Ieri am mers la service-ul unui prieten din Constanta sa schimb uleiul, dupa 500 km de la inceperea rodajului. Am vazut ca picura ulei pe la garnitura capacului stanga:
Asta s-a intamplat pentru ca am folosit capacele de pe motorul de 2,5 litri si garnituri noi. Probabil acel acapac era putin deformat. Asa ca nu am mai schimbat uleiul ieri si azi am plecat cu masina pe roti spre Bucuresti la J&B.
Garnitura nu etansa si s-a vazut dupa ce am scos capacul. S-a pus pasta si s-a reetansat si se pare ca nu mai pierde.
Asa ca, in cazul in care altcineva va mai face ca mine, adica sa foloseasca capace de la un motor vechi, ar fi de preferat sa foloseasca pasta din prima, ca sa evite inca un drum la service, pentru ca exista sanse mari ca vechiul capac sa nu "calce" perfect pe noul bloc motor.
Azi am facut schimbul intermediar de ulei din rodaj la 750 km de la inceperea rodajului, si am scos si un consum foarte decent, avand in vedere ca masina a mers foarte mult in gol:
Uleiul era in stare perfecta, arata de parca abia ar fi fost pus in motor si nu avea urme de pilitura (am trecut si magnet prin el). Am completat in jur de 150-200 ml, in acesti 750 km, probabil 80% din acest ulei fiind pierdut pe la garnitura. Deci foarte multumit.
Pana la schimbul de ulei am mers cu maximum 2500 rot/min, mers "pensionaresc", adica accelerat progresiv, asteptat motorul la schimbarea in treapta inferioara, etc, foaaaaarte menajat.
Am trecut de la Motul 300V 20W60 la Motul 300V 15W50.
Pe drum inapoi spre CT am mers la aproape 3000 rot/min si maine ii voi da si niste reprize cu full boost, pana in maximum 3000 de ture.
Pana acum totul este bine, motorul nu caraie, merge bine, nu bate, deci exista toate sansele sa iasa ceva bun.