si gata, m-am oprit din filozofie, ca stric thread-ul.
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #26 on: February 11, 2014, 15:28:17 PM »
sincer, nu mi se pare normal tu ca sofer, sa stai cu ochii geana pe nivelul uleiului. ok, sa te mai uiti o data la 6 luni inteleg. dar altfel, nu. mai ales cand dai o gramada de bani pe un sti si ai anumite asteptari de la ea.
eu de ex sunt complet atehnic cand vine vb de masini, imi palce doar sa le conduc si sa stiu unele date "tehnice" dar cam atat. de 7 ani de cand detin cate una, nu cred ca am verificat uleiul mai mult de o data. sa nu mai zic de altele...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #27 on: February 11, 2014, 15:38:10 PM »
In manualul de utilizare scrie ca nivelul uleiului trebuie verificat de fiecare data cand alimentezi - nu specifica acolo ca e ok sa nu verifici uleiul daca esti atehnic.
Este de bun simt sa verifici ca masina are tot ce ii trebuie. In cazul uleiului este o situatia mai aparte la motoarele Boxer, ele fiind consumatoare mai mari de ulei decat cele in linie sau in V. Nu vorbesc doar de Subaru aici, Porsche se incadreaza si el in aceeasi categorie.
Un STI nu este o masina pe care ti-o iei pentru fiabilitate. Daca vrei fiabilitate iti iei o Honda Accord si o lasi mostenire copiilor tai.
STI 2008

Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #28 on: February 11, 2014, 16:29:54 PM »
De STi nu vorbesc ca nu sunt in cunostinta de cauza, dar 2.0 aspirat care il am eu e un motor destul de fiabil care nu imi papa nici 100ml de ulei la 10.000km, pe verificate :)
Because Subaru, thats why.

moguai

  • 2814
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #29 on: February 11, 2014, 16:34:29 PM »
scrie asta cu verificatul uleiul la fiecare 500 km, in carte? nu te contrazic, doar ca eu nu am mai auzit masina sa`ti ceara asta. sunt curios ce zic astia de la service, cand ai masina in garantie.
si daca se stiu cu musca pe caciula aici, nu era ok un indicator in bord, cu nivelul uleiului, ceva mai precis?
asta cu fiabilitatea, te contrazic. nu e normal sa gandesti asa, fie el si sti. stock si condusa decent, nu ar trebui sa`ti pice la ea mai mult decat ti`ar pica la o masina normala.
« Last Edit: February 11, 2014, 16:37:45 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #30 on: February 11, 2014, 16:55:48 PM »
Daca privesti STi-ul ca pe un Golf sau Focus atunci ti se pare ca nu e ok, dar masina asta e facuta pentru a fi alergata si abuzata, deci clar e nevoie de atentie si de verificari.

Daca imi aduc aminte bine, un prieten zicea ca daca iti cumperi Audi RS (orice model de RS) vine cineva cu tine cateva ore sa iti explice cum sa il conduci si asa mai departe inainte sa iti dea cheile. Ne-am invatat noi sa ne urcam in masina si sa mergem cu ea pana cand trebuie sa ii facem revizia.

Daca vrei o masina speciala si senzatii tari, atunci trebuie sa ai grija de ea intr-un mod special. Sunt sigur ca asa e la toate modelele sportive.

moguai

  • 2814
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #31 on: February 11, 2014, 17:10:34 PM »
iti dau dreptate, cu o conditie sa zic asa. daca mi`as lua un STi nou si mi`ar pica motorul pt ca nu mi`am verificat in fiecare saptamana uleiul iar ala de la garantie mi`ar spune : nu avem ce sa`ti facem, as turba. cu cat imbatraneste masina da, de acord ca trebuie sa ii acorzi si mai multa atentie. dar cat e noua si mai ai si garantie, eu personal nu ma simt obligat, daca nu abuzezi de ea in mod grosolan.
poate mi`as schimba parerea daca as avea un STI :)
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

sco

  • 736
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #32 on: February 11, 2014, 18:18:11 PM »
Hai sa-i facem cadou omului un STI sa isi schimbe parerea :) ti-l dau pe al meu.

