Am avut o discutie cu o persoana de la service-ul SMT.
La intrebarea mea: "Vi se pare normal un consum de ulei de aprox 500 ml la 4000 km parcursi ?"
Raspunsul a fost ceva de genul (nu reproduc textual): "Depinde cum conduceti."
"OK, si cum ar trebui sa conduc?"" Pai daca motorul este rece, sa nu depasiti 2000 RPM."
Va intreb acum, respectati aceast aspect, sau nu?
Vreau sa stiu daca intr-adevar am eu o problema sau cei de acolo ocolesc un raspuns.
Am mai intrebat de ce nu folosec ulei 0w30 asa cum se recomanda in manualul Forester Diesel 2012 (e adevarat ca in cel din 2008 apare 5w30, dar ma gandesc ca s-a mai evoluat putin de atunci) ?
Ca raspuns, nu am primit de fapt un raspuns ci mi-au fost servite diverse inflorituri lingvistice, ca pana la urma sa imi spuna ca nu in manual sunt specificate caracteristicile tehnice recomandate ci ele ar veni asa din neant, probabil de la o sedinta de board a SMT Romania, sau mai stiu de unde !
Si mi-a mai dat de inteles si faptul ca ce scriu aia in manual, cum ca uleiul se verifica la 5 minute dupa oprirea motorului, si nicidecum mai tarziu e un bullshit.
Verificati uleiul la o jumatate de ora, asa recomanda SMT.
Va rog sa va faceti singuri o impresie.
Este cineva pe acest forum, cu Forester Diesel care foloseste ulei 0w30?
Daca da, va rog sa dati un feed-back !
Multumesc.