moguai

  • 2814
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #33 on: February 11, 2014, 18:30:59 PM »
 ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

celalalt

Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #34 on: February 11, 2014, 22:52:46 PM »
Ooo...ma dor ochii.In concluzie masina e buna.Chiar daca a picat motorul de 2 sau 3 ori.Ei...cui ii pasa?Cine tine socoteala?Mai oameni buni....Am inteles gresit?
;D

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #35 on: February 22, 2014, 00:23:07 AM »
Mie nu imi pasa... nu o dau pe-un jeb de cuie !!! :) :) :)
STI 2008

Răspuns: Grad si mod utilizare auto subaru
« Reply #36 on: June 24, 2014, 16:42:42 PM »
Salut ,

Forester 2004 , 2.0X - 125 Cp , achizitionat 2012 de la 181.000 km !
De la achizitie ( 2012 ) am montat instalatie GPL ( a treia masina pe care o detin cu asa ceva , nu mai pot concepe masinile fara o astfel de instalatie ) !
Daily Driver + Concedii , in prezent 210.000 km ( aproximativ 15-20 k / an ) .
Recordul pana la acest moment in materie de consum 8,56 L ( GPL ) / 100 km - 2100 km ( Bucuresti - Transfagarasan - Sibiu - Transalpina - Defileul Jiuliu - Hunedoara - Alba Iulia - Shigisoara - Brasov - Bucuresti - Constanta - Bucuresti )[ 2013 ] incarcat cu 4 adulti si bagaje cat pentru o astfel de perindare prin cuprinsurile tarii .

Consum calculat la alimentare ( CB ioc ... ) 8-10 L / 100 Km ( Vara ) ( minim 50 km / zi - Bucuresti si Ilfov  50%/50% ).

Masina merge excelent , in ciuda kilometriilor din bord si a problemelor ce au aparut dupa achizitie ( trapa nu se mai inchidea complet [ partea spate dreapta nu se mai ridica - s-a rezolvat cu ajutorul ingeniozitatii romanesti ] si a motorasului pas cu pas defect ( IAC ) [ masina balbaia relantiul la pornire dupa care murea , la a doua cheie totul mergand normal dupa stabilizarea turatiei ) .

Am schimbat in Iunie 2013 uleiul din cutie si diferential spate , mai mult din nebunie decat necesitate ( spun unii ) cu variantele recomandate de la Motul .
La fel s-a intamplat in Aprilie 2014 cu lichidul de frana si servodirectie , binenteles Motul .

* Nu am mentionat reviziile la maxim 10k cu ulei Motul + pachetul complet de filtre si placutele fata ( 2 seturi / an - in general Textar ) ( al caror uzura mi se pare adecvata pentru stilul meu de condus ) , pe care le consider normale , indiferent de masina pe care o conduci .

Urmneaza dupa aproape 2 ani de Bucuresti sa schimb bucsi si bielete de stabilizare fata si spate , dupa care discurile fata impreuna cu urmatorul schimb de placute fata .

Eram placut impresionat de model / brand inainte de achizitie , insa acum la aproape 2 ani de la achizitie , ma pot declara indragostit iremediabil de masina , pe care la momentul de fata , nu as fi dispus sa o inlocuies , in ciuda designului ( care in pofida criticilor , mie imi place extrem ) , a varstei sau a km din bord , cu nimic altceva ( nici cu versiunile mai recente ) !

Drumuri bune ! ... De masini bune ... stiu ca aveti parte ! ;)
Subaru Forester '04 - 2.0 X GPL - 125 Cp

Mazda 323F '95 - 1.5L GPL - 90 Cp - Un fel de pasare Pheonix !